Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

W czasach postępującej globalizacji umiejętność współpracy z osobami z innych krajów, często odległych kulturowo, staje się nieodzowna. Co pomaga a co przeszkadza w zrozumieniu innej kultury? Jak sobie radzić w trudnych sytuacjach z osobami z innych kręgów kulturowych? Czego można nauczyć się o sobie i czy jest możliwe odnalezienie inspiracji do rozwoju we współpracy międzykulturowej? Zapraszamy do uczestnictwa w szkoleniu.

Cele szkolenia:

  • Zapoznanie uczestników z aspektami różnic międzykulturowych
  • Omówienie technik zarządzania oczekiwaniami i potrzebami klientów z różnych krajów, w kontekście specyfiki pracy organizacji
  • Przećwiczenie sposobów postępowania w trudnych sytuacjach
  • Omówienie sposobów zapobiegania konfliktom; ugruntowanie efektywnych technik radzenia sobie z własnymi emocjami i emocjami klientów i/lub współpracowników
  • Pogłębienie umiejętności prowadzenia rozmów z klientami w sposób asertywny
  • Usystematyzowanie dobrych praktyk i najczęstszych błędów w kontakcie z osobami pochodzącymi z różnych krajów
  • Zainspirowanie uczestników do samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności współpracy międzykulturowej

Korzyści dla uczestników:

  • Praktyczna wiedza na temat różnić kulturowych i ich wpływu na współpracę
  • Zrozumienie źródeł różnic międzykulturowych i weryfikacja przekonań na temat różnych kultur
  • Pogłębiona umiejętność analizowania wartości i norm w innych krajach i obszarach kulturowych
  • Poznanie własnych uwarunkowań kulturowych i ich wpływu na postrzeganie innych kultur
  • Zwiększenie świadomość źródeł trudnych emocji i radzenie sobie z nimi w sytuacjach konfliktowych
  • Narzędzia komunikacji do zastosowania w przypadku zachowań agresywnych

Adresaci szkolenia:

  • Osoby mające współpracujące z innymi narodowościami w pracy zawodowej
  • Osoby doświadczające trudności i sytuacji konfliktowych w relacjach z obcokrajowcami
  • Osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy na temat różnic międzykulturowych

 

PROGRAM SZKOLENIA

Różnice kulturowe:

  • Kultura – definicja, źródła i wpływ na relacje w kontekście relacji zawodowych
  • Czas
  • Styl komunikacji
  • Ekspresja emocji i konfrontacja
  • Hierarchia i role społeczne
  • Tolerancja niepewności
  • Reguły i wyjątki, czyli uniwersalizm i partykularyzm
  • Jednostka czy grupa? (indywidualizm i kolektywizm)
  • Aureola i diable rogi, czyli o stereotypach i zniekształcenia poznawczych
  • Reakcje i strategie akulturacyjne na poziomie organizacyjnym i indywidualnym
  • Specyfika kulturowa wybranych krajów (dawny bloku wschodni, Niemcy, Francja, Indie i Stany Zjednoczone)

Emocje i komunikacja międzykulturowa:

  • Czym jest agresja?
  • Mechanizmy wyzwalania i hamowania zachowań agresywnych
  • Sytuacje konfliktowe i eskalacja konfliktu a potrzeby, komunikacja i wartości
  • Sposoby zapobiegania trudnym sytuacjom.
  • Jak efektywnie radzić sobie z trudnymi emocjami?
  • Bariery w komunikacji międzykulturowej
  • Postawy sprzyjające porozumieniu
  • Narzędzia skutecznej komunikacji w identyfikowaniu potrzeb klienta (aktywne słuchanie, pytania, parafraza)
  • Komunikacja asertywna (komunikat „ja”, radzenie sobie z krytyką, agresją, odmowa; wybrane techniki)

Co dalej?:

  • Dobre praktyki i najczęstsze błędy – na co warto zwracać uwagę w codziennych kontaktach z klientem?
  • Skąd czerpać wiedzę i jak aktywnie rozwijać inteligencję kulturową (CQ)

Podsumowanie szkolenia.

Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00
drugi dzień:    09:00 – 16:00

  • Quizy
  • Gry szkoleniowe
  • Metody warsztatowe
  • Odgrywanie ról i inne ćwiczenia praktyczne
  • Dyskusje i refleksje na temat dotychczasowych doświadczeń uczestników

Cena udziału 1 osoby w szkoleniu wynosi: 1750 zł + 23% VAT

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Obsługa klienta i współpraca w środowisku międzynarodowym – trudne emocje i sytuacje konfliktowe" - 1750 zł/os

    Szybki kontakt