Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Najbardziej kompleksowe zajęcia szkoleniowo – warsztatowe, podnoszące poziom wiedzy i kompetencje osób kierujących pracą i ludźmi, oparte na ponad 25 letniej praktyce prowadzącego. Omawiane są zarówno kwestie prawne, związane z pełnieniem funkcji kierowniczej i efektywnym zarządzaniem oraz te, które są niezbędne przy rozwiązywaniu często występujących problemów w kierowaniu zespołami (także problemów występujących w zarządzaniu pojedynczymi pracownikami). Szkolenie umożliwia przyswojenie, w formule warsztatowej, wiedzy, umiejętności i dobrych nawyków – w odniesieniu do typowych zagrożeń występujących w zarządzaniu. Ma również na celu ograniczenie negatywnych skutków ryzyka w pracy kierowniczej. W trakcie szkolenia w bardzo przystępny, zrozumiały sposób udostępniana jest wiedza – jak powinno wyglądać przekazywanie zadań, ocena i rozliczanie podwładnych, bieżące zarządzanie – zgodne z prawem i efektywne merytorycznie. Umożliwia zwiększenie efektywności kierowania, odnosi się do najlepszych praktyk w tej dziedzinie.

Program szkolenia 

DZIEŃ I

Uprawnienia kierownicze – prawne i organizacyjne podstawy zarządzania ludźmi i pracą

  • Uprawnienia kierownicze – podstawy prawne, podstawy zarządcze
  • Istota kontraktu związanego z zatrudnieniem – co warto wiedzieć, co warto uświadamiać pracownikom
  • Wymagania pracodawcy, a oczekiwania pracownika – uświadomienie statusu
  • Zasada bezpośredniego podporządkowania w kierowaniu podwładnymi – jej znaczenie

 Korzystanie z uprawnień kierowniczych – skuteczne zarządzane i ograniczanie konfliktów

  • Kierowanie pracownikami – najważniejsze „role” – przykłady z praktyki
  • Stosunki pomiędzy kierownikiem a pracownikami, stosunki pomiędzy pracownikami – dopuszczalny zakres ingerencji
  • Ćwiczenie – podejście do rozwiązywania konfliktów
  • Konflikty od strony prawnej
  • Kiedy mamy do czynienia z konfliktem
  • Konflikt, a tzw. zdrowa rywalizacja
  • Konflikt a mobbing – istota różnicy
  • Asertywność i dopuszczalne granice asertywności

 Realizacja uprawnień kierowniczych – przekazywanie zadań w procesie pracy

  • Pracownicze podporządkowanie – przełożenie przepisów na realia kierowania i relacje przełożony – podwładny
  • Prawne aspekty dotyczące wydawania poleceń służbowych (granice związania pracownika poleceniem służbowym, odmowa wykonania polecenia służbowego – konsekwencje)
  • Zadaniowość – co oznacza w praktyce
  • Zgodne z prawem i zrozumiałe formułowanie i przekazywanie zadań dla podwładnych
  • Delegowanie uprawnień, delegowanie obowiązków – rozwiązania sprawdzone w praktyce
  • Krytyka i opór podwładnych – możliwości przełamywania
  • Zebranie – jako sytuacja formalna i społeczna – konsekwencje
  • Sprawdzone metody i techniki – przełożony dba porządek spotkania

 Realizacja uprawnień kierowniczych – prowadzenie zespołu

  • Grupa, zespół – ważne pojęcia
  • Organizowanie pracy zespołu – 3 kluczowe punkty
  • Niebezpieczeństwa dla kierowników – aktualne realia rynku pracy, błędy i tzw. zaszłości
  • Wskaźniki efektywności pracy zespołowej
  • Ważne informacje o stylach kierowania
  • Czym jest lojalność pracownicza i co powinno być jej podstawą
  • Podejścia do wykonywanej pracy
  • Przyczyny nielojalnych zachowań
  • Wzmacnianie wiarygodności i autorytetu przełożonego – zasady

 Realizacja uprawnień kierowniczych – efektywna ocena i rozliczanie zatrudnionych

  • Prawo do oceny, czy obowiązek – uzasadnienie dla ocen
  • Właściwe rozumienie pojęcia obiektywnych i sprawiedliwych kryteriów oceny pracowników
  • Właściwa reakcja na pomyłki, błędy, zaniechanie, ignorowanie poleceń przełożonych
  • Rozmowa z trudnym pracownikiem – egzekwowanie poleceń, rozliczanie – prawne uzasadnienie i praktyczne wskazówki
  • Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników – kluczowe w dzisiejszych realiach
  • Zarzuty pracowników pod adresem kierownika – gdzie znajdują się granice i jak o tym dyskutować
  • Dyscyplinowanie pracownika – sytuacje skrajne
  • Trudne decyzje kadrowe i ich uzasadnienie oraz komunikowanie
  • Ćwiczenie – „trudna sytuacja, właściwa decyzja”

 Realizacja uprawnień kierowniczych – właściwa motywacja podwładnych

  • Motywacja – jej właściwe rozumienie
  • Rzeczywisty związek między motywacją a osiągnięciami pracowników
  • Identyfikacja potrzeb podwładnych
  • Co możemy zmienić w człowieku, a czego nie…
  • Ważne kwestie w rozmowach z podwładnymi – różnica pomiędzy gratyfikacją sprawiedliwą, a obiektywną
  • Roszczeniowość pracowników – jej uzasadnienie i jej granice. Sposoby reagowania na roszczeniowość

 Podsumowanie I dnia zajęć

  • Ćwiczenie – (test) kompetencje kierownicze w kluczowych obszarach

 

DZIEŃ II

Ryzyko kierownicze – identyfikacja zagrożeń

  • Pojęcie ryzyka kierowniczego
  • Ryzyko świadczenia pracy kierowniczej
  • Ryzyko a decyzje kierownicze
  • Dysfunkcje w zarządzaniu jako ważna przyczyna ryzyka
  • Zarządzanie ryzykiem jako system
  • Indywidualizacja pojęcia ryzyka – zobowiązanie dla kierowników

Ryzyko merytoryczne (operacyjne) w pracy kierowniczej

  • Rodzaje ryzyka merytorycznego w organizacji – próba usystematyzowania
  • Ryzyko strategiczne, operacyjne, merytoryczne a zobowiązania poszczególnych kierowników
  • Kluczowe merytoryczne obszary ryzyka kierowniczego: (obszar wiedzy, umiejętności, postaw i zachowań)
  • Sposoby ograniczania ryzyka merytorycznego – wytyczne dla kierowników
  • Zestaw kompetencji kierowniczych pożądanych w ograniczaniu ryzyka

 Ryzyko personalne (kadrowe) w pracy kierowniczej

  • Co jest brane pod uwagę przy ocenie ryzyka personalnego
  • Ryzyko personalne w zespole –formularz/arkusz analizy ryzyka
  • Sposoby ograniczania ryzyka kadrowego – wytyczne dla kierowników
  • Ćwiczenie – podatność na ryzyko kierownicze (arkusz sytuacyjny)

 Ryzyko prawne w pracy kierowniczej

  • Pojęcie ryzyka prawnego w kontekście kierowniczym
  • Odpowiedzialność prawna menedżera w świetle prawa polskiego – krótki przegląd
  • Kryteria odpowiedzialności kierowników i ich związek z ryzykiem prawnym
  • Pojęcie ładu organizacyjnego
  • Przepisy branżowe, normy, standardy
  • Nowa ustawa o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych – wzmocnienie obowiązku ograniczania ryzyka prawnego w kierowaniu
  • Sposoby ograniczania ryzyka prawnego – wytyczne dla kierowników

 Podsumowanie zajęć

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 16:00, drugi dzień: 9:00 – 15:30

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 490 zł + 23%VAT

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Standardy pracy kierowniczej. Ograniczanie ryzyka w zarządzaniu" - 1490 zł/os

    Szybki kontakt