Jedną z kluczowych umiejętności menadżera jest budowanie autorytetu wśród swoich podwładnych. Autorytet kształtuje obraz menadżera jako profesjonalisty i eksperta ale także jako charyzmatycznego lidera, który przewodzi innym.
Głównym celem szkolenia jest dostarczenie wiedzy i umiejętności z zakresu budowania formalnego i nieformalnego autorytetu wśród podwładnych a także rozwijanie umiejętności przewodzenia, przekonywania do wizji i zwiększania zaangażowania w jej realizację. Zrealizowane zostaną również następujące cele szczegółowe:
- Diagnoza własnego potencjału i poszukiwanie czynników wspierających rozwój Uczestników
- Określenie przyczyn i metod radzenia sobie w trudnych i konfliktowych sytuacjach
- Określenie mapy czynników warunkujących sukces w rozwoju osobistym i budowaniu autorytetu (autoprezentacja, sztuka perswazji, kreatywność)
Korzyści dla uczestników
Poprzez uczestnictwo w szkoleniu uczestnicy rozwiną następujące umiejętności i odniosą następujące korzyści:
- Umiejętność przekazywania informacji zwrotnej
- Umiejętność przekonywania
- Umiejętność określania swoich mocnych i słabych stron
- Umiejętność nakreślenia mapy czynników determinujących efektywność osobistą
- Umiejętność radzenia sobie w sposób kreatywny z problemami i konfliktami
- Umiejętność wiarygodnej autoprezentacji i przekonywania innych
Adresaci szkolenia
Szkolenie adresowane jest do menadżerów stawiających na własna efektywność i rozwój osobisty.
PROGRAM SZKOLENIA
SKUTECZNA ORGANIZACJA I ROLA MENADŻERA ZESPOŁU:
- Co oznacza „trójkąt skuteczności organizacji”?
- Co w firmie wpływa na skuteczność i autorytet menadżera – czy tylko on sam?
- Jakie reguły działania lidera wyznacza misja organizacji? Dekalog Skutecznego Menedżera
- Czy masz osobowość lidera?
LIDER W ORGANIZACJI:
- Kim jest lider – rola i zadania menadżera we współczesnej organizacji
- Style przewodzenia ludźmi. Lider zadaniowy i lider relacyjny
- Jaki styl przewodzenia wybrać?
- Orientacja na ludzi vs orientacja na zadania a specyfika sytuacji
- Dojrzałość zawodowa podwładnych a optymalny styl kierowania: Od instruktażu po delegowanie
- Czy delegować można każdemu? Prawidłowe stosowanie podejścia
ŹRÓDŁA AUTORYTETU A CECHY LIDERA:
- Władza a autorytet – lider formalny i nieformalny
- Autorytet pozycji i stanowiska
- Autorytet wiedzy
- Autorytet przywiązania
- Autorytet skuteczności
- Autorytet wpływu i inwestycji w innych
- Autorytet osobowości
- Management 3.0 i empowerment
AUTORYTET A TWORZENIE REGUŁ:
- Stworzenie bezpieczeństwa funkcjonalnego
- Określenie ram współpracy
- Określenie zasad komunikacji w grupie i z menadżerem
- Charakter relacji menadżera ze współpracownikami
AUTORYTET A ZASPOKAJNIE POTRZEB ZESPOŁU:
- Potrzeba realizacji zadań i celów – komunikowanie zadań
- Potrzeba utrzymania spójności grupy – przejrzystość i zrozumiałość reguł postępowania i zasad komunikacji
- Potrzeby indywidualne członków grupy – co z nimi robić?
AUTORYTET A KOMUNIKACJA MENADŻERA Z ZESPOŁEM:
- Style komunikacyjne menadżera – w jaki sposób zwiększyć siłę wpływu?
- Czym jest i jakie ma znaczenie aktywna komunikacja menadżera z zespołem?
- Kreowanie kultury konstruktywnej informacji zwrotnej w zespole. Metody przekazywania krytyki i pochwał
- W jaki sposób przekazać niepopularną decyzję nie tracąc autorytetu?
AUTORYTET A ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW:
- Jakie mogą być źródła problemów w zespole i jak je rozpoznać?
- Konstruktywne strategie radzenia sobie z problemami
- Menadżer jako negocjator, mediator i facylitator
AUTORYTET A PRZEKONYWANIE I MOTYWOWANIE PRACOWNIKÓW:
- W jaki sposób sformułować argumenty perswazyjne?
- Przekonywanie do swojej wizji a reguły wpływu społecznego
- Podstawowe błędy przekonywania
- W jaki sposób rozpoznać potrzeby i schematy motywacyjne pracowników
- Sposoby zwiększania zaangażowania
INTEGRACJA WIEDZY I UMIEJĘTNOSCI UCZESTNIKÓW:
- Jakie są jawne i ukryte źródła mojego autorytetu?
- Zasady budowania autorytetu – podsumowanie.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00