Wyobraź sobie, że uwielbiasz swoją pracę. Codziennie rano budzisz się z uśmiechem na twarzy, swoje zadania wykonujesz z zaangażowaniem i pasją, zaś każdą pojawiającą się trudność traktujesz jako wyzwanie. Któregoś dnia jeden z Twoich współpracowników zaczyna jednak narzekać – że praca nudna i mało rozwojowa, że szef nie docenia Waszej pracy, że dawno nie było zasłużonej bądź co gorsza obiecanej podwyżki… Będziesz się starał przekonać marudera, że nie ma racji? A co jeśli po przeanalizowaniu argumentów narzekacza uznasz jednak, że ma on trochę racji? Jak długo będziesz jeszcze przychodził pracy z uśmiechem na twarzy? Jak długo uda Ci się utrzymać dotychczasową motywację do pracy? Istnieje wiele sposobów motywowania pracowników, a każdy z liderów ma swój własny, wypracowany przez lata styl zarządzania zespołem. Istnieją jednak pewne elementy, które powinny mieć miejsce w trakcie rozwiązywania problemów związanych z motywacją /a raczej z jej brakiem/, jeśli chcemy rozwiązać rzeczywisty, a nie pozorny problem.
Cele szkolenia:
- rozwinięcie kompetencji w zakresie skutecznej MOTYWACJI
- rozpoznanie osobistych potencjałów wynikających z typu temperamentu oraz określenie czynników motywacyjnych wynikających z danego typu temperamentu
- nastawienie na otwartą komunikację i właściwy przepływ informacji jako elementu najbardziej motywacyjnego dla pracowników.
Najważniejsze zagadnienia:
- Co jest niezbędne, aby pracownik chciał pracować w mojej firmie ?
- Motywacja a potrzeby wewnętrzne, zagrożenia dla firmy stosującej jedynie motywatory finansowe
- Efektywne systemy motywacyjne – nagradzanie i karanie
- Omówienie reguł koniecznych, aby zbudować efektywny system motywacyjny
- Pobudzanie motywacji – propozycje realnego działania, które zaspokoi potrzeby pracowników z pokolenia Y, X i Baby Boomers.
Korzyści dla uczestnika:
- nauczą się projektować systemy motywacji w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy
- nauczą się modyfikować system motywacji ze względu na możliwości firmy i potencjał pracownika
- poznają własne preferencje w zakresie czynników motywacji.
Korzyści dla firmy:
- wzrost wydajności pracy
- wzrost zaangażowania każdego pracownika
- ukierunkowanie pracowników na realizację celów firmy
- efektywne wykorzystanie środków pozapłacowych /zatrzymanie pracownika gdy nie stać firmy na wysokie płace/.
- dopasowaniem systemu motywacji do strategii, struktury oraz potrzeb pracownika i firmy.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł 1: Co jest niezbędne, aby pracownik chciał pracować w mojej firmie?
- zrozumienie, jak ważną rolę odgrywa poznanie czynników wpływających na motywację i nie ograniczanie się do działania opartego na własnych wyobrażeniach.
Moduł 2: Efektywne systemy motywacyjne
- krótka historia teorii motywacji
- wprowadzenie i omówienie zasad określania postaw pracowników oraz potrzeb pracowników
- wprowadzenie teorii motywacji, przeanalizowanie założeń popularnych teorii, analiza zachowań spotykanych w praktyce, próba przełożenia modelów na biznesowe rozwiązania i szukanie odpowiedzi dlaczego te modele nie zawsze sprawdzają się w praktyce.
Moduł 3: Motywatory stosowane przez przełożonego
- uświadomienie, że zachowanie człowieka jest kształtowane nie tylko przez oczekiwane korzyści, ale i przez spostrzeganie związku pomiędzy dawnymi zachowaniami a rzeczywistymi konsekwencjami .
Moduł 4: Postawy pracowników
- określenie postaw pracowników i uświadomienie wagi spójności pomiędzy wymaganiami a systemem wynagradzania
- analiza szczegółowa systemu nagród i zachowań, które ma stymulować.
Moduł 5: Pobudzanie motywacji
- rozpoznanie osobistych potencjałów wynikających z typu temperamentu oraz określenie czynników motywacyjnych wynikających z danego typu temperamentu
- nastawienie na otwartą komunikację i właściwy przepływ informacji jako elementu najbardziej motywacyjnego dla pracowników.
Moduł 6: Cztery pokolenia na rynku pracy – jak motywować i komunikować się z pokoleniem Z, Y, X, Baby Boomers?
- Jak motywować talenty z pokolenia Y ? – wyścig szczurów odchodzi do lamusa
- Diagnoza dotychczasowego sposobu zarządzania wiekiem.
- Omówienie konfliktu pokoleń oraz charakterystyka pokoleń Baby Boomers, X oraz pokolenia Y – oczekiwania i motywacja.
- Kim jest pokolenie Z?
- Organizacja pracy zespołowej z uwzględnieniem zróżnicowania wiekowego pracowników, która sprzyja transferowi wiedzy.
- Definiowanie i zarządzanie potencjałem rozwojowym pracownika, uwzględniając specyfikę potrzeb i możliwości życiowych wynikających z wieku.
- Przegląd dobrych praktyk w zarządzaniu wiekiem w Polsce i innych krajach.
Podsumowanie szkolenia.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00