Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Sopot 30-08-2018 31-08-2018
Wrocław 18-10-2018 19-10-2018
Warszawa 15-11-2018 16-11-2018

Cel i program szkolenia

Motywowanie pracowników staje się dziś dużym wyzwaniem dla firm produkcyjnych, które walczą z rotacją i brakiem zaangażowania ze strony pracowników. Firmy te zastanawiają się również, jak przyciągnąć nowych pracowników, a potem jak ich zachęcić do zostaną w firmie.

Praktyka rynkowa pokazuje, że są zakłady, w których np. rotacja jest poniżej 2%, a głównym czynnikiem to powodującym nie jest wynagrodzenie. Najczęściej są to organizacje skupiające się na motywacji pracowników od wielu lat i w ich misji ta wartość stanowi ważny czynnik. Co ciekawe sporo tych firm to dawne zakłady państwowe, w których drzemie jeszcze duch wspólnych wyjazdów na grzyby. Dlaczego o nich wspominam? Ponieważ tam nie zapomniano, że pracownik to nie tylko trybik w maszynie, a przede wszystkim człowiek, który ma swoje uczucia i potrzeby. Niestety sporo firm o tym zapomniało. Naddatek ludzi do pracy spowodował uprzedmiotowienie pracownika i stał on się kosztem a nie inwestycją.  Zaskutkowało to odwrotem pracowników od takich firm. Jako ciekawostkę powiem, że nie spotkałem jeszcze firmy, która byłaby wstanie powiedzieć ile ich kosztuje rotacja i brak zaangażowania pracowniczego, ale za to bezbłędnie są wstanie pokazać ile zaoszczędzili na wynagrodzeniach. Jeśli do tego dołożymy „magię wielkich liczb” (mnożenie oszczędności na wynagrodzeniach przez ilość miesięcy w roku ) to kwoty mogą niejednego menedżera pozbawić spojrzenia na pracownika jako człowieka. W firmach produkcyjnych pracuje się na cyfrach i nie ma się, co dziwić, bo w głównej mierze  to to osoby o technicznym wykształceniu, u których empatia jest nierozwijaną kompetencją i wolą oni realną cyfrę niż bujanie o potencjalnych mocach pracowniczych.

Do niedawna głównymi motywatorami był „strach przed” i „strach o”. Dziś ze względu na bardzo duży głód na wykwalifikowanych, zmotywowanych i zaangażowanych pracowników, te dwa motywatory mają coraz słabszą siłę oddziaływania. Oczywiście dla pracownika +40 obciążonego wizją odpowiedzialności za rodzinę, są one bardzo silne. Tutaj firmy raczej nie mają problemu z rotacją, a bardziej z zaangażowaniem. Pracownicy Ci wiedzą, że coraz trudniej ich podmienić i pojawia się tendencja do pokazania swojej autonomii poprzez opór w realizacji zadań. Szefowie skarżą się na brak samodzielności, odpowiedzialności czy kreatywności.

Na pracowników +20 można powiedzieć, że w ogóle nie działa strach. Mają świadomość swoich możliwości zmiany pracy. Z tego powodu jest to grupa, gdzie występuje największa rotacja. Próba „motywowania” ich w ten sposób nie ma większego sensu. Były robione doświadczenia, gdzie podnoszono stawki dla świeżo zatrudnionych pracowników, co nie przynosiło większego efektu. Przyczyna głównie leży w tym, że chcą oni być w firmach, gdzie mają perspektywę na coś więcej oprócz pieniędzy, których de facto nie potrzebują, bo najczęściej mieszkają z rodzicami i są singlami. To powoduje, że utrata pracy nie stanowi dla nich jakiegoś większego problemu.

Co w takim razie robić?

Mamy teraz do czynienia z erą humanizacji firm.

Organizacje zaczynają skupiać się na komforcie pracy np. temperatura w miejscu pracy. Mam przykład firmy gdzie po wprowadzeniu wiatraków stojących rotacja obniżyła się o 32%.

Coraz więcej firm wysyła swoich menedżerów, a zwłaszcza niższego szczebla, żeby z nich zrobić szefów z „ludzką twarzą”. Prowadzone przeze mnie badania w firmach produkcyjnych pokazały, że zadowolenie pracownika z miejsca pracy jest głównie uzależnione od relacji z przełożonym.

Sporo pracy jest w obszarach Lean. Jest to w ogóle bardzo zaskakujący temat, ponieważ podstawy Lean opierają się na pracy z ludźmi. Czasami się zastanawiam, jak firma może chwalić się korzystaniem z narzędzi skoro zapomina o pracownikach i ich roli w procesie doskonalenia. Firmy coraz bardziej koncentrują się na angażowaniu pracowników.

Coraz częściej dochodzą do głosu także działy HR, które do nie dawna nie miały większego wpływu na proces rozwoju kadry. Obecnie dobry Dyr. Działu HR staje się kluczową osobą w rozwoju strategii personalnej. Myślę, że będą oni traktowani jak partnerzy, gdy zaczną się pojawiać w zarządach firm produkcyjnych. W swojej praktyce nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją.

Jak widać jest jeszcze sporo do zrobienia, żeby firmy produkcyjne mogły powiedzieć, że są firmami przyjaznymi dla pracowników. Dla osób, które pragną szybkiego sukcesu mogę tylko powiedzieć, że „humanizacja” organizacji to są lata wytrwałej i konsekwentnej realizacji określonej/odpowiedniej polityki. Z praktyki powiem, że jest to około 5 lat.

Główną misją przyświecającą warsztatom jest wzmocnienie kompetencji w zakresie pozafinansowego motywowania pracowników poprzez efektywne wykorzystanie dostępnych narzędzi w organizacji. Warsztat jest mieszanką psychologii pracy, narzędzi HR (np. ocena okresowa, macierz kompetencji, siatki płac, systemy premiowania) oraz narzędzi stricte produkcyjnych (np. 5S, SMED, KAIZEN, pomysły pracownicze, wspólne rozwiązywanie problemów). Mieszanka tych trzech czynników pozwala zbudować trwałe mechanizmy wyzwalające w pracownikach chęć przychodzenia do pracy nie tylko po pieniądze.

 

Korzyści dla uczestników:

  • zrozumienie motywacji indywidualnej i zespołowej,
  • przeanalizowanie narzędzi jakimi dysponuję w pracy pod względem skuteczności ich w procesie budowania motywacji pracowniczej,
  • wzbogacenie swoich narzędzi pracy z personelem,
  • opracowanie strategii rozwoju motywacji i zaangażowania pracowniczego.

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

Motywacja – jak widzimy motywację:

  • co to jest motywacja,
  • czym jest motywacja dla każdego z nas,
  • co sprawia, że pojawia się motywacja,
  • co sprawia, że motywacja znika lub ulega osłabieniu.

Motywacja indywidualna

  • indywidualna motywacja pracownika,
  • co motywuje pracowników,
  • umiejętność rozpoznawania wiodącej potrzeby pracownika i umotywowania jej,
  • osobowość pracownika a motywatory,
  • motywacja finansowa,
  • metody motywowania a poziom rozwoju zawodowego,
  • umiejętność chwalenia i doceniania,
  • główne motywatory w pracy i demotywatory w osiąganiu zamierzonych celów pracowników.

Motywacja zespołowa:

  • motywacja zespołowa,
  • co motywuje i demotywuje zespół,
  • na jaki poziomie motywacji jest mój zespół.

Jakie narzędzia motywacyjne daje firma:

  • co mam do dyspozycji w mojej firmie,
  • jakie przeszkody napotykam przy wykorzystaniu motywatorów.

Jakie narzędzia tworze ja jako szef swojego działu:

  • jakie narzędzia motywacyjne wykorzystuje w mojej pracy,
  • jakie narzędzia powinienem wprowadzić do mojej współpracy z zespołem.
  • jakie kompetencje powinienem u siebie rozwinąć, w celu efektywnego motywowania pracowników.

Angażowanie ludzi do proaktywnego zachowania – automotywacja

  • narzędzia, które mogę wykorzystać do wzmocnienia proaktywnego zachowania pracowników.

 

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9.00 – 16.00

Praktyczna forma zajęć, przekazywanie teorii na podstawie analizy przypadków (casów), duża ilość ćwiczeń, wspólne rozwiązywanie problemów (również wynikających z państwa doświadczeń).

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 350 zł + 23%VAT

 

 

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

 

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

 

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

 

Formularz zapisu na szkolenie:

"Motywowanie i angażowanie pracowników w firmach produkcyjnych – warsztat kompetencyjny – mistrz, kierownik, dyrektor" - 1350 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)

Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 922), Ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 922). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.