Facebook to jedna z najbardziej dogodnych i najtańszych form promocji instytucji państwowej, samorządowej lub organizacji pozarządowej. Mieszkańcy bardzo chętnie dodają do obserwowanych profilów strony związane z ich miastem, gminą lub powiatem. Również profile wielu organizacji pozarządowych cieszą się popularnością. Facebook pozwala docierać z wartościowymi informacjami do odpowiednich osób – wymaga jednak dużego wyczucia, wrażliwości oraz sprawnego działania. Facebook to medium „szybkie”, w związku z czym odbiorcy mogą oczekiwać błyskawicznych a zarazem oficjalnych odpowiedzi na swoje pytania. W przypadku Instytucji duże będą także oczekiwania w zakresie etyki. Niniejsze szkolenie ma na celu przygotować pracowników Instytucji do prowadzenia konta na Facebooku zgodnie z przepisami, w sposób interesujący i angażujący odbiorców, a zarazem tak, by wspierać osiąganie statutowych celów danej organizacji. Nowoczesna Instytucja nie powinna obawiać się mediów społecznościowych!
Cele szkolenia:
- Poznanie funkcji Facebooka, które mogą być wykorzystywane Instytucjach
- Poprawa jakości profilów Instytucji na Facebooku tak, by były zgodne z celami Instytucji i atrakcyjne dla odbiorców
- Nauczenie uczestników prowadzenia Facebooka zgodnie z prawem i regulaminem
- Uwrażliwienie uczestników na kwestie ważne w kontekście Instytucji, a więc organizacji mającej wzbudzać szczególne zaufanie publiczne
Korzyści dla uczestników:
- Dokładne poznanie funkcjonalności Facebooka
- Zapoznanie ze specyfiką Facebooka w kontekście organizacji niekomercyjnej
- Przygotowanie do tworzenia ciekawych treści dla konkretnych grup odbiorców
- Poznanie możliwości związanych z obsługą klienta za pomocą Facebooka i Messengera
- Prowadzenie konta na Facebooku zgodnie z regulaminem i w granicach prawa
Adresaci szkolenia:
Pracownicy urzędów, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji państwowych, fundacji, stowarzyszeń, instytucji kultury.
PROGRAM SZKOLENIA
Rola Social Mediów w procesie komunikacji:
- Polacy w sieci i SM – statystyki i zachowania
- porównanie najpopularniejszych kanałów SM i ich specyfika
- jaka jest rola i miejsce Facebooka?
- czy da się budować przez SM relacje z mieszkańcami
Jak budować skuteczną komunikację:
- jak przyswajamy sobie informacje (model AIDA, racjonalizm/emocje)
- content – co to i jak go tworzyć
- optymalizacja publikowanych treści
Facebook i jego specyfika:
- jak tworzyć angażujące treści
- kiedy i co publikować. Taktyka i tworzenie treści
- algorytm Facebooka na co dzień
- reagowanie na krytykę, hejt i negatywne komentarze
Meta Business Suite w praktyce (warsztaty):
- możliwości i funkcje narzędzia
- ustawienia strony i narzędzia administracyjne
- tworzenie i kolejkowanie postów
- statystyki na FB
- funkcje reklamowe (manager reklam)
Dobre i złe praktyki (case studies):
- przykłady angażujących działań na Facebooku
- szybkość jest kluczowa, czyli jak reagować na okazje
- czego lepiej nie robić, bo najlepiej uczyć się na błędach… ale cudzych
Aspekty prawne:
- Facebook a ochrona danych osobowych (RODO)
- konkursy na Facebooku
- prawa autorskie
- odwołanie od decyzji Facebooka
Podsumowanie, dyskusja, odpowiedź na ewentualne pytania.
Informacje organizacyjne:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.