Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Facebook to jedna z najbardziej dogodnych i najtańszych form promocji instytucji państwowej, samorządowej lub organizacji pozarządowej. Mieszkańcy bardzo chętnie dodają do obserwowanych profilów strony związane z ich miastem, gminą lub powiatem. Również profile wielu organizacji pozarządowych cieszą się popularnością. Facebook pozwala docierać z wartościowymi informacjami do odpowiednich osób – wymaga jednak dużego wyczucia, wrażliwości oraz sprawnego działania. Facebook to medium „szybkie”, w związku z czym odbiorcy mogą oczekiwać błyskawicznych a zarazem oficjalnych odpowiedzi na swoje pytania. W przypadku Instytucji duże będą także oczekiwania w zakresie etyki. Niniejsze szkolenie ma na celu przygotować pracowników Instytucji do prowadzenia konta na Facebooku zgodnie z przepisami, w sposób interesujący i angażujący odbiorców, a zarazem tak, by wspierać osiąganie statutowych celów danej organizacji. Nowoczesna Instytucja nie powinna obawiać się mediów społecznościowych!

Cele szkolenia:

  • Poznanie funkcji Facebooka, które mogą być wykorzystywane Instytucjach
  • Poprawa jakości profilów Instytucji na Facebooku tak, by były zgodne z celami Instytucji i atrakcyjne dla odbiorców
  • Nauczenie uczestników prowadzenia Facebooka zgodnie z prawem i regulaminem
  • Uwrażliwienie uczestników na kwestie ważne w kontekście Instytucji, a więc organizacji mającej wzbudzać szczególne zaufanie publiczne

Korzyści dla uczestników:

  • Dokładne poznanie funkcjonalności Facebooka
  • Zapoznanie ze specyfiką Facebooka w kontekście organizacji niekomercyjnej
  • Przygotowanie do tworzenia ciekawych treści dla konkretnych grup odbiorców
  • Poznanie możliwości związanych z obsługą klienta za pomocą Facebooka i Messengera
  • Prowadzenie konta na Facebooku zgodnie z regulaminem i w granicach prawa

Adresaci szkolenia:    

Pracownicy urzędów, jednostek samorządu terytorialnego, instytucji państwowych, fundacji, stowarzyszeń, instytucji kultury.

 

Program szkolenia

Po co urzędom / instytucjom social media?:

  • Media społecznościowe w Polsce – statystyki
  • Specyfika Facebooka na tle innych mediów
  • Social Media jako sposób na budowanie relacji z mieszkańcami

Ustawienia i planowanie postów:

  • Ustawienia związane z bezpieczeństwem konta
  • Ustawienia strony – czyli konto na Facebooku od zaplecza
  • Narzędzia do planowania postów – Creator Studio i Business Suite
  • Zakładanie tzw. konta firmowego dla instytucji 

Algorytm – czyli zasady Facebooka w praktyce:

  • Czym jest algorytm na Facebooku i jak działa?
  • Jak i kiedy publikować?
  • Zaangażowanie wg godzin i dni tygodnia
  • Jak pisać, by wzbudzać zainteresowanie?

Facebook w praktyce – inspiracje na co dzień:

  • Posty w urzędzie / instytucji – dobre i złe praktyki
  • Przegląd postów urzędów/instytucji z wybranych kategorii
  • Krótki przegląd profili urzędu/instytucji Uczestników
  • Co publikować w wybranym urzędzie – inspiracje
  • Treści od mieszkańców
  • Cechy atrakcyjnego wpisu
  • Cechy idealnego profilu

Profesjonalna komunikacja na Facebooku:

  • Oczekiwania mieszkańców względem urzędu / instytucji
  • Jak i kiedy odpowiadać na Facebooku
  • Messenger w urzędzie / instytucji
  • Co wyróżnia profesjonalną obsługę na Facebooku?
  • Krytyka, hejt, kryzysy – jak reagować?

Prawo i regulamin Facebooka:

  • Konkursy na Facebooku
  • Facebook a ochrona danych osobowych
  • Prawa autorskie użytkowników

Zarządzanie mediami społecznościowymi w urzędzie / instytucji:

  • Problem decyzyjności
  • Ustalenie zasad i procedur
  • Dylematy prawne
  • Problemy techniczne
  • Odwołanie od decyzji Facebooka

Sesja pytań i odpowiedzi:

  • Podsumowanie, wnioski, odpowiedzi na pytania.

 

Informacje organizacyjne:

  • 08:55 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
  • 09:00 – Cześć pierwsza
  • 11:00 – Przerwa
  • 11:30 – Część druga
  • 13:30 – Sesja pytań i odpowiedzi

 

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Wykład połączony z prezentacją, w tym z udostępnianiem ekranu trenera. Uczestnicy będą mogli aktywnie brać udział w dyskusji, zadawać pytania i podawać przykłady z własnego doświadczenia.

Cena udziału w szkoleniu online wynosi: 690 zł + 23% VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf, możliwość dalszej konsultacji z trenerem w formule telefonicznej lub mailowej wszystkich problemów (z obszarów omawianych na szkoleniu) z pracą zdalną w ciągu 14 dni od daty realizacji szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu online jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu.

Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

  • kontakt bezpośredni z uczestnikami
  • szkolenie ciekawe, ale podstawowe. plusem odniesienie i ocena stron uczestników szkolenia
  • rzeczowa prezentacja, płynne prowadzenie spotkania
  • szkolenie zgodne z programem: analiza profilu fb uczestnika szkolenia, uwagi odnośnie prowadzenia profilu, podawanie przykładów, rozwiązań; bardzo dobry kontakt trenera z grupą;
  • trener bardzo dobrze przygotowany merytorycznie, temat w pełni omówiony

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Facebook w instytucjach państwowych, samorządowych i pozarządowych – online" - 690 zł/os

    Szybki kontakt