Szkolenie ma na celu wzbogacić warsztat uczestnika o nowe narzędzia i metody pracy w Excelu oraz aplikacji Power BI Desktop. Udział w szkoleniu dostarczy wiedzy na temat tego, jak budować interaktywne wizualizacje danych, jak importować, przetwarzać i ładować dane oraz wyciągać interesujące informacje.
Korzyści z uczestnictwa w szkoleniu:
- posługiwanie się dodatkami MS Excel (PowerPivot, Power Query, Power Map, Power BI),
- umiejętne przygotowanie danych do analizy przy użyciu dodatków MS Excel,
- sprawnie znajdowanie danych i przetwarzanie ich,
- przygotowywanie kalkulacji rozbudowanych zbiorów,
- tworzenie modeli danych i raportów,
- przygotowywanie interaktywnych wizualizacji danych,
- interaktywne wizualizowanie danych w Power BI,
- optymalizowanie i usprawnianie swojej pracy
Szkolenie jest dla osób, które:
- sprawnie posługują się programem MS Excel,
- pracują na wielowymiarowych zbiorach danych,
- chcą korzystać z PowerPivot, Power Query, Power Map, Power BI,
- chcą poznać nowe rozwiązania Business Intelligence w MS Excel,
- chcą dokonywać analizy i wizualizacji danych wykorzystując dodatki MS Excel,
- chcą usprawnić i zautomatyzować swoje zadania bez programowania w VBA.
Zajęcia interaktywne odbywają się w grupach do 3 do 12 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Business Intelligence (BI) w Excelu i Power BI:
- elementy składowe BI:
- pobieranie i przetwarzanie danych,
- analizy w oparciu o relacyjnie połączone tabele,
- wizualizacja i raportowanie danych,
- publikacja i dostęp do projektu w Internecie.
Dodatek Power Query:
- uruchamianie dodatku, zapisywanie zapytań i wyników, źródła danych,
- elementy interface: zapytania, zastosowane kroki, pasek formuły (język M),
- import danych:
- z plików TXT, CSV, XLSX
- wczytywanie plików z katalogu i łączenie ich zawartości,
- aktualizacja danych i obliczeń,
- poprawa danych:
- zmiana wielkości liter i zamienianie błędnych wartości i zapisanych dat,
- podział tekstów na kolumny wg ograniczników,
- łączenie tekstów oraz dokonywanie prostych obliczeń,
- analiza danych:
- kolumna warunkowa (IF),
- grupowanie danych,
- scalenie i łączenie zapytań
Dodatek Power Pivot w Excelu:
- włączanie i uruchamianie dodatku w Excelu,
- import danych w dodatku Power Pivot i za pomocą Power Query,
- omówienie modelu danych oraz tworzenia relacji pomiędzy tabelami,
- tworzenie raportów z modelu danych w tabeli przestawnej,
- tworzenie hierarchii i grup danych,
- obliczenia w Power Pivot:
- kolumny obliczeniowe,
- miary obliczeniowe,
- omówienie wybranych funkcji języka DAX:
- Calculate,
- Countrows, Countblank, Distinctcount,
Praca z programem Power Bi Desktop:
- interface programu,
- import i edycja danych – Power Query,
- model danych:
- tworzenie relacji,
- miary i kolumny obliczeniowe,
- prezentacja i wizualizacja danych:
- omówienie podstawowych typów wykresów (kołowy, liniowy, kolumnowy itp.),
- praca z tabelami, fragmentatorami, kartami i mapami,
- prezentacja danych zawierających daty,
- sposoby i zasady prezentacji danych
Informacje organizacyjne:
Dzień I-II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.