Internet jest najpopularniejszym źródłem zdobywania informacji. Skoro jest tak popularny, to coraz więcej firm próbuje go wykorzystać w promocji swoich produktów i usług, jak również wykorzystać go jako kanał sprzedaży. Posiadanie strony www czy też sklepu internetowego nie jest już wystarczającym działaniem. Możliwości zareklamowania w sieci jest bardzo wiele. Jednocześnie powiększa się gama działań, jak i również upowszechnia się tendencja do zdobywania informacji za pomocą sieci. Dlatego trzeba posiadać wiedzę, w jaki sposób dotrzeć do klienta oraz jak sprawić, aby prowadzone działania były efektywne i przyniosły firmie wymierne korzyści.
Cel szkolenia
Podczas szkolenia uczestnicy poznają różne metody promocji firmy w sieci, korzyści jakie przynosi obecność w Internecie oraz dowiedzą się jakich błędów uniknąć, aby prowadzone działania przyniosły sukces. Poznają techniki promowania firmy za pomocą zarówno płatnych form reklamy jak i narzędzi bezpłatnych. Dowiedzą się jak stawiać pierwsze kroki w e-commerce aby zminimalizować ryzyko prowadzenia działalności.
Korzyści dla uczestników
Uczestnicy dowiedzą się jaką formę promocji wybrać i jak sprawdzić efektywność prowadzonych przez siebie działań.
Adresaci szkolenia
Osoby planujących działania w e-commerce lub pragnące poprawić ich efektywność, pracownicy działów marketingu.
PROGRAM SZKOLENIA
Wprowadzenie do e-biznesu i e-commerce:
- pojęcie i strategie e-biznesu
- e-commerce czyli…:
- sklepy internetowe
- porównywarki internetowe
- portale aukcyjne
Wymogi prawne związane z e-commerce:
- uwarunkowania sprzedaży na odległość oraz sprzedaży poza lokalem przedsiębiorstwa
- reklamacja a gwarancja
- towar niezgodny z umową – co to oznacza?
- klauzule niedozwolone w umowach oraz regulaminach sklepów internetowych
Jak pokazać się w sieci? Rodzaje stron internetowych:
- gdzie szukamy informacji?
- Internet, jako wiodące źródło informacji o brandach i produktach
- idea usability w tworzeniu treści w internecie
- badania tracking eye pomocą w zwiększeniu efektywności przekazu
- personalizacja strony internetowej – jej zalety i wady
Produkt, czyli co tak naprawdę sprzedajemy?:
- dlaczego klienci kupują?
- w jaki sposób dobrze sprzedać produkt?
- idea marketing mix od 4P poprzez 7P do 4C
- jak przerobić ofertę z 4P do 4C?
- z czego składa się produkt? Jak wygląda struktura produktu
- jak powstaje satysfakcja klienta? Powiązanie struktury produktu z satysfakcją klienta.
- czynniki budujące lojalność klientów
Jak dotrzeć do klienta – zasady tworzenia skutecznych komunikatów:
- jak podejmujemy decyzje zakupowe?
- cykl zakupowy w Internecie
- przebieg procesu komunikacji, na co należy zwracać uwagę?
- perswazja, a manipulacja
- wpływ koloru na odbiór strony www
- modele hierarchii reakcji odbiorcy na komunikat (AIDA, model hierarchii efektów Lavidge’a-Steinera, ELM)
E-commerce jako forma aktywności w internecie:
- USP vs OVP to samo a inaczej, czyli do czego obliguje internet
- sposoby na zwiększenie sprzedaży (cross-selling, up-selling).
- retargeting jako pomoc w e-commerce
Standardowe formy reklamy:
- rodzaje reklam internetowych
- performance marketing – czyli płać za efekt
- najnowszy model zakupu powierzchni reklamowych – Real Time Bidding czyli co nam daje targetowanie behawioralne
Czym jest darmowa reklama i na ile jest skuteczna?:
- wymiana linków, jak to robić?
- rola SEO w wizerunku firmy
- jak optymalizować stronę?
- reklama w linkach sponsorowanych Adwords (marketing w Google)
- rola kontentu w skuteczności akcji SEM
Content marketing – czyli jak pozyskać klienta treścią:
- jakie mamy cele?
- do kogo mówimy?
- dlaczego i gdzie mamy być słuchani?
- kilka narzędzi wspierających content marketing
Marketing społecznościowy jako element skutecznego PR:
- social marketing – znaczenie dla biznesu
- ile są warci użytkownicy serwisów społecznościowych?
- korzyści i zagrożenia płynące z wykorzystania social marketingu
- zasady budowania i prowadzenia bloga
- optymalizacja długości posta w internecie
- jak zmierzyć efektywność mediów społecznościowych? (brand24)
Kryzys w social mediach – czarny PR i nie tylko:
- nawet najwięksi potrafią polec – case study
- szybkość i kreatywność jest kluczowa – case study
Niekonwencjonalne formy wykorzystania internetu w promowaniu produktów i usług:
- marketing wirusowy
- co jest kluczowe w viral marketingu?
- pomysł potrafi zaskoczyć – still free – case study
- Polacy nie są gorsi – Mafia dla psa – case study
- permission marketing – kampanie e-mailingowe i newslettery
- marketing afiliacyjny – korzyści płynące z programów partnerskich
- Polak potrafi – 69 tys w 8 dni – case study
Pytania, odpowiedzi, dyskusja.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00