Menadżer produkcji staje w dzisiejszej sytuacji gospodarczej przed następującymi kluczowymi problemami:
- brak motywacji indywidualnej i zespołowej – spowodowane jest w głównej mierze przez: wypalenie zawodowe, brak realizacji własnych celów rozwojowych, nie angażowanie zespołów w proces rozwoju firmy oraz negatywna postawa ze strony przełożonych.
- duży opór ze strony zespołów pracowniczych do zmian – jest to wielokrotnie główny powód dla którego menadżerowie nie chcą angażować podległy personel w nowe projekty tylko im je narzucać.
- stagnacja w zarobkach i wzrost oczekiwań finansowych pracowników – powoduje coraz większe problemy w budowaniu relacji pomiędzy pracownikiem a ich przełożonym. Pojawia się postawa roszczeniowa ze strony pracowników, którzy oczekują od pracodawcy wzrostu wynagrodzeń,
- optymalizacja procesów produkcyjnych – wiąże się ze wzrostem wymagań ilościowych i jakościowych w stosunku do pracowników a wielokrotnie nie jest to przekładane na przyrost płac. Pracownicy, którzy są źle wprowadzeni w proces zmian czują się oszukani i zlekceważeni.
- brak wykwalifikowanych specjalistów na rynku – rynek pracy oferuje dość dużą ilość ludzi do pracy lecz ich kompetencje wielokrotnie nie spełniają oczekiwań na danym stanowisku pracy. Menadżer musi dbać o niską rotację jak również dobrze szkolić swoich pracowników.
Przygotowany do pracy w takich warunkach menadżer produkcji stanowi kluczowy element sukcesu każdej firmy produkcyjnej.
Celem szkolenia jest rozwój kompetencji menadżerskich u szefów średniego i niższego szczebla, które pomogą im poradzić sobie w trudnych sytuacjach z jakimi może on się spotkać na produkcji. Przeanalizujemy jak należy prowadzić zespół i jak go zmieniać, żeby był przygotowany do podejmowania nowych wyzwań przy ograniczeniu sytuacji konfliktowych. Zastanowimy się jak przy wzrastającej ilości zadań nakładanych na menadżerów wygospodarować czas na rozmowę z pracownikiem oraz umiejętnie obciążyć zespół zadaniami, które będą go rozwijać i motywować. Przećwiczymy narzędzia, które powodują wzrost motywacji indywidualnej i zespołowej. Prześledzimy na zapisach video jakie błędy popełniamy podczas trudnych rozmów z pracownikami.
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
- Lepiej będziesz rozumieć procesy zachodzące w zespole
- Poznasz role zespołowe i związane z nimi potrzeby swoich pracowników
- Zobaczysz swoją preferowaną rolę zespołową
- Łatwiej będziesz dostrzegać sytuacje konfliktowe i ich źródła w zespole
- Skuteczniej będziesz wprowadzać nowych pracowników do zespołu
- Zrozumiesz skąd się biorą konflikty międzypokoleniowe i co im sprzyja, a co je niweluje
- Skuteczniej będziesz motywować swoich pracowników do myślenia MY
- Zmiana stanie się naturalnym procesem funkcjonowania zespołu
- Skuteczniej będziesz stawiać zadania przed zespołem
Uczestnicy: Menadżerowie średniego i niższego szczebla.
PROGRAM SZKOLENIA
Rozwój zespołu
- Kiedy grupa staje się zespołem – główne determinanty budowania zespołu
- Co decyduje o sukcesie zespołu – podstawowe narzędzia
Role zespołowe pracownika
- Czym są naturalne role zespołowe pracownika i w jaki sposób wpływają na jego funkcjonowanie w zespole
- AutoDiagnoza swojej preferowanej roli w zespole
- Co motywuje i demotywuje pracownika w zależności od roli zespołowej
- W jaki sposób budować zespół w zależności od roli zespołowej pracownika – źródła konfliktów
Dysfunkcje pracy zespołowej
- 5 dysfunkcji pracy zespołowej
- Przyczyny powstawania dysfunkcji w moim zespole
- Techniki/metody pracy szefa przeciwdziałające dysfunkcjom
Motywacja zespołu
- Motywowanie zespołu a motywowanie jednostki
- Metody/narzędzia motywowania zespołu
- Podnoszenie kompetencji zespołu
- Rozwój zespołu poprzez codzienną ocenę
Konflikt w zespole
- Bariery komunikacyjne jako jedne z głównych źródeł konfliktu
- Okno Johnari – analiza konfliktów interpersonalnych
- Zapobieganie sytuacjom konfliktowym
- Różnice międzypokoleniowe
- Wprowadzanie nowych pracowników
Efektywne i angażujące wprowadzanie reorganizacji/zmian w zespole:
- Rodzaje oporu wobec zmian
- Pozytywne i negatywne reakcje na zmiany
- Efektywna komunikacja w procesie zmian
- Radzenie sobie z oporem wobec zmian
- Angażowanie pracowników w proces zmian
Organizacja pracy własnej i zespołu
- Budowanie celów i zadań
- Priorytety własne a otoczenia. Metody ich wyznaczania
- Angażowanie zespołu w postawione cele i zadania
- Przekładanie celów i zadań postawionych przez przełożonego na podległy zespół
- Rozliczanie zespołu/pracownika z postawionych zadań
Zakończenie szkolenia
Pytania od uczestników
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00