Celem szkolenia jest rozwój kompetencji menadżerskich u szefów średniego i niższego szczebla, które pomogą im poradzić sobie w trudnych sytuacjach z jakimi może on się spotkać na produkcji. Przeanalizujemy jak należy prowadzić zespół i jak go zmieniać, żeby był przygotowany do podejmowania nowych wyzwań przy ograniczeniu sytuacji konfliktowych. Zastanowimy się jak przy wzrastającej ilości zadań nakładanych na menadżerów wygospodarować czas na rozmowę z pracownikiem oraz umiejętnie obciążyć zespół zadaniami, które będą go rozwijać i motywować. Przećwiczymy narzędzia, które powodują wzrost motywacji indywidualnej i zespołowej. Prześledzimy na zapisach video jakie błędy popełniamy podczas trudnych rozmów z pracownikami.
Korzyści dla uczestników:
- umiejętne budowanie autorytetu,
- rozwój kompetencji podległego zespołu w oparciu o cele i zadania,
- skuteczne budowanie motywacji pracowniczej,
- przygotowanie się do trudnych rozmów z pracownikami,
- efektywne wprowadzanie zmian,
- wyrażanie krytyki w sposób nie powodujący u rozmówcy agresji i manipulacji,
- łatwe rozładowywanie sytuacji konfliktowych.
Adresaci szkolenia:
Menadżerowie średniego i niższego szczebla.
Program szkolenia:
Trudne rozmowy na produkcji
- Przeprowadzanie rozmów motywujących/korygujących/skierowanych na rozwój pracownika
- Reakcja na agresywną postawę pracownika
- Komunikowanie trudnych informacji zespołowi/pracownikowi
- Zwolnienie pracownika / przeniesienie do innego zespołu
Rozwój zespołu
- Co decyduje o sukcesie zespołu – podstawowe narzędzia
- Motywowanie zespołu a motywowanie jednostki
- 20 narzędzi pozafinansowych jakie można wykorzystać do motywowania w firmie produkcyjnej
- Podnoszenie kompetencji zespołu
- Rozwój zespołu poprzez codzienną ocenę
- Konflikt w zespole
- Zapobieganie sytuacją konfliktowym
Efektywne i angażujące wprowadzanie reorganizacji/zmian w podległym obszarze:
- Rodzaje oporu wobec zmian
- Pozytywne i negatywne reakcje na zmiany
- Efektywna komunikacja w procesie zmian
- Radzenie sobie z oporem wobec zmian
- Angażowanie pracowników w proces zmian
Organizacja pracy własnej i zespołu
- Budowanie celów i zadań
- Priorytety własne a otoczenia. Metody ich wyznaczania
- Delegowanie zadań – przekazywanie poleceń, precyzowanie zadań, wyrażanie opinii i oczekiwań
- Angażowanie zespołu w postawione cele i zadania
- Przekładanie celów i zadań postawionych przez przełożonego na podległy zespół
- Rozliczanie zespołu/pracownika z postawionych zadań
Rozwój postawy asertywnej
- Asertywne przyjmowanie i wyrażanie krytyki
- Techniki redukcji stresu
Wartości, postawa i przekonania menedżera – opracowanie planu rozwoju kompetencji menedżerskich
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00