W ostatnich latach można zaobserwować coraz większe zainteresowanie organizacji kompetencjami pracowników – wiele firm wprowadza model kompetencji lub zarządzanie kompetencjami. „Pojęcie kompetencji zyskało tak wielkie zainteresowanie, gdyż dotyczy tego, na czym organizacji zależy najbardziej: sposobu wykonywania pracy na poszczególnych stanowiskach, a co za tym idzie, wzrostu efektywności firmy jako całości. Ludzie kompetentni w pracy to tacy, (…) którzy spełniają oczekiwania przypisanej im roli organizacyjnej”.
PROGRAM SZKOLENIA
Pierwszy dzień
Wprowadzenie – specyfika pracy kierowniczej:
- funkcje kierownika
- role kierownicze
- kompetencje kierownicze
- kierownicy efektywni, efektowni i przeciętni
- dobrzy i źli kierownicy w ocenie podwładnych
Organizacja pracy własnej:
- określanie zakresu obowiązków i wymagań wobec kierownika
- zasada Pareto i kluczowe umiejętności
- zachowania wychodzące poza zakres obowiązków
- indywidualny plan doskonalenia – kierownik
Zarządzanie czasem:
- „złodzieje czasu” – wykrywanie i eliminowanie
- zasada Eisenhowera – ważność i pilność zadań
- zasada ABC – stosunek do realizowanych zadań
- planowanie czasu pracy
- zyski na czasie – poszukiwanie oszczędności czasowych
Podsumowanie – doskonalenie swojego stylu pracy.
Drugi dzień
Integracja podwładnych – „swoi” i „obcy”:
- zasady podziału
- charakterystyka podgrup
- kryteria merytoryczne i pozamerytoryczne
- sposoby przeciwdziałania
Relacje z podwładnymi:
- identyfikacja preferowanego stylu kierowania
- oczekiwania podwładnych wobec kierownika
- dopasowanie podejścia do pracownika
Podnoszenie motywacji podwładnych:
- demotywowanie – czego unikać
- „dobre słowo” – rola pochwał i doceniania
- wydawanie poleceń
- delegowanie zadań
Podnoszenie kompetencji podwładnych:
- współpraca z podwładnymi
- metody i techniki kształcenia
- dzielenie się wiedzą i umiejętnościami
- indywidualny plan doskonalenia – podwładny
Podsumowanie – doskonalenie pracy podwładnych.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00