Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Warszawa 15-04-2024 16-04-2024
Warszawa 17-10-2024 18-10-2024

Cel i program szkolenia

Nie jest trudno uzyskiwać dobre rezultaty, gdy wokół wszystko kwitnie, a ludzie pełni są optymizmu. Prawdziwy egzamin nadchodzi, gdy firma musi funkcjonować w sytuacji stagnacji, rosnących wymagań i niepewności. Szczególnie boleśnie odczuwamy to w tzw. trudnych czasach recesji. Niemal każda organizacja podkreśla wówczas znaczenie takich cech – jak „efektywność”, „orientacja biznesowa” czy „nastawienie na działanie”. Problem polega jednak na tym, że łatwiej jest ogłosić potrzebę wykazywania się tymi kompetencjami niż je posiąść. Z drugiej strony istnieje też pułapka polegająca na wdrażaniu przeróżnych systemów mających na celu zmianę zachowań i postaw kadry menedżerskiej, koniecznych aby firma mogła przetrwać na rynku. Natomiast według ekspertów od przywództwa aż 70% wszystkich inicjatyw zmiany nie udaje się. Podstawową przyczyną porażek przy wdrażaniu nowych rozwiązań w wielu organizacjach jest, wg badań, brak systematycznego zarządzania zmianą, a zwłaszcza jej „ludzkim” aspektem. Dlatego coraz częściej poszukiwane są możliwości rozwoju kompetencji w zakresie kierowania firmą w okresie transformacji, gdyż, jak pokazuje praktyka rynkowa, kompetencje te stały się jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwo ma wybór: albo świadomie kierować procesami, które i tak są nieuchronne, albo pozwolić, by zmiany działy same, unosząc firmę w nieznanym kierunku.

Cel szkolenia:

  • Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
  • Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
  • Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i zarządzania zmianą
  • Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany małokorzystnej dla pracowników ale koniecznej dla firmy
  • Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.

Korzyści dla uczestników

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie. Uczestnicy otrzymają również bogaty materiał dodatkowy do pracy własnej min. zawierający przykłady wdrażania zmian w różnego typu organizacjach oraz Pigułki Wiedzy z obszaru zarządzania zmianą.

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień I

Moduł 1. Zmiany są nieuniknione – otwartość na zmiany:

  • Cena i skutki zaprzepaszczonych zmian – jak utrzymywanie status quo może wpłynąć na losy firmy i pracowników, np. utratę przewagi konkurencyjnej, malejący udział w rynku, stracone potencjalne zyski, pogłębianie luki kompetencyjnej pracowników.
  • Firmowe „dzisiaj” a firma marzeń pracowników – porównanie realnego i idealnego obrazu przedsiębiorstwa – otwarcie na zmiany.

Moduł 2. Od lęku do akceptacji – proces zmian oczami pracowników – zarządzanie oporem względem zmiany:

  • Pomiędzy szokiem, miesiącem miodowym a satysfakcją – etapy psychologiczne, przez które muszą przejść pracownicy.
  • „Rów zmiany”– trudności w zerwaniu z bezpieczną stabilizacją i przejściem ku nowym możliwościom zawodowym.
  • Dlaczego pracownicy się opierają i jak pokonać opór własny oraz zespołu.
  • Poszukiwanie indywidualnych i organizacyjnych „kotwic” i „wioseł”.

Moduł 3. Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie wdrażania zmian:

  • Dynamika zmiany i sposoby jej wykorzystywania.
  • Krzywa wydajności zespołu i ludzi w trakcie wdrażania procesu – zjawisko przejściowego pogorszenia wyników.
  • Reakcje różnych grup pracowników i ich uwarunkowania (Szeregowi pracownicy, Oponenci, Agenci Zmiany)
  • Unikanie destrukcyjnego wpływu malkontentów i oponentów.

Moduł 4. Planowanie i przygotowywanie zmian w organizacji – podsumowanie pierwszego dnia warsztatu:

  • Jakie zmiany są niezbędne w firmie – diagnoza obecnej sytuacji przedsiębiorstwa i zakresu pożądanych/planowanych zmian w zakresie zarządzania.
  • Analiza potencjalnych sytuacji kryzysowych w organizacji.
  • Analiza potencjalnych źródeł ryzyka dla realizacji procesu zmiany, zjawisko bezpiecznych iluzji i ich ograniczanie.
  • Badanie przyczyn i analiza zaistniałego kryzysu – opracowanie wniosków na przyszłość.
  • Kiedy wprowadzać zmiany – sposoby identyfikowania przesłanek warunkujących konieczność przeprowadzenia transformacji w firmie.

Dzień II

Moduł 1. Diagnoza predyspozycji indywidualnych pracowników do pracy w sytuacji zmiany:

  • Różne reakcje na zmianę i ich uwarunkowania.
  • Rozumienie i doczytywanie zachowań innych w oparciu o analizę temperamentu.
  • Typy nieskutecznych uczestników zmian – osoby o naturalnej tendencji do przeciwstawiania się nowemu.
  • Zrozumienie procesu, jako sposób na radzenie sobie z reakcją własną i współpracowników.
  • Sposoby modyfikowania zachowań i postaw, aby zapewnić powodzenie zarówno dla nas samych jak i dla procesu.
  • Rozumienie własnych reakcji w relacjach z pracownikami.

Moduł 2. Jak skutecznie rozmawiać o zmianach ze współpracownikami i podwładnymi – techniki komunikacji i perswazji w okresie zmiany:

  • Przygotowanie pakietu komunikacyjnego: zasadnicze elementy komunikatów, dobór kanałów i form komunikacji
  • Przeciwdziałanie barierom w komunikacji
  • Reagowanie na obiekcje współpracowników oraz sondowania przyczyn ich zastrzeżeń do nowych rozwiązań.

Moduł 3. Zmiany są nieuniknione – rodzaje i metody przeprowadzania oraz wykorzystywania zmian Organizacyjnych:

  • Etapy procesu wprowadzania zmian w organizacji – cykl rozwoju organizacji wg Greinera.
  • Najnowsze trendy w zarządzaniu i możliwe źródła zmian w przedsiębiorstwach – wprowadzenie do problematyki zmian we współczesnym biznesie.

Moduł 4. Jak przeprowadzić siebie i innych przez zmianę – podsumowanie:

  • Rola managera/lidera we wdrażaniu zmian: najczęstsze błędy i dobre praktyki.
  • Wpływ postawy managera na motywację pracowników w zmianie.
  • Sposoby modyfikowania zachowań i postaw swoich i współpracowników, aby zapewnić powodzenie zarówno dla samego procesu, jak i jego uczestników.
  • Zebranie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, dyskusja.

ZAKOŃCZENIE WARSZTATU ZADANIEM ROZWOJOWYM

Rozkład godzinowy: 
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00

  • Studia przypadków z praktyki firmy i rynku
  • Dyskusje moderowane
  • Ćwiczenia z wykorzystaniem metod symulacyjnych
  • Działania w grupach zadaniowych
  • Kwestionariusz diagnostyczny.

Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1750 zł + 23% VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Zarządzanie zmianą – jak skutecznie pokierować zmianami organizacyjnymi" - 1750 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.