Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Nie jest trudno uzyskiwać dobre rezultaty, gdy wokół wszystko kwitnie, a ludzie pełni są optymizmu. Prawdziwy egzamin nadchodzi, gdy firma musi funkcjonować w sytuacji stagnacji, rosnących wymagań i niepewności. Szczególnie boleśnie odczuwamy to w tzw. trudnych czasach recesji. Niemal każda organizacja podkreśla wówczas znaczenie takich cech – jak „efektywność”, „orientacja biznesowa” czy „nastawienie na działanie”. Problem polega jednak na tym, że łatwiej jest ogłosić potrzebę wykazywania się tymi kompetencjami niż je posiąść. Z drugiej strony istnieje też pułapka polegająca na wdrażaniu przeróżnych systemów mających na celu zmianę zachowań i postaw kadry menedżerskiej, koniecznych, aby firma mogła przetrwać na rynku. Dodatkowym utrudnieniem jest konieczność utrzymywania wysokiego stopnia motywacji w całym, często długotrwałym procesie zmiany. Mądre, dojrzałe wspieranie pracowników i kadry zarządzającej na każdym z etapów zmiany staje się największym wyzwaniem organizacji. To od skutecznych działań ludzi zaangażowanych w proces zmiany głównie zależy powodzenie całego procesu zmiany w organizacji. Natomiast według ekspertów od przywództwa aż 70% wszystkich inicjatyw zmiany nie udaje się. Podstawową przyczyną porażek przy wdrażaniu nowych rozwiązań w wielu organizacjach jest, wg badań, brak systematycznego zarządzania zmianą, a zwłaszcza jej „ludzkim” aspektem. Dlatego coraz częściej poszukiwane są możliwości rozwoju kompetencji w zakresie kierowania i wspierania pracowników firmy w okresie transformacji, gdyż, jak pokazuje praktyka rynkowa, kompetencje te stały się jednym z kluczowych elementów przewagi konkurencyjnej. Przedsiębiorstwo ma wybór: albo świadomie kierować procesami, które i tak są nieuchronne, albo pozwolić, by zmiany działy same, unosząc firmę w nieznanym kierunku.

Cel szkolenia:

  • Poznanie i lepsze zrozumienie mechanizmów rządzących procesem wdrażania zmian organizacyjnych
  • Rozwinięcie umiejętności proaktywnego, efektywnego działania w zmiennym, trudnym otoczeniu biznesowym
  • Poznanie konkretnych narzędzi przygotowywania i zarządzania zmianą
  • Wypracowanie indywidualnej taktyki na efektywne działanie w zmianie
  • Nauczenie się radzenia sobie z obiekcjami i oporem współpracowników wobec zmiany mało korzystnej dla pracowników ale koniecznej dla firmy
  • Wypracowanie nowych postaw i zachowań, adekwatnych do zmieniającej się sytuacji i wymagań firmy.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Dzień I

Moduł 1. Zmiany są nieuniknione – rzeczywistość VUCA i jej implikacje dla rzeczywistości organizacji.

Moduł 2. Od lęku do akceptacji – proces zmian oczami pracowników

  • „Rów zmiany”– trudności w zerwaniu z bezpieczną stabilizacją i przejściem ku nowym możliwościom zawodowym.
  • Rozumienie poszczególnych etapów zmiany- fazy funkcjonowania w zmianie.

Moduł 3. Funkcjonowanie zespołów pracowniczych w okresie wdrażania zmian:

  • Przekonania na temat zmiany- przeszkoda czy wsparcie.
  • Reakcje różnych grup pracowników i ich uwarunkowania (Szeregowi pracownicy, Oponenci, Agenci Zmiany) – powody tego zachowania.
  • Wsparcie w zmianie- jakie działania potrzebujemy adekwatnie do fazy zmiany i reakcji na zmianę możemy wdrożyć.

Moduł 4. Przygotowanie indywidualnego planu skutecznego  działania w zmianie działanie w zmianie – podsumowanie pierwszego dnia warsztatu.

Dzień II

Moduł 1. Diagnoza predyspozycji indywidualnych pracowników w sytuacji zmiany:

  • Różne reakcje na zmianę i ich uwarunkowania.
  • Co nas wspiera i co nam pomaga w szybszym wejściu w zmianę- analiza mocnych stron.
  • Osoby o naturalnej tendencji do przeciwstawiania się nowemu.

Moduł 2. Jak skutecznie rozmawiać o zmianach

  • Rola komunikacji w zmianie- jak komunikować zmiany (najczęstsze błędy i dobre praktyki)
  • Zdrowa semantyka- wzmocnienie sprawczości i wpływu na przebieg zmian.

Moduł 3. Zmiany są nieuniknione – Jak przeprowadzić siebie i innych przez zmianę

  • Praca z sensem- sens jako źródło wewnętrznej motywacji w zmianie.
  • Doświadczenie jako zasób informacji o sobie w procesie zmianie- jak to wykorzystać dla zmniejszenia oporu przed zmianą oraz zwiększenia skuteczności w zmianie.
  • Sposoby na radzenie sobie z trudnymi emocjami i podwyższonym napięciem w procesie zmiany u siebie i swoich pracowników jako strategia zapobiegania wypaleniu zawodowemu.
  • Zebranie dobrych praktyk, wymiana doświadczeń, dyskusja.

 

Rozkład godzinowy:
I i II dzień
09:00-16:00

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej, wzbogaconej o „pigułki wiedzy”, których celem jest lepsze zrozumienie i radzenie sobie z zachodzącymi zmianami. Symulacje i  ćwiczenia najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce, pozwolą przetrenować potencjalnie trudne sytuacje i przygotować się na nie. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania i przećwiczenia narzędzi, dzięki którym lepiej zrozumie swoje działania w zmianie oraz będzie w stanie efektywniej wspierać pracowników.

Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1990 zł + 23% VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Człowiek i organizacja w zmianie – jak skutecznie zarządzać i wspierać w zmianach organizacyjnych" - 1990 zł/os

    Szybki kontakt