Cele warsztatu:
- Poznanie różnorodnych rozwiązań ważnych dla efektywności i skuteczności pracy w zespole rozproszonym
- Wymiana dobrych praktyk – wnoszonych przez trenera oraz z praktyki uczestników
- Skonsultowanie z trenerem i pozostałymi osobami trudności w pracy z zespołem rozproszonym
- Wybór i podjęcie decyzji przez uczestników, które metody zamierzają wdrożyć w specyfice swojej firmy
- Zainspirowanie się do doskonalenia komunikacji i motywowania w organizacji rozproszonej
Korzyści:
- pozyskanie narzędzi służących budowaniu zespołu i podtrzymywaniu jego motywacji
- pogłębienie umiejętności monitorowania zarówno pozytywnych, jak i niekonstruktywnych zjawisk
- zespołowych
- zwiększenie świadomości ról zespołowych i możliwości ich wykorzystywania w pracy zespołu
- zyskanie metod pomocnych w zwiększeniu efektywności zebrań i spotkań zespołu
- pozyskanie metod pracy zespołowej
- poznanie potencjalnych źródeł konfliktów w zespole i metod ich rozwiązywania
Adresaci szkolenia:
Dla menedżerów zarządzających zespołami, w których co najmniej część podwładnych pracuje w innej lokalizacji, hybrydowo lub zdalnie.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I PRACA W ORGANIZACJI ROZPROSZONEJ:
- Analiza szans i zagrożeń z perspektywy szefa oraz z perspektywy pracownika.
- Podobieństwa i różnice spojrzenia różnych interesariuszy na pracę w zespole rozproszonym.
- Studium doświadczeń czynników spadku i wzrostu zaangażowania w pracę w organizacji rozproszonej.
- Jak uzyskać dyscyplinę pracy nie mogąc obserwować pracowników?
Moduł II KSZTAŁT TYGODNIA:
- Narzędzia nadawania rytmu pracy i kontroli zadań w ujęciu tygodniowym.
- Zaplanowanie codziennych i cotygodniowych rutynowych interakcji w zespole rozproszonymi: cel, częstotliwość, czas trwania, zakres, medium.
- Sposoby wprowadzania nowych zwyczajów i zmotywowania ludzi do aktywnego udziału w interakcjach (spotkaniach zespołu i 1 na 1).
Moduł III BUDOWANIE RELACJI W ZESPOLE ROZPROSZONYM:
- Sens i funkcja budowania relacji.
- Jak budować relacje z osobami zamkniętymi w sobie?
- Jak budować zgrany zespół, gdy ludzie się nie widują?
Moduł IV PRZEPŁYW I KONTROLA ZADAŃ:
- Co, komu i jak delegować?
- Określanie priorytetów.
- Oszacowanie pracochłonności – metody ułatwiające trafność estymacji.
Moduł V MODEROWANIE SPOTKAŃ ZDALNYCH:
- Jak sprawić, aby nie spotkania nie były stratą czasu?
- Rola moderatora: kontraktowanie spotkania, agenda, udzielanie głosu, odbieranie głosu, sporządzanie i rozsyłanie notatki.
- Interweniowanie w przypadku braku koncentracji na przebiegu spotkania.
- Weryfikacja postępu – spotkania monitorujące i podsumowujące – jak nadać wartość tzw. statusom?
Moduł VI PLAN WDROŻENIOWY:
- Osobiste plany wdrożeniowe i podsumowanie dobrych praktyk.
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia