Nauczenie uczestników stosowania modelu efektywnego zarządzania zespołem zaangażowanym w procesy logistyczne oraz dopasowanie swojego zachowania do wymagań konkretnej sytuacji. Dodatkowo, szkolenie będzie okazją do przećwiczenia w praktyce narzędzi i metod wspomagających codzienne zarządzanie podległym zespołem, w tym, w szczególności, elementów zarządzania wizualnego.
Korzyści dla uczestników
Co uczestnicy będą wiedzieli:
- w jaki sposób wypełniać efektywnie rolę przełożonego średniego oraz wyższego szczebla zarządzania logistycznego
- w jaki sposób osiągać wymagane wyniki przy zaangażowaniu swojego zespołu cały czas utrzymując relacje z innymi zespołami
- według jakich kryteriów oceniać pracę i osiągnięcia podległych pracowników
- jak konstruktywnie korygować błędy popełniane przez pracowników w celu wspierania ich rozwoju
Co uczestnicy będą umieli:
- dopasować swój styl zarządzania do zmieniającego się kontekstu działania zespołu (zmiana wymagań Klienta wewnętrznego i zewnętrznego)
- zdiagnozować efekt działania danego motywatora na pracownika a następnie we właściwy sposób na niego oddziaływać
- pozyskiwać oraz przekazywać wszelkie informacje niezbędne do efektywnego funkcjonowania zespołu
- dokonać obiektywnej oceny wkładu każdego pracownika w wyniki osiągane przez zespół, zarządzać kompetencjami podległego zespołu
- rozwiązywać problemy i konflikty w sposób efektywny i trwały
Korzyści:
- kompleksowe i wszechstronne podejście do codziennego zarządzania personelem zaangażowanym w procesy logistyczne
- wykorzystanie prostych i bardzo efektywnych narzędzi zarządzania wizualnego
- zastosowanie narzędzi gwarantujących odpowiednią „jakość” zarządzania, a co za tym idzie, osiąganie wyznaczonych celów: ilościowych, jakościowych, kosztowych, itp.
- zwrócenie uwagi na kluczowe punkty zapewniające wysoką motywację członków zespołu zaangażowanego w procesy logistyczne
PROGRAM SZKOLENIA
Wyjaśnienie ról i zakresu odpowiedzialności w ramach zespołu:
- logistyczne 7W, a zarządzanie zespołem
- skoncentrowanie się na sprawowanej roli (Lider + pracownicy)
- wyznaczanie działań priorytetowych (realizacja celów strategicznych organizacji)
- fazy tworzenia się zespołu
- budowanie i wzmacnianie zespołu (teambuilding)
Rozwój oczekiwanych zachowań poprzez własny przykład:
- identyfikacja własnego stylu zarządzania (różne modele stylów zarządzania)
- dostosowanie stylu zarządzania do kontekstu i sytuacji
- kluczowe umiejętności w przypadku zarządzania zespołem zaangażowanym w procesy logistyczne
Komunikacja jako czynnik gwarantujący sukces zespołu:
- wyznaczanie zadań indywidualnych i zespołowych
- prowadzenie zebrań
- raportowanie (dwustronne)
- grupowe rozwiązywanie problemów
Organizowanie, pobudzanie i motywowanie zespołu:
- mierzenie osiągnięć zespołu w celu ich poprawy
- wyznaczanie celów indywidualnych i zespołowych
- wpływanie na główne elementy i poziom motywacji
Ocenianie w celu zapewnienia rozwoju:
- ocena wyników i kompetencji pracowników
- zarządzanie poprzez delegowanie zadań
- wsparcie i szkolenie pracowników
Reprezentowanie zespołu:
- rozwój relacji z Klientem wewnętrznym i zewnętrznym
- przygotowanie i prowadzenie negocjacji gdzie wygrywają obie strony (win-win)
Diagnoza i efektywne działanie w trudnych sytuacjach:
- podejście do błędów popełnianych przez pracowników
- identyfikowanie źródeł i rozwiązywanie konfliktów
- zarządzanie zmianą
Zarządzanie wizualne podległym zespołem:
- identyfikacja i stworzenie narzędzi zarządzania wizualnego
- wymagania stawiane pracownikom i przełożonemu w ramach zarządzania wizualnego
- podniesienie efektywności działania zespołu za sprawą zarządzania wizualnego oraz inne jego korzyści
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00