Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Kraków 24-10-2019 25-10-2019
Warszawa 25-11-2019 26-11-2019
Karpacz 05-12-2019 06-12-2019
Zakopane 16-12-2019 17-12-2019

Cel i program szkolenia

Bardzo wysoki poziom konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej w Polsce, prowadzi do presji na stałe obniżenie cen sprzedaży oferowanych towarów i usług. Związany jest z tym często spadek rentowności przedsiębiorstw. Jedną z metod poprawy ich wyników finansowych jest optymalizacja procesów zakupowych oraz poniesienie efektywności w negocjacjach zakupowych, stąd też systematycznie wzrasta dla firm znaczenie ich działów zakupów czy zaopatrzenia. Wyniki negocjacji zakupowych prowadzonych przez kupców, z jednej strony przekładają się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa, z drugiej zaś często decydują też o długoterminowym rozwoju czy nawet egzystencji wielu dostawców.

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania zakupami: od organizacji i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyka, budowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na strategicznych negocjacjach zakupowych.  

Cele szczegółowe

  • Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
  • Przedstawienie narzędzi wyboru i oceny dostawców, minimalizujących ryzyka dla strony zakupowej,
  • Nauka umiejętności negocjacji zakupowych pod presją i w sytuacji prób manipulacji ze strony sprzedającego,
  • Rozwinięcie w praktyce umiejętności negocjacji indywidualnych i zespołowych.

Korzyści dla uczestników:

  • Zapoznanie się z najlepszymi praktykami budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
  • Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych,
  • Poznanie narzędzi oraz etapów zbudowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy oraz skutecznej komunikacji z dostawcami,
  • Określenie i kwantyfikowania ryzyka różnego rodzaju, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,
  • Poznanie zasad właściwego przygotowania się do negocjacji zakupowych,
  • Wzbogacenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych.

Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy, kierownicy i managerowie działu zakupów lub zaopatrzenia,
  • Specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia,
  • Kup­cy,
  • Koordynatorzy zakupów lub zaopatrzenia,
  • Analitycy rynku.

Program szkolenia:

Dzień 1

Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?:

  • Poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
  • Najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
  • Systemowe i strategiczne planowanie zakupów.

Optymalizacja procesu zakupów:

  • Strategie zakupowe,
    • Zarządzenie ryzykiem
    • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
    • Analiza danych – przejrzystość informacji.

Metody budowanie wiedzy o rynku i kupowanych produktach lub usługach

  • Definicja „Should Cost Model” dla produktu/usługi,
  • Metody pozycjonowania produktu zakupowego/zaopatrzeniowego na osi siła/słabość oraz ryzyko zakupowe,

Kryteria wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców:

  • Analiza dostawcy/oferty metodą „0-10”,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Analiza stabilności finansowej, w tym metody: ”Z-score”,”Quick Ratio,

Minimalizacja ryzyka we współpracować z dostawcami

  • Kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Systemy komunikacji i budowania relacji z dostawcami,
  • Optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
  • Mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
  • Global Sourcing – korzyści i ryzyka,

Strategiczne negocjacje zakupowe

  • Metody przygotowania się do negocjacji,
  • Skuteczne strategie i techniki zakupowe,
  • Przebieg negocjacji w poszczególnych fazach,
  • Narzędzia efektywnej komunikacji z dostawcami,
  • Werbalne i niewerbalne źródła informacji w procesie negocjacji „face to face”,
  • Techniki obrony przed nieuczciwymi praktykami i próbami manipulacji strony sprzedażowej.

Dzień 2

Negocjacje zakupowe prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego (alternatywnie):

  • wariant równorzędnych pozycji negocjacyjnych
  • wariant negocjacji ze słabszej pozycji negocjacyjnej

Negocjacji zakupowe prowadzone przez zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycji w hierarchii służbowej:

  • strategie
  • podział zadań
  • metody argumentacji
  • komunikacja w zespole

Podsumowanie szkolenia.

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Dzień 1 –  jest przeznaczony na zapoznanie się, uzupełnienie lub rozszerzenie wiedzy teoretycznej związanej z tematem szkolenia poprzez mini wykłady, dyskusje grupowe, ćwiczenia indywidualne i zespołowe, grupy i ćwiczenia kreatywne. Omawiane zagadnienia mogą być także podstawą do przeprowadzenia gier symulacyjnych, mających na celu rozwiązanie określonych problemów czy realizacje konkretnych zdań szkoleniowych. W jego trakcie uczestnicy poznają także:  siebie, swoją osobowość, sposób komunikacji , negocjacji czy badają poziom swojej asertywności poprzez wypełnianie różnych testów i kwestionariuszy, dostosowanych do tematyki warsztatów.

Dzień 2 – jest przeznaczony ma praktyczne warsztaty, w których biorą udział wszyscy uczestnicy szkolenia. Podstawą ćwiczeń  np. z negocjacji są scenariusze, specjalnie przygotowane na szkolenie,  uwzględniające skład grupy oraz zakres tematyczne i specyfikę ich negocjacji z partnerami biznesowymi. Otrzymują je poszczególne pary lub zespoły negocjacyjne uczestników i mają czas na przygotowanie się do negocjacji poprzez: analizę warunków wyjściowych; ustalenie celów, strategii negocjacyjnej i ścieżki osiągnięcia oczekiwanych rezultatów. Przebieg negocjacji jest nagrywany kamerą video. Nagrania są analizowane przez uczestników szkolenia (trener jest moderatorem) z punktu widzenia kryteriów, uzgodnionym między uczestnikami a trenerem, jak na przykład:

  • przebieg negocjacji
  • zastosowanie strategii i taktyk negocjacyjnych
  • zachowania negocjatorów w poszczególnych fazach
  • sposoby argumentacji
  • style komunikacji
  • style negocjacji
  • body language
  • osiągnięcie wyników z punktu widzenia sytuacji negocjacyjnej obydwu stron, założonych celów i dróg dojścia do rezultatu, porównania wyników z założeniami.

 

Każdy z uczestników otrzymuję feed back indywidualny od trenera i grupy. Po szkoleniu uczestnicy otrzymują kopie nagrań, umożliwiające bardzo dokładną , indywidualną analizę zachowań swoich i innych oraz  dostrzeżenie istotnych elementów, na które ze względu na ograniczony zakres wspólnej analizy w drugim dniu szkolenia nie było wystarczającego czasu.

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 390 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych" - 1390 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)

Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.