• Szkolenia logistyka

    Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych


    Terminy i miejsca szkoleń:

    Rozkład godzinowy:pierwszy dzień: 09:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 - 16:00
Cena szkolenia netto
1350 zł/os
Zapisz się
lub
Pobierz formularz

Cel i program szkolenia

Bardzo wysoki poziom konkurencji w każdej dziedzinie działalności gospodarczej w Polsce, prowadzi do presji na stałe obniżenie cen sprzedaży oferowanych towarów i usług. Związany jest z tym często spadek rentowności przedsiębiorstw. Jedną z metod poprawy ich wyników finansowych jest optymalizacja procesów zakupowych oraz poniesienie efektywności w negocjacjach zakupowych, stąd też systematycznie wzrasta dla firm znaczenie ich działów zakupów czy zaopatrzenia. Wyniki negocjacji zakupowych prowadzonych przez kupców, z jednej strony przekładają się bezpośrednio na rentowność przedsiębiorstwa, z drugiej zaś często decydują też o długoterminowym rozwoju czy nawet egzystencji wielu dostawców. <br> <br> Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z procesem zarządzania zakupami: od organizacji        i pracy działu zakupów/zaopatrzenia, poprzez analizę potrzeb zakupowych w przedsiębiorstwie, kryteria wyboru i metody weryfikacji dostawców, ze szczególnym uwzględnieniem występujących ryzyka, budowania relacji odbiorca-dostawca a kończąc na strategicznych negocjacjach zakupowych.   <br> <br> Cele szczegółowe  
  • Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
  • Przedstawienie narzędzi wyboru i oceny dostawców, minimalizujących ryzyka dla strony zakupowej,
  • Nauka umiejętności negocjacji zakupowych pod presją i w sytuacji prób manipulacji ze strony sprzedającego,
  • Rozwinięcie w praktyce umiejętności negocjacji indywidualnych i zespołowych.


Korzyści dla uczestników:

  • Zapoznanie się z najlepszymi praktykami budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
  • Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych,
  • Poznanie narzędzi oraz etapów zbudowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy oraz skutecznej komunikacji z dostawcami,
  • Określenie i kwantyfikowania ryzyka różnego rodzaju, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,
  • Poznanie zasad właściwego przygotowania się do negocjacji zakupowych,
  • Wzbogacenie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie efektywnego prowadzenia negocjacji zakupowych.


Adresaci szkolenia:

  • Dyrektorzy, kierownicy i managerowie działu zakupów lub zaopatrzenia,
  • Specjaliści ds. zakupów lub zaopatrzenia,
  • Kup­cy,
  • Koordynatorzy zakupów lub zaopatrzenia,
  • Analitycy rynku.


Program szkolenia:

Dzień 1

 

Rola działu zakupów i zaopatrzenia – operacyjna czy strategiczna?:

  • Poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców i materiałów,
  • Najważniejsze narzędzia obniżania kosztów,
  • Systemowe i strategiczne planowanie zakupów.

 

Optymalizacja procesu zakupów:

  • Strategie zakupowe,
    • Zarządzenie ryzykiem
    • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
    • Analiza danych – przejrzystość informacji.

 

Metody budowanie wiedzy o rynku i kupowanych produktach lub usługach

  • Definicja „Should Cost Model” dla produktu/usługi,
  • Metody pozycjonowania produktu zakupowego/zaopatrzeniowego na osi siła/słabość oraz ryzyko zakupowe,

 

Kryteria wyboru i profesjonalne metody walidacji dostawców:

  • Analiza dostawcy/oferty metodą „0-10”,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Analiza stabilności finansowej, w tym metody: ”Z-score”,”Quick Ratio,

 

Minimalizacja ryzyka we współpracować z dostawcami

  • Kryteria selekcji i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Systemy komunikacji i budowania relacji z dostawcami,
  • Optymalne sposoby realizacji zamówień i systemy planowania dostaw,
  • Mechanizmy kontroli jakości, optymalizacja i standaryzacja,
  • Global Sourcing – korzyści i ryzyka,

 

Strategiczne negocjacje zakupowe

  • Metody przygotowania się do negocjacji,
  • Skuteczne strategie i techniki zakupowe,
  • Przebieg negocjacji w poszczególnych fazach,
  • Narzędzia efektywnej komunikacji z dostawcami,
  • Werbalne i niewerbalne źródła informacji w procesie negocjacji „face to face”,
  • Techniki obrony przed nieuczciwymi praktykami i próbami manipulacji strony sprzedażowej.

Dzień 2

 

Negocjacje zakupowe prowadzonych przez jednego kupującego i sprzedającego (alternatywnie):

  • wariant równorzędnych pozycji negocjacyjnych
  • wariant negocjacji ze słabszej pozycji negocjacyjnej

 

Negocjacji zakupowe prowadzone przez zespoły złożone z negocjatorów zajmujących różne pozycji w hierarchii służbowej:

  • strategie
  • podział zadań
  • metody argumentacji
  • komunikacja w zespole

Podsumowanie szkolenia.



Metody szkoleniowe

Zajęcia są realizowane w formie 2-dniowych warsztatów, z wykorzystania środków audiowizualnych.            W trakcie szkolenia uczestnicy będą mieli zarówno możliwość: zapoznania się z pewnymi zagadnieniami teoretycznymi (wykłady i dyskusje grupowe), jak też praktycznego doskonalenia swoich umiejętności poprzez ćwiczenia indywidualne i grupowe, udział w case’ach szkoleniowych. Nagrania z negocjacyjnych ćwiczeń warsztatowych są analizowane pod kątem:

  • przebiegu negocjacji
  • zastosowanych strategii i taktyk negocjacyjnych
  • zachowania negocjatorów w poszczególnych fazach
  • sposobów argumentacji
  • stylów komunikacji
  • body language
  • osiągniętych wyników z punktu widzenia sytuacji negocjacyjnej obydwu stron, założonych celów i dróg dojścia do rezultatu


Informacje organizacyjne

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 350 zł + 23%VAT

 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

 

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

 

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

 

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.



Formularz zapisu na szkolenie:

Zarządzanie zakupami z elementami strategii negocjacyjnych

Cena netto:1350 zł/os

Wybierz termin

Dane firmy

Nazwa firmy

NIP*

Ulica*

Numer*

Miasto*

Kod Pocztowy*

Osoba koordynująca

Imię*

Nazwisko*

Stanowisko

E-mail*

Telefon*

Uczestnicy szkolenia

Imię

Nazwisko

E-mail

Stanowisko

Miejsca hotelowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani rezerwacją miejsc hotelowych za pośrednictwem naszej firmy prosimy podać liczbę dni oraz rodzaj pokoju.

Liczba pokoi:

Rodzaj pokoju:

Termin od do

Dla jednostek publicznych

Warunkiem zwolnienia z VAT jest zaznaczenie poniższego oświadczenia:
Oświadczamy, że udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych co najmniej w 70%

Uwagi

* Pola wymagane

Zapoznałem się z regulaminem zgłoszenia.

                  
Wszelkie prawa zastrzeżone Effect Group ©