Pomiar efektywności dla organizacji działań związanych z identyfikacją i rozwojem utalentowanych pracowników, jest tematem bardzo rzadko poruszanym w Polsce. Z założenia przyjmuje się, że firma, która chce dobrze funkcjonować na rynku, powinna rozwijać wewnętrzne talenty i starać się zatrzymać takich pracowników w organizacji, ponieważ jest to podstawą jej sukcesu na konkurencyjnym rynku. Proponowany warsztat jest próbą pokazania, że również działania związane z programami rozwoju utalentowanych pracowników można mierzyć i badać ich efektywność biznesową, traktując je jak kolejny element procesu inwestycyjnego firmy. Oczywiście mierzenie może odbywać się na kilku płaszczyznach. Program pokazuje jak mierzyć efektywność na czterech poziomach modelu Kirkpatricka. Cechą decydującą o wyjątkowości niniejszego programu jest poszerzenie potencjału badania efektywności programów zarządzania talentami o poziom piąty, czyli rentowność programów, zgodnie z modelem J. Phillipsa. Drugą cechą jest fakt, iż trener prowadzący szkolenie jest praktykiem, menedżerem HR z wieloletnim doświadczeniem, który miał okazję takie programy budować i wdrażać w dużych polskich i międzynarodowych organizacjach. Kolejnym wyróżnikiem jest rewolucyjna wręcz propozycja wychodząca naprzeciw wyzwaniom, przed którymi stają pracownicy działów HR – wstęp do prognozowania efektów i rentowności programów talentowych! O ileż łatwiej jest uzasadnić budowanie i wdrażanie programów talentowych, gdy towarzyszą im wiarygodne analizy dotyczące spodziewanych efektów takich działań?
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę i umiejętności umożliwiające rozpoczęcie samodzielnych działań w zakresie budowania i wdrażania programów zarządzania utalentowanymi pracownikami, ale także monitorowania i badania ich efektywności.
Korzyści dla uczestników:
- Uzyskanie kompletnej wiedzy niezbędnej do rozpoczęcia samodzielnego projektowania i wdrażania takich programów oraz monitorowania i badania ich efektywności,
- Nabycie umiejętności poprawnego stosowania metod, technik i narzędzi z powyższego zakresu
- Ćwiczenia umiejętności samodzielnego stosowania nabytych umiejętności
- Poznanie zasad tworzenia oraz najważniejszych elementów programów talentowych oraz narzędzi badania efektywności
- Możliwość przeprowadzenia symulacji badania efektywności programów w odniesieniu do projektów własnych zaproponowanych przez uczestników
- Możliwość uzyskania konkretnych porad indywidualnych od prowadzącego
Adresaci szkolenia
Pracownicy działów HR zaangażowani w budowanie i wdrażanie programów zarządzania talentami, menedżerowie zainteresowani uzyskiwaniem wymiernych i konkretnych wyników dzięki identyfikacji i rozwojowi swoich utalentowanych pracowników.
PROGRAM SZKOLENIA
Budowanie i wdrażanie programów zarządzania utalentowanymi pracownikami:
- kim jest utalentowany pracownik, czym jest talent dla organizacji?
- zasady i wartości w programie rozwoju utalentowanych pracowników
- rola komunikacji programu do utalentowanych pracowników oraz całej organizacji
- rola i zadania menedżerów liniowych w budowie, wdrażaniu, realizacji i wsparciu programów w ramach organizacji
- identyfikacja, rekrutacja i selekcja utalentowanych pracowników
- rozwój utalentowanych pracowników
Wprowadzenie w nową koncepcję podejścia do programów talentowych, umożliwiającą badanie efektywności biznesowej:
- wprowadzenie w metodologię badania efektywności biznesowej programów talentowych
- identyfikacja i analiza potrzeby wdrażania programów talentowych w oparciu o Model Kirpatricka – podstawą szacowania efektywności biznesowej
- jakie warunki musi spełniać program talentowy, żeby można było zmierzyć i pokazywać efekty biznesowe
- umiejętne budowanie programów zarządzania utalentowanymi pracownikami podstawą zaplanowania sposobów i harmonogramu gromadzenia danych do szacowania ROI
Przewodnik po ocenie wpływu programów zarządzania talentami na rezultaty biznesowe:
- wartościowanie efektów programów talentowych w pieniądzu – możliwości prognozowania ROI
- cele badania ROI – koniecznością kontraktu w organizacji
- narzędzia ewaluacji, zasady projektowania
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00