Jak organizować szkolenia, które przynoszą efekty? Takie pytanie stawia sobie wiele firm. „Zarządzanie szkoleniami” pokazuje w jaki sposób można sprawić, aby szkolenia stanowiły zyskowną inwestycję. W czasie warsztatów uczestnicy poznają narzędzia wspomagające główne etapy organizacji szkoleń. Zgodnie z cyklem szkoleniowym zaczynamy od rozpoznawania potrzeb szkoleniowych i poprzez planowanie, budżetowanie, dochodzimy do oceny jego efektywności.
Cele szkolenia:
- przeanalizowanie procesów związanych z rozwojem zawodowym pracowników, ujętych w polityce firmy oraz skonfrontowanie ich z innymi efektywnymi rozwiązaniami funkcjonującymi na rynku,
- dostarczenie podstawowej wiedzy i praktycznych narzędzi niezbędnych do opracowania strategii szkoleniowej oraz do posługiwania się systemami zarządzania wiedzą w oparciu o technikę badania potrzeb z uwzględnieniem realnych możliwości firmy,
- rozwój kompetencji działu szkoleń.
Adresaci szkolenia on-line:
Pracownicy działu szkoleń, osoby zajmujące się analizą potrzeb szkoleniowych, oceną efektywności szkoleń, zarządzaniem szkoleniami w firmie.
Korzyści ze szkolenia dla uczestników:
- Nauczą się badać i analizować potrzeby szkoleniowe firmy,
- Nauczą się dokonywać precyzyjnej ewaluacji szkoleń,
- Przeanalizują procesy związane z rozwojem zawodowym pracowników, ujęte aktualnie w polityce firmy oraz skonfrontują je z innymi efektywnymi rozwiązaniami funkcjonującymi na rynku,
- Otrzymają przykłady narzędzi stosowanych w procesie identyfikacji i analizy potrzeb szkoleniowych, oraz w procesie badania efektywności szkoleń.
Zajęcia interaktywne odbywają się w grupach do 8 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Czym jest zarządzanie szkoleniami?:
- Szkolenia a strategia firmy, utrzymanie i rozwój kompetencji:
- Plan strategiczny przedsiębiorstwa – analiza organizacji,
- Analiza kluczowych obszarów przedsiębiorstwa – jak zbudować przewagę konkurencyjną firmy,
- Analiza sytuacji kadrowej przedsiębiorstwa.
- Model kształtowania strategii szkolenia i rozwoju.
- Czynniki determinujące strategie rozwoju zasobów ludzkich.
- Kultura organizacji a zarządzanie szkoleniami.
Identyfikacja i analiza potrzeb szkoleniowych:
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju organizacji.
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby w zakresie rozwoju zawodowego.
- Techniki pozwalające ocenić potrzeby indywidualne w zakresie rozwoju pracowników.
- Najczęściej wykorzystywane „narzędzia” analizy potrzeb.
- Zaprojektowanie kwestionariusza ankiety do analizy potrzeb szkoleniowych.
- Przygotowanie kwestionariusza do wywiadu indywidualnego.
- Opracowanie scenariusza do wywiadów grupowych.
Dzień II
Planowanie i budżetowanie szkoleń:
- Zasady konstruowania planu i budżetu szkoleń.
- Na podstawie przeprowadzonej analizy tworzenie rocznego planu szkoleń dla całej firmy – szkolenia kluczowe. Rodzaje kosztów.
Ocena i ewaluacja szkoleń:
- Ocena efektywności szkoleń wg modelu KirkPatrick’a.
- Zaprojektowanie narzędzi oceny efektywności szkoleń na czterech poziomach.
- Ocena efektywności pracy trenerów – przedstawienie i omówienie narzędzia.
- Problemy wiążące się z oceną efektywności szkoleń.
Procedury szkoleniowe – materiał dodatkowy:
- Procedura zarządzania szkoleniami – dokument wzorcowy wraz z narzędziami – materiał dodatkowy.
- Procedura tworzenia grup trenerów wewnętrznych – materiał dodatkowy.
Informacje organizacyjne:
Dzień I i II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.