Główne cele i korzyści szkolenia:
- Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw
- Nabycie umiejętności szacowania kosztów logistyki oraz identyfikacji konfliktów w łańcuchu dostaw
- Weryfikacja dotychczasowych sposobów współpracy z dostawcami oraz odbiorcami,
- Zapoznanie się z różnymi metodami redukcji nadmiernych stanów zapasów oraz zapobiegania przerwom w dostawach w łańcuchu dostaw,
- Poznanie znaczenia wymiany informacji między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw
- Zapoznanie się z głównymi kryteriami decyzji o zlecaniu czynności logistycznych firmom zewnętrznym w ramach łańcucha dostaw.
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane dla:
- Dyrektorów, kierowników i specjalistów ds. logistyki.
- Menedżerów wyższego i średniego szczebla, oraz analityków i strategów łańcuchów dostaw,
- Kierowników, planistów, specjalistów poszczególnych odcinków zarządzania logistyką przedsiębiorstwa zarządzających: zakupami i zaopatrzeniem, zapasami, logistyką produkcji i przepływem materiałów, magazynem, gospodarką magazynową oraz systemami składowania, transportem i spedycją, sprzedażą i dystrybucją, controllingiem logistyki.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Łańcuch dostaw jako nowoczesna forma współpracy przedsiębiorstw i redukcji ryzyka działalności przedsiębiorstw:
- Przesłanki i cele tworzenia łańcuchów dostaw
- Zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw
- Współzależności i konflikty pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw – na wybranych przykładach
- Łańcuch dostaw a inne formy współpracy przedsiębiorstw
Zagadnienia koordynacji przepływów rzeczowych i informacji w łańcuchu dostaw – grupowa gra decyzyjna:
- Przeprowadzenie gry
- Omówienie i podsumowanie gry z uczestnikami szkolenia
Koszty logistyki w łańcuchu dostaw:
- Identyfikacja kosztów logistyki w łańcuchu dostaw
- Kontrola przyrostu kosztów logistyki na poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw
- Możliwości redukcji kosztów logistyki skali łańcucha dostaw
Obsługa klienta w łańcuchu dostaw:
- Podstawowe założenia logistycznej obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Etapy i fazy obsługi klienta w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania łańcuchów dostaw – możliwości identyfikacji czynności i znaczenie praktyczne kształtowania procesów obsługi w strukturze łańcucha dostaw,
- Jak mierzyć poziom obsługi klienta w łańcuchu? Elementy, mierniki i standardy obsługi klienta w łańcuchu dostaw
- Koncepcja „doskonale zrealizowanego zamówienia”
Dzień II
Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw:
- Cele utrzymywania zapasów w poszczególnych ogniwach łańcucha. Omówienie roli zapasów w logistycznym łańcuchu dostaw i współczesnego podejścia do zarządzania zapasami
- Koszty zapasów, koszty zamrożenia kapitału i możliwości redukcji ryzyka wzrostu kosztów
- Klasyfikacja zapasów wg wartości i możliwości błędnych interpretacji wyników w łańcuchu dostaw
- Funkcjonalna klasyfikacja zapasów i możliwości jej zastosowania w łańcuchu
Metody ustalania wielkości dostaw:
- Główne metody ustalania wielkości i częstotliwości dostaw w łańcuchu dostaw
- Ustalanie momentu składania zamówień
- Główne problemy związane z określaniem czasu realizacji dostawy
Wybrane elementy kompleksowych systemów zarządzania zapasami i informacją w łańcuchu dostaw:
- Systemy planowania potrzeb materiałowych i dystrybucji z uwzględnieniem przepływów informacyjnych
- Zasady określania potrzeb informacyjnych poszczególnych ogniw
- Przykłady rozwiązań
PODSUMOWANIE
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00
drugi dzień: 9:00 – 16:00