Cel szkolenia:
- Zapoznanie się z zasadami funkcjonowania nowoczesnych łańcuchów dostaw.
- Nabycie umiejętności szacowania kosztów logistyki oraz identyfikacji konfliktów w łańcuchu dostaw.
- Zapoznanie się z różnymi metodami redukcji nadmiernych stanów zapasów oraz zapobiegania przerwom w dostawach w łańcuchu dostaw.
- Poznanie znaczenia wymiany informacji między przedsiębiorstwami w łańcuchu dostaw.
- Zapoznanie się z głównymi kryteriami decyzji o zlecaniu czynności logistycznych firmom zewnętrznym w ramach łańcucha dostaw.
Korzyści:
- Poznanie elementów mających wpływ na kształtowanie łańcuchów dostaw.
- Rozwój kompetencji związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw.
- Poznanie podejścia do szacowania kosztów logistycznych w łańcuchu dostaw.
- Uwrażliwienie na aspekty przebiegu procesów, w tym roli informacji.
- Poznanie aspektów kształtujących ryzyko w łańcuchach dostaw.
Adresaci szkolenia on-line:
- Menedżerowie, którym podlega obszar planowania i organizowania działań łańcucha dostaw. Dyrektorzy, kierownicy i specjaliści ds. logistyki
- Analitycy i stratedzy łańcuchów dostaw.
- Kierownicy, planiści, specjaliści poszczególnych obszarów zarządzania logistyką przedsiębiorstwa: zakupami i zaopatrzeniem, zapasami, logistyką produkcji i przepływem materiałów, magazynem, gospodarką magazynową oraz systemami składowania, transportem i spedycją, sprzedażą i dystrybucją, controllingiem logistyki.
- Osoby zainteresowane tematyką funkcjonowania łańcuchów dostaw.
PROGRAM SZKOLENIA
Łańcuch dostaw jako nowoczesna forma współpracy przedsiębiorstw i redukcji ryzyka działalności przedsiębiorstw:
- Przesłanki i cele tworzenia łańcuchów dostaw. Główne zasady funkcjonowania przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw.
- Współzależności i konflikty pomiędzy uczestnikami łańcucha dostaw – na wybranych przykładach.
- Czy założenie redukcji ryzyka w łańcuchu jest dzisiaj aktualne?
Koszty logistyki w łańcuchu dostaw:
- Logistyka a łańcuch dostaw. Jak rozumieć obszar logistyki i łańcucha?
- Identyfikacja kosztów logistyki w łańcuchu dostaw.
- Kontrola przyrostu kosztów logistyki na poszczególnych ogniwach łańcucha dostaw.
- Możliwości redukcji kosztów logistyki skali łańcucha dostaw.
Obsługa klienta w łańcuchu dostaw:
- Etapy i fazy obsługi klienta w odniesieniu do specyfiki funkcjonowania łańcuchów dostaw – możliwości identyfikacji czynności i znaczenie praktyczne kształtowania procesów obsługi w strukturze łańcucha dostaw.
- Jak mierzyć poziom obsługi klienta w łańcuchu? Elementy, mierniki i standardy obsługi klienta w łańcuchu dostaw. Wskaźnik OTIF.
Zarządzanie zapasami w łańcuchach dostaw:
- Cele utrzymywania zapasów w poszczególnych ogniwach łańcucha.
- Koszty zapasów, koszty zamrożenia kapitału. Czy są obecnie możliwości redukcji ryzyka wzrostu kosztów?
- Główne elementy klasyfikacji zapasów (wg wartości i funkcji) oraz możliwości błędnych interpretacji wyników w łańcuchu dostaw.
- Wybrane, główne metody ustalania wielkości dostaw.
- Wybrane elementy kompleksowych systemów zarządzania zapasami i informacją w łańcuchu dostaw. Systemy planowania oraz przykłady rozwiązań.
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.