Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Warszawa 15-12-2017 15-12-2017
Wrocław 21-02-2018 21-02-2018
Warszawa 21-03-2018 21-03-2018
Katowice 23-05-2018 23-05-2018
Sopot 13-06-2018 13-06-2018
Kraków 26-09-2018 26-09-2018
Poznań 24-10-2018 24-10-2018
Katowice 12-12-2018 12-12-2018

Cel i program szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z najnowszymi trendami w organizacji  i zarządzaniu zakupami: od zdefiniowania funkcji, poprzez organizację i zarządzanie zakupami, relacje  z dostawcami,  aby mogli optymalizować procesy i osiągać z tego tytułu znaczące oszczędności  w kosztach zakupów.

Cele szczegółowe:

  • Przedstawienie najnowszych kierunków zmian w zakresie patrzenia na znaczenie i funkcję zakupów czy zaopatrzenia w nowoczesnych przedsiębiorstwach,
  • Podanie metod optymalizacji procesów zakupowych, ze szczególnym uwzględnienie struktur organizacyjnych,
  • Przedstawienie narzędzi optymalnego wyboru i oceny dostawców, ograniczających do minimum ryzyka dla strony zakupowej,
  • Podanie zasad współpracy z dostawcami towarów i usług, umożliwiających redukcje wolumenów koniecznych zapasów, przy zagwarantowaniu ciągłości dostaw.

Korzyści dla uczestników:

  • Zapoznanie się z najlepszymi praktykami w sferze zakupów, szczególnie budowania i zarządzania działem zakupów lub zaopatrzenia,
  • Poznanie metod zbierania i weryfikacji danych dotyczących rynku produktów i ich dostawców oraz budowania odpowiednich strategii zakupowych zależnie od kategorii produktów,
  • Poznanie narzędzi budowania i rozwijania relacji z dostawcami, szczególnie w zakresie definiowania celów współpracy i wprowadzania struktur organizacyjnych, optymalizujących współpracę zakupowo-logistyczną,
  • Określenie i szacowanie różnego ryzyka, związanego z wyborem dostawców oraz zapewnieniem niezakłóconego przebiegu procesów zakupowych,

Adresaci szkolenia:

  • Właściciele i dyrektorzy firm
  • Managerowie i specjaliści działów: rozwoju, produkcji, marketingu, sprzedaży, finansów i logistyki, odpowiadający za dział zakupów/zaopatrzenia lub bezpośrednio z nim współpracujących,
  • Managerowie i specjaliści działów zakupów/zaopatrzenia.

Program szkolenia:

Współczesna rola zakupów dla przedsiębiorstwa – strategiczna czy tylko operacyjna?

  • Produkować czy kupować – poziomy decyzji w zaopatrzeniu,
  • Kluczowe czynniki wpływające na sposoby pozyskania surowców, materiałów, produktów i usług,
  • Analiza danych zakupowych – przejrzystość informacji,
  • Systemy strategicznego planowania zakupów i zaopatrzenia.

Jak powinna być rola współczesnego Dział Zakupów/Zaopatrzenia w nowoczesnej firmie?

  • Zadania, funkcje i struktura organizacyjna integrującego Działu Zakupów/Zaopatrzenia,
  • Zasady współpracy Działu Zakupów/Zaopatrzenia z innych komórkami organizacyjnymi firmy,
  • Optymalny proces decyzyjny w zakupach/zaopatrzeniu,
  • Wartość dodana Działu Zakupów/Zaopatrzenia dla przedsiębiorstwa,
  • Dział Zakupów/Zaopatrzenia w sytuacji globalizacji i recesji gospodarki światowej.

Jak budować wiedzę o rynku i kupowanych produktach i usługach?

  • Źródła wiedzy o rynku i potencjalnych dostawcach,
  • Wielokryterialne narzędzia kategoryzacji produktów z punktu widzenia zakupów/zapatrzenia,
  • Strategie zakupowe dostosowane do kategorii produktowych.

Jakie kryteria stosować przy wyboru i ocenie dostawców?

  • Kryteria wyboru i oceny konkurencyjności dostawców,
  • Metody audytu organizacyjnego dostawcy,
  • Narzędzia analizy stabilności finansowej potencjalnych i aktualnych dostawców,
  • Metody KPI okresowej oceny dostawców.

Jak redukować ryzyka we współpracy z dostawcami?

  • Metody ograniczenia ryzyka zakupowego, szczególnie z nowymi dostawcami,
  • Mechanizmy kontroli jakości,
  • Optymalizacja i standaryzacja zakupów,
  • Zabezpieczenie interesów w kontraktach zakupowych,
  • Global Sourcing – walidacja korzyści i ryzyka w zakupach międzynarodowych

Jak współpracować i budować relacje z dostawcami?

  • Etapy budowania relacji z dostawcami,
  • Transakcje a budowanie relacji z dostawcą,
  • Podstawowe elementy partnerstwa strategicznego z dostawą,
  • Dostawy zasobem firmy,
  • Systemy komunikacji w budowaniu relacji, zasad współpracy i oceny dostawców,
  • Współpraca z trudnymi dostawcami: monopolistą, dostawcą narzuconym przez odbiorcę.

Jak optymalizować procesy zakupowe?

  • Optymalne strategie zakupowe dostosowane do rodzaju towaru oraz specyfiki kupującego,
  • Sposoby usprawnienia procesu planowania i prognozowania potrzeb,
  • Ogólne warunki sprzedaży a ogólne warunki zakupów sprzedawanych towarów,
  • Optymalne systemy planowania dostaw CPFR i sposoby realizacji zamówień VMI,
  • Zamówienia jednorazowe a długoterminowe kontrakty ramowe.

Rozkład godzinowy: 10:00 – 17:00

  • Mini wykłady multimedialne przedstawiające zagadnienia merytoryczne
  • Dyskusje moderowane przez trenera
  • Ćwiczenia indywidualne i grupowe

Cena udziału w szkoleniu wynosi 790 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Zakupy nie tylko dla kupców" - 790 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)
Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin zgłoszenia.