Podstawowym celem warsztatu jest zatem dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz współpracy między ludźmi. Sprawna komunikacja i współpraca wewnątrz firmy ma bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami. Znaczną część warsztatu zajmować będą aktywności tworzące pozytywny klimat sprzyjający komunikacji nastawionej na współpracę.
Cel szkolenia:
- Wzrost świadomości roli pracowników oraz ich zależności między sobą.
- Zdobycie umiejętności wglądu i analizy własnych zachowań w komunikacji interpersonalnej
- Zapoznanie Uczestników z zasadami skutecznej komunikacji budującymi współpracę w zespole
- Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych dla zwiększenia efektywności w komunikacji interpersonalnej i zadaniowej.
- Poznanie zasad i udoskonalenie umiejętności w zakresie efektywnego komunikowania się zorientowanego na budowanie „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, a szczególnie konfliktowej
- Radzenie sobie negatywnymi emocjami swoimi i innych
- Uporządkowanie i ujednolicenie wiedzy i umiejętności z zakresu procesu kierowania zespołem
- Pogłębienie umiejętności psychospołecznych związanych z procesem kierowania podwładnymi – aspekt komunikacyjny
Korzyści dla uczestników:
- Autodiagnoza. Zdobycie informacji na temat własnych uwarunkowań wspierających i utrudniających skuteczną komunikację.
- Kreowanie wśród Uczestników kultury otwartej komunikacji interpersonalnej
- Zdobycie umiejętności rozwiązywania konfliktów przy wykorzystaniu narzędzi komunikacyjnych
- Zdobycie umiejętności precyzyjnego przekazywania informacji zwrotnych
- Poprawa atmosfery pracy w zespole
Adresaci szkolenia
Warsztat jest adresowany zarówno do członków zespołów pracowniczych, jak i do menadżerów zarządzających zespołami.
Program szkolenia
CO SPRAWIA, ŻE CZUJEMY SIĘ RAZEM DOBRZE?:
- Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
- Sposoby budowania i podtrzymywania sympatii między ludźmi
W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY?:
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
- Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili
PRZYCZYNY BRAKU WSPÓŁPRACY:
- Przyczyny strukturalne (wynikające z sytuacji współzależności)
- Bariery komunikacyjne współpracy (bariery negocjacyjne)
- Techniki komunikacyjne przełamujące bariery współpracy
- Jak zmieniać „ich” nastawienie?
- Jak opanować swoje emocje?
- Jak przekształcać „ich” stanowisko?
- Jak zwiększać „ich” satysfakcję?
- Jak radzić sobie z „ich” poczuciem siły?
PRZEKAZYWANIE KONSTRUKTYWNEJ INFORMACJI ZWROTNEJ JAKO METODY BUDOWANIA WSPÓŁPRACY W ZESPOLE I POZA NIM:
- Jaką funkcję pełni informacja zwrotna?
- Czy informacja zwrotna jest dla nadawcy czy dla odbiorcy?
- Formułowanie informacji zwrotnej
JAK KOMUNIKACJA BUDUJE WSPÓŁPRACĘ?:
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
JAKA PEŁNIE ROLĘ W ZEPOLE I JAKIE MA TO ZNACZENIE DLA WSPÓŁPRACY:
- Jaką rolę pełnie w zespole
- Jakie zadania wykonuję najlepiej
EFEKTYWNOŚĆ PROCESU KOMUNIKACJI:
- Nawiązywanie i podtrzymywanie relacji
- Umiejętność pracy w zespole
- Samokontrola w procesie komunikacji
CZYM JEST KOMUNIKACJA MENADŻERSKA? OBSZARY, CELE I MODELE KOMUNIKACJI WEWNĘTRZNEJ:
- Funkcje i formy komunikacji menedżera.
- Zidentyfikowanie czynników obniżających jakość komunikacji w różnych obszarach.
INTEGRACJA WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI UCZESTNIKÓW SZKOLENIA
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00
Szkolenia z komunikacji z Effect Group
Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem w organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń. Na naszych spotkaniach uczyło się już wiele tysięcy osób z różnych branż. Współpracujemy z trenerami najlepszymi w swojej branży, którzy w przystępny sposób dzielą się swoją wiedzą, umiejętnościami czy spostrzeżeniami. Niezależnie od ilości godzin spędzonych na sali wykładowej, do swoich obowiązków za każdym razem podchodzimy tak, jak za pierwszym razem — rzetelnie, uczciwie oraz profesjonalnie.
Wierzymy, że nauka to przede wszystkim praktyka — ćwiczenia z doświadczonym nauczycielem. Dlatego, prócz doświadczonego trenera, starannie dobieramy liczebność grupy, aby każdy z uczestników czuł się swobodnie. Miał szansę na zabranie głosu, zadanie pytania, czy dokładne powtórzenie materiału. Po każdym szkoleniu organizujemy kontrolę jakości — do tego służy ankieta satysfakcji wypełniana przez uczestników. Dzięki temu mamy dostęp do opinii o naszych kursach z pierwszej ręki, przez co możemy ciągle się rozwijać. Doskonalić sposoby ćwiczeń, dostosowywać poziom merytoryki czy pracować nad lepszą organizacją samych spotkań. Dołącz do szkolenia z komunikacji, a my gwarantujemy doskonały poziom merytoryczny, praktyczną wiedzę i dobrą atmosferę. Zapisz się już dziś!