Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Warszawa 04-07-2019 05-07-2019

Cel i program szkolenia

Korzyści dla uczestników:

Biorąc udział w szkoleniu uzyskacie Państwo praktyczną wiedzę na temat:

  • poprawy ściągalności należności
  • zasad prowadzenia skutecznej rozmowy windykacyjnej, w każdym kanale komunikacyjnym
  • form zabezpieczenie należności
  • technik wywierania wpływu na klienta w procesie windykacyjnym oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • wypracowanie schematów rozmowy monitorującej i windykacyjnej
  • uświadomienie pracownikom działu windykacji znaczenia jednostki w procesie windykacyjnym
  • profesjonalnego przygotowania się oraz przeprowadzenia negocjacji windykacyjnych z dłużnikiem
  • postępowania egzekucyjnego oraz sankcji wobec dłużników
  • szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych, a jego celem jest wyjaśnienie kwestii wątpliwych i niejasnych. Każdy przypadek omawiany na szkoleniu poparty jest praktycznymi przykładami
  • wymiana doświadczeń

Adresaci szkolenia:

  • pracownicy działów handlowych, call center, księgowych
  • osoby odpowiedzialne za monitorowanie płatności klientów
  • wszystkie osoby zainteresowanych tematyką

Program szkolenia:

Windykacja jako proces:

  • Czym jest windykacja?
  • Powody niepłacenia (np. hierarchia płatności, przeciąganie, uwarunkowania społeczne, gra)
  • Typy dłużników (np. biedacy, gracze)
  • Błędy i pułapki – określenie obszarów uniemożliwiających skuteczną windykację
  • Złote zasady windykatora
  • Gdzie tkwi nasz błąd, czyli w jaki sposób pozwalamy na przeciąganie płatności?
  • brak procedur
  • długi czas reakcji
  • niekonsekwencja
  • Aspekty windykacji:
    • kiedy rozpocząć negocjacje z dłużnikiem
    • kto powinien prowadzić negocjacje windykacyjne
    • do kogo w firmie dłużnika się zwrócić w sprawie niepłacenia należności

Aspekty formalno-prawne windykacji należności pieniężnych – zarys:

  • Formy prowadzenia działalności gospodarczej i odpowiedzialność za długi
  • Bezegzekucyjne sposoby pokrycia wierzytelności
  • Postępowanie egzekucyjne
  • Prawa i obowiązki wierzyciela w postępowaniu egzekucyjnych
  • Przygotowania do prowadzenia rozmów windykacyjnych:
  • Budowanie pola wpływu:
  • inspiracja zamiast manipulacji
  • mentalność polskiego dłużnika
  • przygotowanie mentalne do windykacji
  • technika budowania pomostów
  • budowanie pewności siebie
  • Radzenie sobie z emocjami

Prowadzenie rozmów windykacyjnych:

  • Rozmowa z kontrahentem nie wywiązującym się z umowy
  • Typy trudnych kontrahentów i sposoby radzenia sobie z nimi
  • Rozmowy z różnymi kontrahenta
  • Etapy rozmowy windykacyjnej:
  • zebranie informacji – sprawdzeni podstawowych faktów i dokumentów (KRS, Krajowy Rejestr Długów, umowy, faktury)
  • zainteresowanie sytuacją dłużnika
  • docieranie do prawdziwych problemów i eliminacja wymówek
  • prezentowanie własnych oczekiwań ustaleń, rozwiązań
  • angażowanie dłużnika w szukanie rozwiązań
  • zagrożenie sankcjami
  • odpowiadanie na pytania i radzenie sobie z trudnymi pytaniami
  • błędy podczas rozmów windykacyjnych
  • Finalizowanie rozmów (potwierdzanie ustaleń, uzyskiwanie zgody)

Wywieranie wpływu podczas windykacji:

  • Wywieranie wpływu poprzez argumentację
  • zasady budowania argumentów
  • stosowanie argumentów
  • rola pytań w wywieraniu wpływu
  • Prawa wpływu w rozmowach windykacyjnych:
  • wzajemność emocjonalna
  • wzajemność zachowań
  • zasada konsekwencji
  • uzasadnianie raz podjętych decyzji

Negocjacje podczas windykacji:

  • Asertywność i techniki negocjacyjne w windykacji:
  • negocjowanie warunków i zobowiązań
  • umiejętność twardego prezentowania swoich oczekiwań przy jednoczesnym zachowaniu elastyczności i dbałości o relację

Gry i tłumaczenia dłużników:

  • Granie “głupiego”
  • Zapominalski
  • Nie można skontaktować się z dłużnikiem
  • Wymówka – “Mnie nie zapłacili, to ja wam nie zapłacę”
  • Na czas
  • Najpierw inni wierzyciele
  • Reklamacja
  • Kontratak (np. groźby, krytyka)

Rodzaje sankcji:

  • Odsetki
  • Kary umowne
  • Zablokowanie towaru
  • Zabranie towaru
  • Wymówienie umowy
  • Zlecenie windykacji
  • Doniesienie do prokuratury
  • KRD

Podsumowanie szkolenia.

Główne zalety szkolenia: 

  • Praktyczny charakter szkolenia – Trener od lat współpracuje z najlepszymi  ośrodkami szkoleniowymi w Polsce. Dlatego podczas szkolenia nie teoretyzujemy – każdy rozwiązania konfrontujemy z praktyką i oferuje uczestnikom liczne przykłady.
  • Interaktywne szkolenie– podczas szkolenia uczestnicy kilkukrotnie będą mieli okazję samodzielnie sprawdzić zdobytą wiedzę w praktyce.
  • Doświadczenie prowadzenia negocjacji – każdy uczestnik otrzyma możliwość przećwiczenia kontaktów z klientem w każdym kanale komunikacyjnym.

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

Metody prowadzenia zajęć:

  • szkolenie prowadzone będzie w formie zajęć interaktywnych, co gwarantuje aktywne zaangażowanie uczestników szkolenia
  • atrakcyjność zajęć zapewnią liczną przykłady, ćwiczenia, testy, które stanowić będą punkt wyjścia do omawianych zagadnień
  • zajęcia wspomagane prezentacją multimedialną obejmującą tematykę szkolenia
  • indywidualne i grupowe dyskusje z trenerem dające możliwość wymiany doświadczeń oraz skonsultowania i rozwiązania konkretnych problemów z Państwa praktyki zawodowej.

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 250 zł + 23%VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

  • “Prowadzący bardzo sympatyczny, rzeczowy, dużo mówi, podaje dużo “żywych” przykładów. Forma szkolenia ciekawa i angażująca. Treść adekwatna do oczekiwań. Ja jestem zadowolona”

Bricoman Polska

  • “Szkolenie bardzo się mi podobało. Forma szkolenia, treści, wyniesiona wiedza.
    Również miejsce.”

SE Bordnetze Polska

Formularz zapisu na szkolenie:

"Windykacja należności – skuteczne negocjacje" - 1250 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)

Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.