Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Online 16-05-2024 16-05-2024
Online 10-06-2024 10-06-2024
Online 03-07-2024 03-07-2024
Online 26-08-2024 26-08-2024
Online 23-09-2024 23-09-2024
Online 21-10-2024 21-10-2024
Online 18-11-2024 18-11-2024
Online 04-12-2024 04-12-2024
Online 19-12-2024 19-12-2024

Cel i program szkolenia

Zapraszamy Państwa na szkolenie online pt. „Warunki dostaw INCOTERMS 2020 – najnowsza wersja oficjalnych reguł Międzynarodowej Izby Handlowej do interpretacji terminów handlowych”.

PROGRAM SZKOLENIA

Warunki dostaw INCOTERMS®2020 – pojęcia podstawowe:

  • czy jest obowiązek stosowania Warunków Handlowych INCOTERMS®?
  • co regulują a czego nie regulują INCOTERMS®2020;
  • co to jest „ryzyko” w dostawie;
  • co oznacza „termin dostawy”;
  • płatności w handlu zagranicznym (kilka słów o akredytywie i dokumentach);
  • obowiązek dokonania odprawy celnej eksportowej/importowej;
  • możliwe modyfikacje formuł INCOTREMS®;
  • reklamacje z tytułu umowy sprzedaży a reklamacje z tytułu umowy o przewóz (uszkodzenie, ubytek, utrata towaru w transporcie, opóźnienie w dostawie);
  • reklamacje z tytułu szkody w przewozie, kto jest uprawniony do ich składania i czy wynika to z INCOTERMS® czy z innych przepisów?
  • czy można używać poprzednich wersji INCOTERMS® (np. INCOTERMS®2010 albo starszych) a jak z już zawartymi umowami?

Podstawowe zmiany w wersji INCOTERMS®2020 w porównaniu z wersją INCOTERMS®2010 – co nowego a co pozostaje:

  • jak rozpoznać czy jest to wersja 2020 czy jeszcze 2010?
  • rozszerzony wstęp i aktualizacja not wyjaśniających;
  • nowy układ artykułów (zmiany raczej techniczne, układ bardziej czytelny);
  • zmiana inicjałów z DAT na DPU (delivery at place unloaded);
  • zmiany w zakresie ubezpieczeń: CIP I CIF;
  • adnotacja “on board” na konosamencie przy FCA;
  • sytuacja użycia własnych środków przewozu przy FCA, DAP, DPU, DDP;
  • włączenie wymogów związanych z bezpieczeństwem w zakresie obowiązków dotyczących przewozu i kosztów (A4/B4 I A9/B9).

Omówienie poszczególnych formuł – jak je stosować prawidłowo: zalecenia i przeciwwskazania.

Reguły dla wszystkich środków i gałęzi transportu:

  • EXW Ex Works (… named place);
  • FCA Free Carrier (… named place);
  • CPT Carriage PaidTo (… named place of destination);
  • CIP Carriage Insurance Paid To (… named place of destination);
  • DAP Delivered At Place (… named place of destination);
  • DPU Delivery at Place Unloaded (… named place of destination);
  • DDP Delivered Duty Paid (… named place of destination);

Ubezpieczenia CARGO w CIF i CIP – w pozostałych formułach „ubezpiecza ten co ma w tym interes” – co o ubezpieczeniu kupujący powinien obowiązkowo wiedzieć:

  • dlaczego wyłączne bazowanie na ubezpieczeniu przewoźnika  (OCP) czy spedytora (OCS) jest niezalecane;
  • ograniczenia kwotowe przy odpowiedzialności przewoźnika.

Reguły dla transportu morskiego i wodnego śródlądowego:

Transport morski: odpowiedzialność przewoźnika morskiego, rola i znaczenie Konosamentu (B/L), co to jest morski list przewozowy i kiedy stosować zamiast B/L, demurrage, detention, …

  • FAS Free Alonside Ship (…named port ofshipment).
  • FOB Free On Board (… named port of shipment).
  • CFR Cost and Freight (… named port of destination).
  • CIF Cost Insurance Freight (…named port of destination).
  • Inne?

TOP 10 czyli najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu Warunków Handlowych INCOTERMS®:

  • np. czemu zasadniczo nie zaleca się stosowania FAS, FOB, CFR i CIF – do sytuacji gdy przewóz towaru następuje w kontenerze, chociaż te formuły dotyczą transportu morskiego… a jeżeli nie te formuły to jakie?
  • uzgodnienie warunków handlowych, ale bez podania wersji INCOTERMS® a potem dopisywanie ich na dokumentach handlowych i transportowych,
  • dlaczego EXW należy stosować wyjątkowo rzadko,
  • nadużywanie DDP,
  • powszechnie błędne interpretowanie terminu dostawy przy warunkach z grupy „C”,
  • inne, możliwe błędy przy stosowaniu aktualnej wersji INCOTERMS®2020.

Zalecenie:

  • kiedy stosować daną formułę INCOTERMS®, przykłady praktyczne.

Dyskusja, pytania.

Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – ok. 15:00 Zajęcia

Szkolenie online będzie realizowane na platformie Zoom Meetings.

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Przekazanie wiedzy w formie wykładów, materiałów źródłowych, narzędzi, skryptów oraz dużej ilości przykładów z prezentacją dopuszczalnych rozwiązań.

Szkolenie online będzie realizowane na platformie Zoom Meetings.

Cena udziału w szkoleniu online wynosi: 850 zł + 23% VAT

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu prowadzonym „na żywo” z sesja pytań, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu.

Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

  • bardzo dobra znajomość zagadnień przez prowadzącego szkolenie. dokładne przykłady, pokazowe filmy, wszystko okraszone właściwym komentarzem. serdecznie dziękuję i wystawiam 5+++
  • trener bardzo przystępny z dużą wiedzą i umiejętnością jej przekazywania
  • świetny trener, charyzmatyczny i w bardzo ciekawy sposób prowadził zajęcia online.
  • konkretne informacje, ciekawe przykłady, kontaktowy prowadzący
  • informacje zebrane w przystępny sposób
  • prowadzący z olbrzymią wiedzą i doświadczeniem praktycznym. przekazuje dużo informacji, podaje przykłady.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Warunki dostaw INCOTERMS 2020 – online" - 850 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.