Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Online 28-01-2022 28-01-2022
Online 25-03-2022 25-03-2022
Online 20-05-2022 20-05-2022

Cel i program szkolenia

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek, sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów zakupu w firmie przygotowany został blok wykładowy poświęcony tej tematyce.

Po zakończeniu szkolenia w/w osoby będą potrafiły:

  • zawierać umowy sprzedażowe i zakupowe
  • przestrzegać zasad reprezentacji kontrahentów przy podpisywaniu w/w umów,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje,
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać, jak potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich.

Adresaci:

Właściciele firm zajmujących się sprzedażą lub nabywaniem towarów, dyrektorzy i kierownicy działu zakupów lub sprzedaży, członkowie zarządu w/w firm, pracownicy działów handlowych i zakupowych.

 

 PROGRAM SZKOLENIA

 

Problematyka rękojmi, wad, gwarancji:

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za sprzedanie wadliwego towaru.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru z umową. Rodzaje uprawnień.
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Problem zwłoki w dostarczeniu towaru. Zwłoka o opóźnienie. Na czyj koszt powinien być dostarczony towar.
  • Przedawnienie
  • Czy niezgodność towaru z umową można zgłaszać producentowi lub importerowi?
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport.
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu?
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej – kto ponosi koszty?
  • Czy kupujący może domagać się rozpatrzenia reklamacji pomimo braku paragonu?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie?
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

 

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym:

 

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Pełnomocnictwo i prokura. Co to jest prokura, rodzaje prokury. Czy prokurent odpowiada za długi, wynikające z umów, które zawiera.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione.
  • Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym, określenie terminu dostawy, zasad weryfikacji zamówienia.
  • Formy zabezpieczania zobowiązań, wynikających z umów w obrocie gospodarczym:
    • weksel,
    • gwarancje bankowe,
    • akredytywa.
  • Formy czynności prawnych (forma konkludentna, ustna, pisemna, akt notarialny…), zawieranie umów drogą e-mailową.
  • Regulaminy, ogólne warunki umów, ogólne warunki sprzedaży… Co zrobić, gdy każda ze stron posiada swoje w/w załączniki do umów.
  • Podstawowe elementy umowy (praca z dokumentem).
  • Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu umów.
  • Umowa jako element wizerunku firmy.

 

Rozkład godzinowy:

08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

09:00 – 15:00 Zajęcia

 

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

  • praca z dokumentem ( pełnomocnictwo, odpis z KRS… ),
  • analiza treści konkretnych umów, w tym najczęściej występujących klauzul umownych,
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych,
  • rozwiązywanie problemów praktycznych kazusów,
  • wykład wzbogacony o technikę multimedialną (prezentacja w Power Point).

Cena udziału w szkoleniu online wynosi 750 zł + 23%VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu prowadzonym „na żywo” z sesja pytań, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Umowy zakupowe i sprzedażowe, w tym problematyka rękojmi i gwarancji – online" - 750 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.