Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek, sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów zakupu w firmie przygotowany został blok wykładowy poświęcony tej tematyce.

Po zakończeniu szkolenia w/w osoby będą potrafiły:

  • zawierać umowy sprzedażowe i zakupowe,
  • przestrzegać zasad reprezentacji kontrahentów przy podpisywaniu w/w umów,
  • analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
  • rozpatrywać i zgłaszać reklamacje,
  • będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać,
  • jak potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich.

Adresaci

Właściciele firm zajmujących się sprzedażą lub nabywaniem towarów, członkowie zarządu w/w firm, pracownicy działów handlowych, przedstawiciele handlowi, zakupowcy, dyrektorzy i kierownicy sprzedaży

 

 PROGRAM SZKOLENIA

Problematyka rękojmi, wad, gwarancji:

  • Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
  • Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
  • Postępowanie w przypadku niezgodności towaru z umową. Rodzaje uprawnień po stronie kupującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana).
  • Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
  • Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
  • Problem zwłoki w dostarczeniu towaru. Zwłoka o opóźnienie. Na czyj koszt powinien być dostarczony towar?
  • Czas na zawiadomienie o wadzie, a przedawnienie.
  • Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport?
  • Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu?
  • Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej – kto ponosi koszty?
  • Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią. Które z nich jest lepsze.
  • Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie? Gwarancja jako forma podnoszenia kosztów sprzedaży (kruczki stosowane przez sprzedających).
  • Uprawnienia przysługujące z gwarancji.

Omówienie problematyki rękojmi i gwarancji w kontekście problemów Klienta na podstawie przesłanych przez niego pytań i zgłoszonych problemów przed szkoleniem.

Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym:

  • Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
  • Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
  • Analiza zasad reprezentacji w kontekście odpisu z KRS. Praca z dokumentem.
  • Pełnomocnictwo i prokura. Co to jest prokura, rodzaje prokury. Czy prokurent odpowiada za długi, wynikające z umów, które zawiera.
  • Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione.
  • Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym.
  • Kary umowne – za co mogą być wprowadzane? Problem przeszacowania i niedoszacowania kary umownej. Czy można dochodzić obniżenia kary umownej?
  • Formy czynności prawnych (forma konkludentna, ustna, pisemna, akt notarialny…), zawieranie umów drogą e-mailową.
  • Regulaminy, ogólne warunki umów, ogólne warunki sprzedaży stosowane przez kontrahentów… Co zrobić, gdy każda ze stron posiada swoje w/w załączniki do umów? Które z nich są ważniejsze?
  • Uprawienia strony w przypadku zwłoki w spełnieniu świadczenia (np. dostawie towaru). Czym różni się zwłoka od opóźnienia?
  • Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu umów.

Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.

  • praca z dokumentem ( pełnomocnictwo, odpis z KRS… ),
  • analiza treści konkretnych umów, w tym najczęściej występujących klauzul umownych,
  • dyskusja kierowana – omawianie problemów praktycznych,
  • rozwiązywanie problemów praktycznych kazusów,
  • wykład wzbogacony o technikę multimedialną (prezentacja w Power Point).

Cena udziału w szkoleniu online wynosi: 950 zł + 23% VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu prowadzonym „na żywo” z sesja pytań, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu.

Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Umowy zakupowe i sprzedażowe, w tym problematyka rękojmi i gwarancji z uwzględnieniem nowelizacji wchodzącej w życie 01.01.2023 r. – online" - 950 zł/os

    Szybki kontakt