Coraz wyższe wymagania, jakie stawia rynek, sprawiają, że podczas zawierania umów i prowadzenia negocjacji nieodzownym staje się znajomości podstawowych pojęć z zakresu prawa gospodarczego. Brak stosownej wiedzy w tym zakresie może podważyć zaufanie do nas, nadszarpnąć wizerunek reprezentowanej firmy, a przede wszystkim utrudnić dochodzenie roszczeń przed sądem w przyszłości. I właśnie z myślą o osobach odpowiedzialnych za zawieranie umów zakupu w firmie przygotowany został blok wykładowy poświęcony tej tematyce.
Po zakończeniu szkolenia w/w osoby będą potrafiły:
- zawierać umowy sprzedażowe i zakupowe,
- przestrzegać zasad reprezentacji kontrahentów przy podpisywaniu w/w umów,
- analizować treść umów zaproponowanych przez klienta,
- rozpatrywać i zgłaszać reklamacje,
- będą wiedzieć, jak weryfikować wiarygodność kontrahenta, jakie dokumenty od niego odbierać,
- jak potwierdzać transakcję w związku z udzielaniem kredytów kupieckich.
Adresaci
Właściciele firm zajmujących się sprzedażą lub nabywaniem towarów, członkowie zarządu w/w firm, pracownicy działów handlowych, przedstawiciele handlowi, zakupowcy, dyrektorzy i kierownicy sprzedaży
PROGRAM SZKOLENIA
Problematyka rękojmi, wad, gwarancji:
- Pojęcie umów w obrocie gospodarczym i przedsiębiorcy.
- Pojęcie wady i niezgodności towaru z umową, na czym może polegać. Rodzaje wad.
- Postępowanie w przypadku niezgodności towaru z umową. Rodzaje uprawnień po stronie kupującego (odstąpienie od umowy, obniżenie ceny, wymiana).
- Odpowiedzialność odszkodowawcza sprzedawcy za niezgodność towaru z umową.
- Terminy przy dochodzeniu roszczeń z tytułu niezgodności towaru z umową, termin do zgłoszenia niezgodności, jej wykrycia.
- Problem zwłoki w dostarczeniu towaru. Zwłoka o opóźnienie. Na czyj koszt powinien być dostarczony towar?
- Czas na zawiadomienie o wadzie, a przedawnienie.
- Na czyj koszt następuje wydanie rzeczy sprzedanej i transport?
- Kto ponosi ryzyko zagubienia i zniszczenia przesyłki w czasie transportu?
- Demontaż i ponowne zamontowanie rzeczy wadliwej – kto ponosi koszty?
- Rękojmia a gwarancja, czym się od siebie różnią. Które z nich jest lepsze.
- Kto może udzielić gwarancji, na jaki czas, w jakim zakresie? Gwarancja jako forma podnoszenia kosztów sprzedaży (kruczki stosowane przez sprzedających).
- Uprawnienia przysługujące z gwarancji.
Omówienie problematyki rękojmi i gwarancji w kontekście problemów Klienta na podstawie przesłanych przez niego pytań i zgłoszonych problemów przed szkoleniem.
Właściwe zawieranie umów w obrocie gospodarczym:
- Badanie wiarygodności klienta (Krajowy Rejestr Sądowy, Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej).
- Osoby uprawnione do zawierania umów w obrocie gospodarczym na przykładzie poszczególnych rodzajów spółek – prawo do zawierania umów przez: prezesów, wiceprezesów, prokurentów, wspólników…
- Analiza zasad reprezentacji w kontekście odpisu z KRS. Praca z dokumentem.
- Pełnomocnictwo i prokura. Co to jest prokura, rodzaje prokury. Czy prokurent odpowiada za długi, wynikające z umów, które zawiera.
- Konsekwencje zawarcia umowy przez osoby nieuprawnione.
- Podstawowe elementy umowy w obrocie gospodarczym.
- Kary umowne – za co mogą być wprowadzane? Problem przeszacowania i niedoszacowania kary umownej. Czy można dochodzić obniżenia kary umownej?
- Formy czynności prawnych (forma konkludentna, ustna, pisemna, akt notarialny…), zawieranie umów drogą e-mailową.
- Regulaminy, ogólne warunki umów, ogólne warunki sprzedaży stosowane przez kontrahentów… Co zrobić, gdy każda ze stron posiada swoje w/w załączniki do umów? Które z nich są ważniejsze?
- Uprawienia strony w przypadku zwłoki w spełnieniu świadczenia (np. dostawie towaru). Czym różni się zwłoka od opóźnienia?
- Podstawowe błędy popełniane przy pisaniu umów.
Rozkład godzinowy:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 15:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.
Treść szkolenia i materiały szkoleniowe objęte są prawami autorskimi.