Szkolenie ma na celu dostarczenie informacji, a dla bardziej już doświadczonych, usystematyzowanie nabytej wiedzy, odnośnie umowy przewozu i spedycji, poprawności zawierania stosownych umów a także składania reklamacji z tytułu ubytku, uszkodzenia, utraty towaru a także z tytułu opóźnienia w dostawie. Umowa i list przewozowy to podstawy aby potem mieć szanse skutecznego dochodzenia reklamacji. Podpowiemy także na co zwracać uwagę w ubezpieczeniach aby w razie szkody móc skorzystać z ochrony – niestety, często nie zwracamy uwagi na ogólne warunki ubezpieczenia, płacimy składki a potem okazuje się, że „akurat w tym wypadku” ubezpieczenie nie obowiązuje – zapraszamy na szkolenie!
Program szkolenia:
Umowa spedycji:
- podstawy prawne umowy spedycji
- zlecenie spedycyjne, podstawowe błędy – jak to robić poprawnie
- odpowiedzialność spedytora za nieprawidłowe wykonanie zlecenia oraz za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru oraz za opóźnienie w dostawie
- kiedy spedytor odpowiada jak przewoźnik chociaż przewoźnikiem nie jest i nie miał takiego zamiaru
- składanie reklamacji do spedytora – kto, kiedy i w jakiej formie
Ubezpieczenia:
- ubezpieczenie OC Spedytora – co daje a czego nie daje takie ubezpieczenie
- ubezpieczenie OC Przewoźnika
- ubezpieczenie CARGO – argumenty za i przeciw, na co zwracać uwagę „pułapki” w ubezpieczeniach – co musisz wiedzieć aby w ogóle skorzystać z ubezpieczenia
- przykłady praktyczne
Umowa przewozu (Konwencja CMR i Prawo przewozowe):
- odpowiedzialność nadawcy, załadowcy i spedytora za nieprawidłowe załadowanie towaru, wypełnienie listu przewozowego, czy udzielenie zlecenia, w którym nie uwzględnia się czasu pracy kierowców
- podstawy prawne – aktualny stan
- „zlecenie transportowe” – czyli „umowa przewozu”? To nie to samo.
- przykłady poprawnych i złych klauzul umownych – dobra umowa to podstawa skutecznej reklamacji.
- list przewozowy i jego funkcje: dowodowa, legitymacyjna, instrukcyjna a także informacyjna
- obowiązki stron umowy przewozu: nadawcy, przewoźnika i odbiorcy
- jaką rolę spełnia spedytor w procesie przewozu
- jak się zachować gdy dochodzi do utraty, ubytku czy uszkodzenia towaru
- protokół o stanie przesyłki – jak go robić prawidłowo. Przykłady błędów i skutków źle sporządzonych protokółów
- składanie reklamacji do przewoźnika: poprawna forma, terminy, kto jest upoważniony
- formularze reklamacyjne
Rozkład godzinowy: 9:00 – 15:30