Podstawowym celem warsztatu jest dostarczenie uczestnikom wiedzy i umiejętności z zakresu skutecznego komunikowania się w sytuacjach zawodowych, w których sprawna komunikacja jest narzędziem tworzenia i podtrzymywania relacji społecznych oraz współpracy między ludźmi.
Cele szczegółowe szkolenia:
- Nabycie umiejętności budowania jasnych, czytelnych komunikatów.
- Nabycie umiejętności wykorzystania komunikacji w sytuacjach trudnych.
- Dostosowanie sposobów komunikacji (mailing, kontakt telefoniczny, spotkania zespołów) do danej sytuacji.
- Kształtowanie atmosfery sprzyjającej skutecznej komunikacji.
- Umiejętne zarządzania komunikacją i informacją.
Adresaci szkolenia:
Warsztat skierowany jest do wszystkich zainteresowanych rozwojem siebie i zwiększaniem swojej efektywności osobistej i zawodowej.
Program szkolenia:
CO SPRAWIA, ŻE CZUJEMY SIĘ RAZEM DOBRZE?
- Cechy osobowości i zachowania wpływające na pojawianie się sympatii między ludźmi
- W jaki sposób łamać stereotypy – pozytywne nastawienie
- Sposoby budowania i podtrzymywania sympatii między ludźmi
W JAKI SPOSÓB SIĘ KOMUNIKUJEMY?
- Umiejętności komunikacyjne uczestników – co należy wzmacniać a co warto poprawić?
- Bariery komunikacyjne – dlaczego nie warto decydować za innych?
- Opór komunikacyjny – w jaki sposób zachęcić innych by mówili
CZEGO POTRZEBUJEMY BY SIĘ AKTYWNIE KOMUNIKOWAĆ?
- „Język”, którym mówimy – jak rozpoznać płaszczyznę komunikacyjną drugiej strony?
- „Ucho”, którym słuchamy – co decyduje o dopasowaniu komunikacyjnym?
INFORMACJA ZWROTNA – JAK TO ROBIĆ KONSTRUKTYWNIE?
- Kiedy i jak przekazywać informację zwrotną?
- Jak sobie radzić z negatywną informacją zwrotną, żeby przyniosła pożądany skutek?
- Jak rozmawiać z bardzo wrażliwym podwładnym?
- Model Zet i model kanapki, – co naprawdę powinno się znaleźć podczas przekazywania informacji zwrotnej?
TRUDNE SYTUACJE W KOMUNIKACJI – JAK JE ROZPOZNAC I ROZWIĄZAĆ
- Różnice wynikające z nie uzgodnienia danych
- Różnice wynikające z negatywnych nastawień
- Różnice wynikające z różnych wartości
- Różnice tkwiące w strukturze sytuacji
- Różnice wynikające z różnych interesów
- Jak zadbać o satysfakcję swoją i swojego rozmówcy w procesie komunikacji?
TYPY ROZMÓWCÓW
- W jaki sposób rozpoznać styl społeczny naszego rozmówcy i dopasować się do niego?
JAK KOMUNIKACJA BUDUJE WSPÓŁPRACĘ?
- Efekt komunikacji – jak rozpoznać wspólne cele?
- Trwała współpraca – jak diagnozować potrzeby swoje i innych by skutecznie się z nimi komunikować?
- Zasady komunikacji nastawionej na budowanie współpracy – „ZBIÓR REGUŁ”
Integracja wiedzy i umiejętności uczestników szkolenia
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00