Total Quality Management (TQM) jest to całościowe i systematyczne podejście do zarządzania organizacją oparte o ciągłe doskonalenie jakości wyrobów i usług z punktu widzenia Klienta. Zasady TQM mogą być zastosowane do dowolnego rodzaju organizacji od zakładów produkcyjnych poprzez usługi aż do administracji czy szkół. Celem szkolenia jest zdobycie wiedzy na temat Total Quality Management (TQM). Uczestnicy nabędą również podstawowe umiejętności zastosowania narządzi TQM w celu ciągłego doskonalenia organizacji.
Korzyści dla uczestników:
- nabycie wiedzy z zakresu TQM
- nabycie wiedzy z zakresu narzędzi TQM
- poznania sposobów zastosowania niektórych narzędzi TQM
- nabycie podstawowych umiejętności zastosowania niektórych narządzi TQM
- budowanie świadomości potrzeby wprowadzania całościowego i systematycznego podejścia do zarządzania
Adresaci szkolenia:
- osoby pracujące w kontroli jakości
- pełnomocnicy jakości
- osoby zainteresowane tematyką szkolenia
PROGRAM SZKOLENIA
- Wstęp, Definicje, Geneza TQM
- Zasady TQM
- Elementy metody
- Model jakościowy według Deminga
- Sposoby wdrażania
- Przegląd metod, narzędzi, technik TQM
- Standaryzacja, wizualizacja, samokontrola
- 5 S i audit 5S
- FMEA
- Kaizen
- Poke Yoka, Jidhoka
- Statystyczna kontrola procesu
- Narzędzia jakości
- TPM, SMED
- Just in Time
- Six Sigma
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00