Uczestnicy zajęć zapoznają się z przykładami dokumentów – strategii i polityk personalnych – organizacji różnych typów i wielkości, poznają też procedurę i metodologię tworzenia oraz wdrażania strategii (polityki) HR. Poznają również zasady praktycznego przełożenia strategii na działania operacyjne, a także przykładowe mierniki skuteczności opracowanych zasad i wynikających z nich działań.
Korzyści dla uczestników:
- usystematyzowanie wiedzy w obszarze strategii i polityk personalnych,
- zapoznanie się z zasadami zasady praktycznego przełożenia strategii na działania operacyjne,
- zapoznanie się z przykładami i zasadami przygotowania systemu KPI w firmie,
- przeprowadzenie konsultacji z uczestnikami
Adresaci szkolenia:
Pracownicy i menedżerowie działu personalnego.
Program szkolenia:
Dzień I
Strategia i polityka personalna
- Strategia personalna a polityka personalna – rozróżnienie pojęć
- Praktyczne korzyści z posiadania strategii/polityki personalnej
- System zarządzania zasobami ludzkimi – w stronę prawdziwego partnerstwa
- Co się składa na strategiczne ZZL?
- Pytanie o wartości
- Strategia HR a kultura organizacji
- Cele organizacji a zadania w zakresie zarządzania ludźmi i pracą
- „Wyrównywanie” strategii HR i celów organizacyjnych
- Przygotowanie strategii – szczegółowa procedura postępowania
- Etapy formułowania i wdrażania strategii
- Kluczowe zasady strategii HR
- Kluczowe zasady polityki HR
- Strategia personalna a model HRBP w firmie – przykład połączenia
- Możliwe opcje w opracowywaniu planów strategicznych i polityk HR
- Przykłady strategii i polityk personalnych (przykłady różnych dokumentów wraz z szczegółowym omówieniem)
- Pięć kluczowych pytań, które musimy zadać
- Przegląd funkcji personalnej pod kątem przygotowania strategii
- Przegląd potencjału organizacji pod kątem przygotowania strategii (kadra kierownicza)
- Identyfikacja kluczowych problemów
Dzień II
Wdrażanie strategii/ polityki personalnej, system KPI w firmie
- Szczegółowa procedura wdrożenia – przykład z praktyki
- Operacjonalizacja strategii personalnej w przedsiębiorstwie – co to oznacza
- Zasada zainteresowania – klucz do sukcesu
- Obowiązki kadry kierowniczej wynikające z przyjętej strategii personalnej – przykłady rozwiązań/zapisów
- Specyfiki procesów HR w wybranych strukturach (sprzedaż, finanse, administracja, IT)
- Narzędzia do pomiaru skuteczności strategii/polityki- kluczowe wskaźniki wydajności
- Jak wyznaczać wskaźniki efektywności
- Rola HR w kontekście wyznaczania, pomiaru i wykorzystywania KPI
- Przełożenie KPI na oddziaływania HR w firmie
- Logika postępowania dotycząca KPI w HR
- Od strategii do wykorzystania KPI – omówienie studium przypadku (1)
- Wykorzystanie KPI w firmie handlowej – omówienie studium przypadku (2)
- Wskaźniki efektywności – przykłady rozwiązań w poszczególnych obszarach (m.in. sprzedaż, finanse, produkcja, administracja, IT)
Podsumowanie zajęć
Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 16:00, drugi dzień: 9:00 – 15:30