Social media stały się najtańszą formą dotarcia do potencjalnych klientów, jednocześnie źródłem budowania trwałych relacji. Mnogość kanałów i dynamika zmian wymusza na marketerach dostosowanie działań do aktualnych trendów. Aby działać skutecznie trzeba znać ich specyfikę i umieć wykorzystać ich atuty. Potrzebna jest do tego niezbędna wiedza, którą poniższe szkolenie pozwoli sobie przyswoić.
Cele szkolenia
Poznanie podstawowych zasad rządzących w komunikacji marki w mediach społecznościowych, ich zalet oraz wad. Poznanie narzędzi promocyjnych, służących do realizacji ustalonych celów reklamowych. Umiejętność analizowania efektów działań w social mediach. Poznanie dobrych i złych praktyk w komunikacji w social mediach.
Korzyści szkolenia
Uczestnicy dowiedzą się jaką formę promocji wybrać, kiedy niezbędne są działania płatne, a kiedy wystarczą organiczne, w których kanałach działać i jak sprawdzić efektywność prowadzonych przez siebie działań.
Adresaci szkolenia:
Pracowników działu marketingu, osób planujących działania w social mediach, właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw.
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień I
Jak komunikować się z klientem?:
- model AIDA
- jak skutecznie zmieniać postawy – racjonalizm czy emocje?
- jaką strategię perswazji wybrać?
- tworzenie przykładowych komunikatów promocyjnych, jak wykorzystać przydatne narzędzia.
Charakterystyka najważniejszych mediów społecznościowych, charakterystyka, grupa docelowa, rodzaje kreacji i komunikacji:
- Polacy w social media – demografia i zachowania
- YouTube
- Tik Tok
Organiczne czy płatne kampanie w mediach społecznościowych?:
- podstawowe różnice i wskazania do komunikacji bezpłatnej i płatnej
- w jakich okolicznościach stosować organiczną komunikację
- w jakich okolicznościach stosować płatne kampanie
Content marketing:
- amplifikacja
- model 4C
- optymalizacja długości artykułu, postu czy też długości filmu w internecie
- hashtagi, ich specyfika i rola w poszczególnych kanałach SM
- zasięg vs zaangażowanie
Dzień II
Zaangażowanie, komunikacja, obsługa klienta:
- Facebook a ochrona danych osobowych (RODO)
- algorytm Facebooka na co dzień
- obsługa klienta na Facebooku – komunikacja z fanami
- co publikować? Taktyka i tworzenie treści
- reagowanie na krytykę, hejt i negatywne komentarze
Działania promocyjne na Facebooku, Instagramie i Linkedin:
- specyfika kampanii reklamowych Facebooku vs Instagram vs Linkedin
- zakładanie Menedżera Firmy (Facebook, Instagram)
- tworzenie konta reklamowego (Linkedin)
- ustalanie celów reklamowych
- tworzenie kampanii reklamowej – krok po kroku
- ustawianie grup odbiorców
- ustawienia lokalizacji
- tworzenie kreacji reklamowych
- statystyki i raporty na Facebooku
Influencer Marketing:
- jak wykorzystać influencerów do promocji swojej firmy, produktów lub usług?
- ryzyka i szanse wynikające z angażu influencerów
Monitoring social mediów:
- kluczowe aplikacje monitoringu sieci
- mierniki i narzędzia pomiaru
Informacje organizacyjne
Rozkład godzinowy:
pierwszy i drugi dzień
08:45 – 09:00 logowanie do platformy
09.00 – 15.00 zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.