Szkolenie archiwalne.

Jesteś zainteresowany tematem szkolenia, skontaktuj się z nami korzystając z formularza lub zadzwoń: 022 463 62 04, 022 463 63 53.
  • Szkolenia administracja, Szkolenia interpersonalne

    Savoir vivre w biznesie/instytucji


    Terminy i miejsca szkoleń:

    Rozkład godzinowy:pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 - 16:00
Cena szkolenia netto
1250 zł/os
Zapisz się
lub
Pobierz formularz

Cel i program szkolenia

Celem oferowanego Państwu szkolenia jest wyrobienie w Was stosownej pewności siebie, swobody bycia i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach. Pomoc w opanowaniu umiejętności swobodnego poruszania się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym oraz ułatwienie awansu społecznego i zawodowego.  

Korzyści dla uczestników:

Wiedza z zakresu dobrego obyczaju sprzyja powodzeniu w pracy, zjednywaniu sobie partnerów w interesach, w życiu rodzinnym i towarzyskim, wzmacnia autorytet. Znajomość norm  towarzyskich daje nie tylko świadectwo pozycji społecznej, ale jest – co najmniej – połową drogi do osiągnięcia życiowego sukcesu. Nikogo nie trzeba przekonywać, iż jest dziś absolutną koniecznością każdego człowieka.



Adresaci szkolenia:

  • osób związane z biznesem oraz pracujące w administracji publicznej,
  • kadra kierownicza, menedżerowie, przedstawiciele handlowi,
  • osoby działające na rzecz pożytku publicznego,
  • każdy, kto pragnie podnieść stan swojej wiedzy na temat zasad savoir vivre`u, poprzeć swój profesjonalizm wysokiej klasy kulturą osobistą, funkcjonować w swoim środowisku, jako członek elity towarzyskiej i zawodowej.


Program szkolenia:

POWITANIA, POŻEGNANIA, PREZENTACJE

 

Jak właściwie i elegancko powitać, podjąć i pożegnać gościa, interesanta, klienta:

  • Powitanie – zasady i wyjątki; kryteria i honory,
  • Moment powitania w kontekście znaczenia pierwszego wrażenia,

Podanie ręki:

  • Kto pierwszy wyciąga rękę na powitanie,
  • Ucałowanie dłoni,

Spotkanie na ulicy, w lokalu, w teatrze;

Spotkania a : okrycie wierzchnie, nakrycie głowy, rękawiczki, okulary słoneczne:

  • Gość honorowy

Kłopotliwy gość:

  • Jak poradzić sobie z osobą nie mającą poczucia czasu.

Prezentacja – zasady i wyjątki;

Pożegnania – zasady i wyjątki;

Przejdźmy na „ty”;

 

KSZTAŁCENIE KULTURY SŁOWA I GESTU

 

Kultura dyskusji:

  • Jak w kulturalny sposób utrzymać się przy głosie;
  • Znaczenie intonacji w odbiorze wypowiedzi;
  • Kulturalne wyrażanie odmienności swoich poglądów;

Jak reagować na gafy, wpadki, przejęzyczenia rozmówcy.

Kultura obsługi interesanta:

  • Rozmowa w relacji pracownik – klient, interesant, gość;
  • Sposoby pozyskiwania sympatii rozmówcy;
  • Jak wpadkę zamienić w sukces;

Najczęstsze błędy popełniane podczas rozmowy.

Jak prawić i przyjmować komplementy.

Rozmowa w relacji zwierzchnik – podwładny:

  • Znaczenie pochwały i zobowiązania dla utrzymania dyscypliny, dobrych stosunków itp.

Rozmowa telefoniczna.

Kultura gestu:

  • Znaczenie gestu w odbiorze wypowiedzi;
  • Język ciała demaskuje myśli;
  • Gesty zniecierpliwienia, lekceważenia;
  • Gesty spoufalania się;

Pokaż mi jak siedzisz, a powiem ci kim jesteś:

  • Jak elegancko i poprawnie siedzieć podczas ważnych spotkań.

WIZYTY SŁUŻBOWE I PRYWATNE. TAKT I WYCZUCIE

 

Składanie i przyjmowanie wizyt:

  • Przywileje i obowiązki gościa i gospodarza;
  • Nieproszeni goście;

Rodzaje zaproszeń, skróty i szyfry na nich umieszczane:

  • Zaproszenie pro forma;

Zasady rządzące rozsadzaniem gości przy stole służbowym i biesiadnym:

  • zasada prawej strony;
  • zasada precedencji;
  • zasada alternacji;

Gość w samochodzie  (m.in. hierarchia miejsc w samochodzie);

 

STRÓJ MĘSKI I DAMSKI, czyli KSZTAŁTOWANIE POCZUCIA ESTETYKI I DOBREGO SMAKU 

 

Jesteś wizytówką firmy – wymogi dotyczące stroju w pracy:

  • Jak cię widzą, tak ci… płacą,
  • Znaczenie wyglądu zewnętrznego dla odbioru i oceny danej osoby i reprezentowanej przez nią firmy, urzędu (jej produktu czy usługi);

Omówienie elementów garderoby damskiej i męskiej oraz dodatków do niej;

Na co dzień i od święta – umiejętność dostosowywania stroju do różnych okazji:

  • Kostium, suknia wizytowa, koktajlowa, wieczorowa i balowa;
  • Garnitur wizytowy, spacerowy, koordynowany;
  • Frak, smoking, żakiet;
  • Krawaty, muszki, fulary; butonierka, brustasza i pochetka;

Moda a wady sylwetki i urody;

Omówienie najczęstszych błędów, dotyczących kroju i doboru poszczególnych elementów stroju;

Biżuteria damska i męska;

Manicure, maquillage, zarost, fryzura;

 

KULTURA PRZY STOLE

 

Jak poprawnie i elegancko jeść:

  • Najczęściej popełniane błędy;

Stołowa „topografia”

Galanteria stołowa;

Poczęstunek w domu i firmie;

Sytuacje trudne i nietypowe;

Rozmowa przy stole;

„Trudne” potrawy;

Serwetki – ich rodzaje i przeznaczenie;

Sztućce rzadko spotykane – prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia;

  • mowa sztućców, – czyli jak odczytywać kody;

Kultura picia:

  • Kawa, herbata – elegancki sposób serwowania i picia
  • Trunki – ich przypisanie do potraw, klasyfikacja, dobór szkła, temperatury etc.
  • Błędy, mity i stereotypy w trunkowym temacie
  • Kryteria oceny trunku; m.in. jak odróżnić szampana od wina gazowanego;
  • Zasady dotyczące wznoszenia toastów;

W lokalu – od zamówienia do płacenia, czyli 20 zasad, które powinniśmy znać, przyjmując zaproszenie do lokalu i drugie tyle, zapraszając do niego?

  • Najlepsze restauracje świata;

Rodzaje przyjęć i poczęstunków m.in. business lunch i brunch.



Metody szkoleniowe

wykład, ćwiczenia, multimedialna prezentacja ok. 600 zdjęć, pokaz sprzętu.



Informacje organizacyjne

Koszt udziału w szkoleniu wynosi 1 250 zł + 23%VAT

 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

 

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. 022 463 62 05. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

 

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

 

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.



Formularz zapisu na szkolenie:

Savoir vivre w biznesie/instytucji

Cena netto:1250 zł/os

Wybierz termin

Dane firmy

Nazwa firmy

NIP*

Ulica*

Numer*

Miasto*

Kod Pocztowy*

Osoba koordynująca

Imię*

Nazwisko*

Stanowisko

E-mail*

Telefon*

Uczestnicy szkolenia

Imię

Nazwisko

E-mail

Stanowisko

Miejsca hotelowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani rezerwacją miejsc hotelowych za pośrednictwem naszej firmy prosimy podać liczbę dni oraz rodzaj pokoju.

Liczba pokoi:

Rodzaj pokoju:

Termin od do

Dla jednostek publicznych

Warunkiem zwolnienia z VAT jest zaznaczenie poniższego oświadczenia:
Oświadczamy, że udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych co najmniej w 70%

Uwagi

* Pola wymagane

Zapoznałem się z regulaminem zgłoszenia.

                  
Wszelkie prawa zastrzeżone Effect Group ©