Na szkoleniu poznasz nie tylko istotne zasady odpowiedniego zachowania, ale i opanujesz sztukę elastycznego ich stosowania.
Być może zadawałeś sobie nieraz pytanie:
- Jak wywrzeć dobre pierwsze wrażenie na klientach?
- Jak elegancko a nie sztucznie prowadzić konwersację?
- Czy hierarchia zawodowa jest identyczna z tą towarzyską?
- W jaki sposób kształtować profesjonalny wizerunek i utrzymać owocne relacje?
- Jak zachować się podczas spotkań nieformalnych i bali?
- Czym jest netykieta?
Ze szkolenia „Savoir-vivre w biznesie” wyjdziesz bogatszy o znajomość odpowiedzi na te pytania i wiedzę, dającą swobodę zachowania w każdej sytuacji biznesowej i towarzyskiej. Szkolenie przygotowano specjalnie z myślą o współczesnych menedżerach, specjalistach i osobach dbających o rozwój własny. Udział w szkoleniu to sposób na zweryfikowanie norm swoich zachowań w towarzystwie i poszerzenie horyzontów w zakresie etykiety profesjonalnej.
Cele szkolenia:
- Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej podstaw savoir vivre w biznesie
- Pokazanie uczestnikom korzyści z profesjonalnego wizerunku własnego i firmy
- Przekazanie narzędzi do samodzielnego tworzenia zaplanowanego wizerunku
- Kształtowanie u uczestników pożądanych dla firmy zachowań
- Stworzenie wizerunku profesjonalnego pracownika
- Współudział w tworzeniu wiarygodnego wizerunku firmy
- Wypracowanie praktycznych umiejętności zawodowych wpływających bezpośrednio na efekty pracy
- Motywacja do podnoszenia kwalifikacji
- Przekazanie narzędzi do ciągłego udoskonalania wizerunku własnego i Firmy
Umiejętności po szkoleniu:
- Poznanie fundamentalnych zasad savoir vivre.
- Uświadomienie istoty i znaczenia savoir vivre w biznesie.
- Zwiększenie efektywności zawodowej w relacjach z klientami.
- Konfrontacja poznanego materiału z dotychczasowym postępowaniem.
- Nauka zasad zachowania, obowiązujących w środowisku biznesowym.
- Nauka budowania wizerunku osobistego i korporacyjnego w oparciu o savoir vivre.
PROGRAM SZKOLENIA
Autoprezentacja – pierwszy kontakt:
- Dobre pierwsze wrażenie
- Powitanie
- Wizytówki
- Jak, kiedy i komu podawać wizytówkę
- W jakich sytuacjach jest ona niezbędna
- Analiza mocnych i słabych stron własnej prezencji
Językowy savoir vivre:
- Tytułowanie
- Przechodzenie na „TY”
- Prowadzenie konwersacji
- „Small talk”
- Przyjmowane komplementów
- Aktywne słuchanie
- Kultura języka
Precendencja:
- Zasady pierwszeństwa w różnych sytuacjach (stół, samochód, drzwi)
- Hierarchia służbowa i towarzyska
- Przedstawianie innych osób
Przyjęcia biznesowe:
- Etykieta przyjęć na stojąco
- Zaproszenia
- Stroje na przyjęcia koktajlowe i wieczorowe
- Upominki i prezenty
Wizerunek i mowa ciała:
- Ubiór kobiety i mężczyzny
- Dress code
- Mowa ciała – gesty
- Gafy i wpadki
Savoir vivre przy stole:
- Nakrycie stołu – rodzaje sztućców, zastawy, szkła
- Dobór alkoholu
- Przemówienia i toasty
- Wejście i wyjście z restauracji
Sytuacje biznesowe:
- Zapamiętywanie imion
- Rozmowy telefoniczne
- Netykieta
- Grzeczność
- Korespondencja pisemna (list, mail)
- Wystąpienia publiczne
Podsumowanie szkolenia.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00