Wiele osób sądzi lub ma nadzieję, że każdy człowiek myśli podobnie, że ludzie mają zbliżone priorytety, wartości, obawy i podejmują decyzje kierując się zbliżonymi przesłankami. Myśl, że wystarczy mówić atrakcyjnie lub logicznie aby przekonać klienta do siebie i swoich produktów jest z gruntu błędna. Ludzie dzielą się na kilka typów tzw. temperamentów, które można rozpoznać i nauczyć się z nimi skutecznie komunikować, aby odnosić sukcesy na polu zawodowym i w relacjach zespołowych. Warsztaty szkoleniowe wskażą jak skutecznie komunikować się z poszczególnymi typami temperamentu w różnych sytuacjach biznesowych, jak być wrażliwym na sygnały wysyłane przez klientów i jak być przekonującym dla klientów.
Cel szkolenia:
- Zwiększenie kompetencji i skuteczności w zakresie komunikacji międzyludzkiej i wywierania wpływu na ludzi.
- Zrozumienie istoty typów temperamentów i ich wpływu na percepcję, sposób komunikowania, oczekiwania i obawy klientów.
- Uświadomienie uczestnikom szkolenia, że porozumiewanie się jest najważniejszą umiejętnością w ich biznesie a umiejętność rozpoznania osobowości klienta oraz nauczenia się porozumiewania jego językiem to nieodzowny element skuteczności osobistej i zawodowej.
Korzyści dla uczestników:
- Zwiększenie efektywności w wyrażaniu siebie oraz poczucia własnej wartości.
- Zwiększenie efektywności zawodowej – zwiększenie liczby zadowolonych i lojalnych klientów
- Zmniejszenie presji i stresu wywoływanego codzienną komunikacją z innymi.
- Poznanie schematu procesów myślowych i komunikacyjnych w celu odkrycia własnych nawyków komunikacyjnych i nauki świadomego wpływania na jakość osobistych kontaktów.
- Poznanie kierunkowych zasad komunikacji, która pozwala uniknąć niepotrzebnych konfliktów i rozczarowań w kontaktach z innymi.
Adresaci szkolenia
Szkolenie skierowane jest do:
- pracowników i zespołów sprzedających produkty lub usługi, pozyskujących klientów (handlowcy, akwizytorzy, sprzedawcy)
- przełożonych, zarządzających działami
- pracowników kontaktujących się z klientami, działów obsługi klienta
- osób nastawionych na rozwój własnych umiejętności sprzedażowych
PROGRAM SZKOLENIA
Kim jest klient:
- Kim jest klient dla mnie i mojej firmy
- Po co rozpoznawać typ klienta i poznać jego styl myślenia
Temperamenty moich klientów:
- Podstawowe tendencje i style myślenia – poznaj Choleryka, Melancholika, Sangwinika i Flegmatyka
- Czego potrzebują od otoczenia
- Jak się z nimi obchodzić
- Jakie mają obawy
- Jak postrzegają innych
- Sklasyfikowanie własnych klientów według znaków rozpoznawczych
- Komunikacja z poszczególnymi typami temperamentów
- Najczęstsze przyczyny konfliktów
- Relacje poszczególnych typów temperamentów z innymi osobowościami
Klient wymagający i trudne relacje z klientami:
- Typy ,,trudnych” klientów
- Dlaczego klient jest ,,trudny” dla mnie
- Reagowanie na trudne sytuacje
Podsumowanie szkolenia.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00