Szkolenie obejmuje całokształt praktycznej i teoretycznej wiedzy potrzebnej do przeprowadzenia rozmowy oceniającej i koncentruje się na zagadnieniu sposobów, kontekstu i zasad prowadzenia rozmów oceniających w ramach SOOP. Rozmowa oceniająca/rozwojowa jest w programie ukazana jako kluczowy element odpowiadający za pełną realizację głównych celów każdego systemu ocen pracowniczych.
CEL SZKOLENIA:
- zapoznanie z zasadami rozmów oceniających/rozwojowych;
- uświadomienie najczęściej popełnianych błędów oceniania;
- zapoznanie z ewaluacją systemu ocen.
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej, wzbogaconej symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się lub mogą się spotkać uczestnicy w codziennej praktyce. Dodatkowo każdy z uczestników będzie miał możliwość przygotowania narzędzi, które będzie mógł wykorzystać we własnej firmie.
PROGRAM SZKOLENIA
Rozmowa oceniająca – jeden z najważniejszych elementów systemu ocen okresowych pracowników:
- Zakres i metody przygotowania się oceniającego i ocenianego do przeprowadzenia rozmowy oceniającej.
- Zasady prowadzenia poprawnej i efektywnej dla obu stron rozmowy oceniającej.
- Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej.
- Etapy i schemat rozmowy, ze szczególnym uwzględnieniem planu działania dla pracowników otrzymujących oceny wymagające poprawy.
- „Trudni” pracownicy, czy trudne rozmowy? – udzielanie informacji zwrotnych w sposób motywujący.
- Rozmowa coachingowo-rozwojowa zamiast klasycznej rozmowy oceniającej.
Miejsce systemu ocen w strukturze procesów HR – podsumowanie:
- Powiązanie systemu ocen z kluczowymi procesami HR – zarządzanie kompetencjami, wynagradzanie, szkolenia i rozwój, rekrutacja.
- Projektowanie systemów zarządzania kompetencjami.
- Projektowanie systemów zarządzania talentami.
- Analiza wyników ocen na poziomie firmowym i indywidualnym – wnioski zarządcze i decyzje personalne.
Rozkład godzinowy: 9:00 – 16:00