Szkolenie archiwalne.

Jesteś zainteresowany tematem szkolenia, skontaktuj się z nami korzystając z formularza lub zadzwoń: 022 463 62 04, 022 463 63 53.
  • Szkolenia logistyka

    Rola działu zakupów w ujęciu strategicznym przedsiębiorstwa


    Terminy i miejsca szkoleń:

    Rozkład godzinowy:pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 - 16:00
Cena szkolenia netto
1390 zł/os
Zapisz się
lub
Pobierz formularz

Cel i program szkolenia

W ostatnich lata nastąpiły głębokie zmiany w podejściu do funkcji zakupów, które konsekwentnie w przedsiębiorstwach czynią rolę strategiczną i wiodącą. Rola działu zakupów pełni kluczową rolę w określeniu przewagi rynkowej, ale również ma za zadanie zapewnić maksymalne wykorzystanie wszystkich dostępnych narzędzi z obszaru zakupów, aby zoptymalizować koszty, przełożyć na poprawę konkurencyjności firmy wraz z jej wskaźnikami rentowności i wartości. Efektywne zarządzanie działem zakupów prowadzi do optymalizacji kosztowej co wydaje się narzędziem kluczowym i najpotężniejszym dla współczesnego zarządzania zakupami i dostawami w biznesie, a jego rola staje się szczególnie istotna w czasach spowolnienia i kryzysów gospodarczych.   <br> <br> Celem szkolenia jest wskazanie właściwej, uporządkowanej i zharmonizowanej drogi realizacji założeń działu zakupów, aby przy wykorzystaniu wskazanych narzędzi wpływać na efektywną gospodarkę przedsiębiorstwa. Udowodnimy, że świadomość budowania właściwych strategii i dokonywania poprawnych wyborów, choć są powszechne, to dla ogólnej gospodarki przedsiębiorstwa mogą stanowić pierwiastek innowacyjny.

Korzyści dla uczestników:

Formuła szkolenia jest kierowana do osób, które oczekują dynamicznego warsztatu szkoleniowego. Uczestnicy nauczą się jak wpływać na sukces firmy dzięki organizacji procesów zakupowych w oparciu o dobre praktyki oraz wzmacniania własnych kompetencji dzięki którym pozostaną mocnymi ogniwami w zespole zakupowym. Przekonamy, że umiejętność dbania o interesy firmy i dobór odpowiednich działań, to kluczowa kompetencja skutecznego specjalisty.

Każdy uczestnik szkolenia pozna jaka jest rola działu zakupów w strukturach przedsiębiorstwa, nauczy się formować strategie zakupowe, pozna sposoby na sprawne zarządzanie procesem negocjacji, pozna obszary negocjacyjne pozwalające na uzyskanie dodatkowych korzyści, nauczy się jak skutecznie współpracować z dostawcami, jak wpływać na obszary kosztowe, wreszcie pozna metody sprawnego wdrażania dobrych praktyk usprawniających organizację pracy nowoczesnego działu zakupów oraz wykorzystania technik poszerzania kompetencji.



Adresaci szkolenia:

Pracownicy działu zakupów z obowiązkami współpracy z dostawcami z poziomu specjalisty i managera.



Program szkolenia:

  1. Rola i organizacja działu zakupów w przedsiębiorstwie
  • budowanie świadomości rozwoju działu zakupów wraz z obowiązkami oraz jego wpływ na kształt gospodarki przedsiębiorstwa;
  • zadania i obowiązki zespołów zakupowych;
  • opracowanie strategii zakupowych w zależności od oferty produktowej oraz związanej z nią grupy dostawców;
  • uszczegółowienie zadań i pracy zespołu zakupowego – budowanie procedury;
  • dbanie o pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa poprzez promowanie firmy na zewnątrz i dbanie o zachowanie spójności komunikacji;

 

  1. Budowanie struktur funkcjonalnego działu zakupów
  • uszczegółowienie zadań, odpowiedzialności pracy zespołu zakupowego;
  • zbiór wspólny z infrastrukturą logistyczną;
  • budowanie procesów wewnętrznych działu zakupów dla uzyskania przejrzystości wykonywania zadań;
  • integrowanie działań wspólnych z działami sprzedaży, logistyki, marketingu;

 

  1. Budowanie strategii zakupowych względem dostawców
  • wyznaczanie głównych celów zarządzania dostawcami;
  • tworzenie strategii współpracy współpracy z dostawcami;
  • sourcing dostawców – budowanie alternatywy koszyka firm, szansa na nowe projekty produktowe;
  • analiza rynku dostawców;
  • klasyfikacja dostawców według uznanej strategii firmy;
  • metody współpracy z dostawcami – tworzenie celów współpracy;
  • motywowanie dostawców i budowanie relacji;

 

  1. Zarządzanie produktem, czyli budowanie przewagi konkurencyjnej
  • analiza rynku produktów w celu ustanowienia konkurencji rynkowej;
  • prowadzenie wyboru oraz strategii produktów dla własnych marek w celu stworzenia komplementarnej alternatywy produktowej i podniesienia wyników sprzedaży;
  • zarządzanie marką w procesie wyłączności;
  • KPI ( Key Performance Indicators ) stosowane w zakupach jako podstawowe współczynniki czynniki oceniające jakość działania obszarze zakupów (rotacja produktów, dostępność produktów, realizacja dostaw, czas dostaw);

 

 

  1. Źródła oszczędności w firmie
  • obszary kosztowe w przedsiębiorstwie mające wpływ na oszczędności;
  • bezpośrednie procesy zakupowe mające wpływ na optymalizację kosztów;
  • wskaźniki jakości pracy i funkcjonowania działu zakupów odzwierciedlające efekty wykonywania powierzonych zadań – ocena i konsekwencje;

 

  1. Budowanie sukcesu w negocjacjach
  • potrzeby w negocjacjach;
  • budowanie BATNA – poszukiwanie obszaru wspólnego interesu;
  • siła w negocjacjach i źródło jej pochodzenia;
  • style negocjacyjne – kształtujące dążenie do realizacji interesów własnych i strony przeciwnej oraz poszukiwanie kompromisów w trosce o wzajemne relacje;
  • cechy skutecznego negocjatora;

 

  1. Dobre praktyki w zakupach
  • wspieranie się zasadami KAIZEN jako potrzeba ciągłego doskonalenia;
  • 5S – zacznij porządek od siebie;
  • sposoby na motywację w zespole zakupowym;


Metody szkoleniowe

Prezentacje multimedialne, analizy przypadków opartych na realnych problemach, praca zintegrowana.



Informacje organizacyjne

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 390 zł + 23%VAT

 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

 

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. 022 463 62 05. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

 

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

 

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

 



Formularz zapisu na szkolenie:

Rola działu zakupów w ujęciu strategicznym przedsiębiorstwa

Cena netto:1390 zł/os

Wybierz termin

Dane firmy

Nazwa firmy

NIP*

Ulica*

Numer*

Miasto*

Kod Pocztowy*

Osoba koordynująca

Imię*

Nazwisko*

Stanowisko

E-mail*

Telefon*

Uczestnicy szkolenia

Imię

Nazwisko

E-mail

Stanowisko

Miejsca hotelowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani rezerwacją miejsc hotelowych za pośrednictwem naszej firmy prosimy podać liczbę dni oraz rodzaj pokoju.

Liczba pokoi:

Rodzaj pokoju:

Termin od do

Dla jednostek publicznych

Warunkiem zwolnienia z VAT jest zaznaczenie poniższego oświadczenia:
Oświadczamy, że udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych co najmniej w 70%

Uwagi

* Pola wymagane

Zapoznałem się z regulaminem zgłoszenia.

                  
Wszelkie prawa zastrzeżone Effect Group ©