Cele szkolenia
Celem nadrzędnym szkolenia z negocjacji jest podniesienie kompetencji u Uczestników. Podnoszenie kompetencji oznacza uświadamianie postaw, poszerzanie wiedzy oraz trenowanie umiejętności.
Celem warsztatów negocjacyjnych jest poszerzenie u Uczestników wiedzy na temat obszarów negocjacji, skutecznej argumentacji, obrony własnej oferty. Uczestnicy po szkoleniu z negocjacji będą umieli rozpoznawać potrzeby Klientów, a zatem właściwie na nie reagować. Będą umieli wzmacniać własny autorytet i zachowywać się asertywnie, świadomie stosować techniki perswazji, wyrażać konstruktywny feedback, zarządzać emocjami w trudnych sytuacjach, bronić własnej oferty, skutecznie argumentować.
Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości przekonywania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania, jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.
Zadbamy również o to, aby zaangażowani Uczestnicy wiedzieli jak i potrafili samodzielnie:
- w zdrowy i bezpieczny sposób pokonywać stres, i redukować nadmierne napięcie związane z osiąganiem celów i relacjami z Klientami,
- skutecznie rozwijać poczucie własnej wartości i wartości sprzedawanej oferty/produktu/idei,
- przestać bać się inicjatywy, kreatywności i nawet popełniania błędów (przy jednoczesnym wyciąganiu z nich wniosków),
- zrozumieć, jak emocje kształtują relacje z innymi i poprzez zrozumienie emocji wpływać na decyzje, samopoczucie i zachowanie Klientów oraz własne,
- znajdować motywację do rozwoju, usprawnień, efektywności,
- wspierać budowanie pozytywnego wizerunku Firmy,
- umiejętnie, aktywnie słuchać rozmówcę i prowadzić rozmowy oddzielające człowieka od problemu,
- skutecznie wpływać na postawę, potrzeby i decyzje innych ludzi, przy jednoczesnym dopasowaniu i utrzymaniu pozytywnego kontaktu,
- praktycznie stosować wiedzę dotyczącą obszarów negocjacji i wynikających z tego korzyści,
- skutecznie stosować wybrane, adekwatne techniki i taktyki prowadzenia negocjacji,
- swobodnie posługiwać się narzędziami do uzyskiwania przewagi negocjacyjnej,
- umiejętnie wywierać wpływ, zmieniać przekonania Klienta poprzez świadome stosowanie technik komunikacyjnych.
PROGRAM SZKOLENIA
WSTĘP DO WARSZTATÓW:
- Wzajemne poznanie się Uczestników oraz Trenerki.
- Określenie celu warsztatów i zdefiniowanie potrzeb Uczestników.
- Sprecyzowanie zasad obowiązujących na warsztatach oraz metodologii pracy.
MODUŁ I – NEGOCJACJE JAKO PROCES:
- Cztery elementy procesu negocjacji – pogłębimy wiedzę i znajdziemy korzyści z aktywnego rozumienia etapów negocjacji.
- Składowe i wynikowe procesu negocjacji – doprecyzujemy, z czego wynika przewaga negocjacyjna i czy Ty posiadasz tę przewagę.
- Strategie negocjacyjne – sprawdzimy, jaki model strategii przynosi korzyści dla Ciebie, Klienta i Firmy.
- Proces równoważenia wskaźników sił w negocjacjach – jak go uzyskać?
- Obszary negocjacji – doprecyzujemy wszystkie obszary Twoich negocjacji oraz przewagę, którą dzięki tej wiedzy uzyskujesz.
- Analiza celów, motywacji i argumentacji własnej oraz Partnera w negocjacjach – sprecyzujemy po co i jak do tej pory argumentujesz oraz jakie to przynosi efekty.
- Ustalenie obszarów porozumienia i opracowanie możliwości korzystnych dla obu stron – gdzie należy, warto lub nie warto ustępować lub żądać ustępstw.
- Długofalowe strategie negocjacyjne – jak dążenie do pozycji ,,Win-Win” przekłada się na Twoje korzyści.
MODUŁ II – KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH:
- Zasady skutecznego porozumiewania się w relacjach negocjacyjnych – nauczymy się odróżniania prawdziwych potrzeb od strategii ich zaspakajania.
- Potęga pytań – przypomnimy sobie różnorodne rodzaje pytań w celu odkrywania i uzyskiwania wspólnych interesów.
MODUŁ III – TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU ORAZ TAKTYKI NEGOCJACYJNE:
- Stosowanie i wykrywanie praw perswazji – poznamy meta prawa, na których opiera się większość technik i taktyk negocjacyjnych.
- Wywieranie wpływu a manipulacja – czym się różnią, co wybierasz i jakie ponosisz tego skutki.
- Typowe techniki i taktyki negocjacyjne – podzielimy się doświadczeniem, doprecyzujemy, potrenujemy.
- Lingwistyka, semantyka i inne sposoby na stosowanie słów, które działają.
MODUŁ IV – METODY ZAPOBIEGANIA I ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI NEGOCJACYJNYCH:
- Impasy w negocjacjach – poznamy sposoby radzenie sobie z nimi.
- Techniki wykrywania i przeciwdziałania manipulacjom – jak być twardym wobec przekraczania granic, a wrażliwym wobec potrzeb Klienta.
- Emocje, uczucia, stres i cały ten zgiełk – czy każdy człowiek jest emocjonalny? Co Ci daje ta wiedza i jak rozpoznawać, i wpływać na przyjmowane postawy emocjonalne.
- Negocjacje to gra – czy rozumiesz zasady gry, w którą grasz i jakie znasz kontr taktyki wobec gier, których zasad nie akceptujesz.
- Twoje poczucie własnej wartości oraz wartości Twojej oferty – jak przekładają się na skutki negocjacji.
MODUŁ V – ,,Koncert życzeń”:
Odpowiedzi na indywidualne potrzeby i pytania Uczestników.
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW:
- Ewaluacja szkolenia.
- Konkretne, spisane postanowienia wraz z metodologią.
- Wręczenie dyplomów.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00
drugi dzień: 09:00 – 16:00