Cele szkolenia
Celem nadrzędnym projektu jest podniesienie kompetencji negocjacyjnych i komunikacyjnych u Uczestników. Podnoszenie kompetencji oznacza poszerzenie wiedzy, uświadamianie postaw oraz trenowanie umiejętności.
Celem warsztatów jest poszerzenie u Uczestników wiedzy na temat obszarów negocjacji, skutecznej argumentacji, obrony własnej oferty. A przede wszystkim – ćwiczenie zachowań i komunikatów w tych sytuacjach zawodowych, w których świadoma komunikacja i wywieranie wpływu to narzędzia tworzenia i podtrzymywania relacji z Klientem oraz osiągania celów Organizacji. Uczestnicy po szkoleniu będą umieli rozpoznawać potrzeby Klientów a zatem właściwie na nie reagować. Będą umieli wzmacniać własny autorytet i zachowywać się asertywnie, świadomie stosować techniki perswazji, wyrażać konstruktywny feed back, zarządzać emocjami w trudnych sytuacjach, bronić własnej oferty, skutecznie argumentować.
Uczestnicy warsztatów dostrzegą szereg nowych możliwości przekonywania, osiągania celów, budowania dobrych relacji i zaufania jak również wpływania na poglądy i decyzje innych osób.
Zadbamy również o to, aby zaangażowani Uczestnicy wiedzieli jak i potrafili samodzielnie:
- w zdrowy i bezpieczny sposób pokonywać stres i redukować nadmierne napięcie związane z osiąganiem celów i relacjami z Klientami
- skutecznie rozwijać poczucie własnej wartości i wartości sprzedawanej oferty
przestać bać się inicjatywy, kreatywności i nawet popełniania błędów (przy jednoczesnym wyciąganiu z nich wniosków) - zrozumieć, jak emocje kształtują relacje z innymi i poprzez zrozumienie emocji wpływać na decyzje, samopoczucie i zachowanie Klientów oraz własne
- w skuteczny sposób połączyć autorytet i wrażliwość na potrzeby Klienta
- budować wartościowe relacje, oparte na szczerości, otwartości, słuchaniu i zaufaniu
- znajdować motywację do rozwoju, usprawnień, efektywności
- wspierać budowanie pozytywnego wizerunku Firmy
- umiejętnie, aktywnie słuchać rozmówcę i prowadzić rozmowy oddzielające człowieka od problemu
- praktycznie stosować wiedzę dotyczącą obszarów negocjacji i wynikających z tego korzyści
- skutecznie stosować wybrane, adekwatne techniki prowadzenia negocjacji
- swobodnie posługiwać się narzędziami do uzyskiwania przewagi negocjacyjnej
- zadbać o prawidłowy wizerunek własny i Firmy
Adresaci
Pracownicy wskazani przez Zleceniodawcę, posiadających już doświadczenie w prowadzeniu negocjacji
Program szkolenia
KRÓTKI WSTĘP
- Wzajemne poznanie się Uczestników oraz Trenerki
- Określenie celu warsztatów i zdefiniowanie potrzeb Uczestników
- Sprecyzowanie zasad obowiązujących na warsztatach oraz metodologii pracy
MODUŁ I – NEGOCJACJE JAKO PROCES
- Cztery elementy procesu negocjacji – pogłębimy wiedzę i znajdziemy korzyści z aktywnego rozumienia etapów negocjacji
- Składowe i wynikowe procesu negocjacji – doprecyzujemy, z czego wynika przewaga negocjacyjna i czy Ty posiadasz tę przewagę
- Obszary negocjacji – doprecyzujemy wszystkie obszary Twoich negocjacji oraz przewagę, którą dzięki tej wiedzy uzyskujesz
- Analiza celów, motywacji i argumentacji własnej oraz Partnera w negocjacjach – sprecyzujemy po co i jak do tej pory argumentujesz oraz jakie to przynosi efekty
- Ustalenie obszarów porozumienia i opracowanie możliwości korzystnych dla obu stron – gdzie należy, warto lub nie warto ustępować lub żądać ustępstw
- Długofalowe strategie negocjacyjne – jak dążenie do pozycji ,,Win-Win” przekłada się na Twoje korzyści
MODUŁ II – KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
- Zasady skutecznego porozumiewania się w relacjach negocjacyjnych – nauczymy się odróżniania prawdziwych potrzeb od strategii ich zaspakajania
- Potęga pytań – przypomnimy sobie różnorodne rodzaje pytań w celu odkrywania i uzyskiwania wspólnych interesów
Techniki wywierania wpływu:
- Stosowanie i wykrywanie praw perswazji – poznamy wybrane meta prawa, na których opiera się większość technik i taktyk negocjacyjnych
- Wywieranie wpływu a manipulacja – czym się różnią, co wybierasz i jakie ponosisz tego skutki
- Typowe techniki i taktyki negocjacyjne – podzielimy się doświadczeniem, doprecyzujemy, potrenujemy
MODUŁ III – METODY ZAPOBIEGANIA I ROZWIĄZYWANIA TRUDNYCH SYTUACJI NEGOCJACYJNYCH
- Impasy w negocjacjach – poznamy sposoby radzenie sobie z nimi
- Techniki wykrywania i przeciwdziałania manipulacjom – jak być twardym wobec przekraczania granic a wrażliwym wobec potrzeb Klienta
- Emocje, uczucia, stres i cały ten zgiełk – czy każdy człowiek jest emocjonalny? Co Ci daje ta wiedza i jak rozpoznawać i wpływać na przyjmowane postawy emocjonalne
- Negocjacje to gra – czy rozumiesz zasady gry, w którą grasz i jakie znasz kontr taktyki wobec gier, których zasad nie akceptujesz
MODUŁ IV – ,,Koncert życzeń”
- Odpowiedzi na indywidualne potrzeby Uczestników
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW
- ewaluacja
- konkretne, spisane postanowienia wraz z metodologią
- pożegnanie
Rozkład godzinowy:
Czas trwania I i II dzień:
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową