Wiele zespołów pracuje obecnie w ramach pracy zdalnej, Home Office, a niektóre nadal w miejscu pracy. Jeśli jesteś liderem zespołu, być może stawiasz sobie pytanie, w jakim stylu pełnić swoją rolę w obecnej sytuacji kryzysu, niepewności, zmian. Być szefem bardziej autorytarnym, zwiększyć kontrolę i forsowanie, czy być bardziej demokratycznym, angażującym i wspierającym? A może jak najmniej przeszkadzać pracownikom, którzy potrzebują samodzielnie się zorganizować w trudnej rzeczywistości? Tym, co pozwala odpowiedzieć na te i podobne dylematy, są narzędzia i metody bazujące na koncepcji przywództwa sytuacyjnego. W świecie określanym obecnie jako VUCA ( V = zmienność (ang. volatility), U = niepewność (and. uncertainty), C = złożoność (and. complexity), A = niejednoznaczność (ang. ambiguity) elastyczność jest kluczową kompetencją menedżerską. Przywództwo sytuacyjne z jednej strony wymaga ona dużej elastyczności od szefa (będziemy ją rozwijać podczas szkolenia), a z drugiej strony oferuje trafne sposoby dotarcia do pracownika tak, aby zapewnić jego motywację i rozwój do jak najlepszej realizacji zadań i celów.
Korzyści dla uczestników:
- zdobycie wiedzy i umiejętności posługiwania się czterema różnymi stylami przywództwa
- doskonalenie elastyczności w zarządzaniu ludźmi
- poznanie własnych preferowanych stylów przywództwa i ich mocnych i słabych stron
- pozyskanie narzędzi przydatnych w motywowaniu i rozwijaniu pracowników oraz skutecznym egzekwowaniu wyników
- dokonanie diagnozy własnego zespołu i wypracowanie rekomendacji, jak pracować z poszczególnymi osobami
Zajęcia odbywają się w grupach do 10 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Moduł I:
- Rozpoczęcie szkolenia – sprawy organizacyjne i techniczne, kontrakt.
- Dziewięć kluczowych kompetencji lidera przyszłości
- Diagnoza własnego preferowanego stylu zarządzania ludźmi
- Wady i zalety stylów zarządzania
- Czym jest przywództwo sytuacyjne
- Jak lider pełni swoją rolę – wypowiedzi, decyzje, zachowania
- Diagnoza zespołu i wnioski praktyczne
Moduł II:
- Trening stylu S1
- Precyzja komunikacji podczas delegowania zadań
- Monitorowanie realizacji zadań
- Trening stylu S2
- Motywowanie w stylu S2
- Rozwijanie i trenowanie pracownika do przejmowania coraz większej samodzielności
- Przekonywanie pracownika i wywieranie wpływu – „sprzedawanie” zadań
Moduł III:
- Trening stylu S3
- Angażujący styl rozmów
- Praca pytaniami w modelu TGROW i pobudzanie do brania odpowiedzialności
- Trening stylu S4
- Przeciwdziałanie wypaleniu i rutynie u dojrzałych pracowników
- Przekazanie zadania wdrożeniowego. Wnioski i podsumowanie szkolenia.
Informacje organizacyjne:
DZIEŃ I i II
08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.