Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Warszawa 12-05-2025 13-05-2025
Warszawa 13-11-2025 14-11-2025

Cel i program szkolenia

W dzisiejszym świecie dobra komunikacja z klientem jest wyznacznikiem wysokiej jakości usług i skuteczności funkcjonowania urzędu. Właściwe rozpoznanie oczekiwań, sposób prowadzenia rozmowy oraz asertywna postawa urzędnika czynią komunikację z klientem skuteczną dla obu stron.

Cele szkolenia:

  • zapoznanie słuchaczy z podstawowymi zasadami poprawnego redagowania tekstów urzędowych,
  • doskonalenie kompetencji językowej i komunikacyjnej potrzebnych w życiu zawodowym – poprawności, sprawności, skuteczności i estetyki posługiwania się językiem polskim,
  • ćwiczenie technik komunikacji i umiejętności interpersonalnych.

Korzyści dla uczestników:

  • umiejętność przygotowywania tekstów urzędowych będących wzorem jasności, precyzji i zwięzłości,
  • autodiagnoza stylu komunikowania,
  • poznanie zasad efektywnej komunikacji w kontaktach urzędowych,
  • zwiększenie świadomości popełnianych błędów,
  • pewność siebie i swoboda podczas rozmowy.

Adresaci szkolenia:

Pracownicy administracji publicznej

 

PROGRAM SZKOLENIA

  • Style komunikowania się a typy osobowości i role w grupie, systemy reprezentacji sensorycznej – autodiagnoza.
  • Asertywna komunikacja w pracy urzędnika – rozróżnienie zachowań asertywnych, uległych i agresywnych, model asertywnej odmowy, wyrażanie i przyjmowanie krytyki, mapa asertywności.
  • Komunikacja werbalna i niewerbalna – co wpływa negatywnie, a co pozytywnie na wizerunek urzędnika i urzędu.
  • Przeszkody związane z procesem komunikacji – jak je rozpoznać, techniki umożliwiające przezwyciężenie trudnych sytuacji, rodzaje filtrów osobistych.
  • Profesjonalna autoprezentacja pracownika urzędu – m. in. wskaźniki sympatii, braku asertywności, pewności siebie, władzy, statusu i dominacji, znaczenie kolorów.
  • W poszukiwaniu lepszego zrozumienia – rodzaje i funkcje pytań, różnica między słuchaniem aktywnym a biernym, parafraza a klaryfikacja, komunikat „ja” i jego zastosowanie.
  • Praca z trudnym klientem – przełamywanie negatywnych wzorców zachowań.
    Język dobrej komunikacji , środki argumentacji.
  • Zapoznanie z podstawowymi elementami wzorcowego tekstu urzędowego.
  • Ortografia (użycie wielkich i małych liter, pisownia łączna i rozdzielna, pisownia partykuły przeczącej nie), najnowsze zmiany w zakresie ortografii, zapis liczb, dat, nazw i tytułów aktów prawnych, zasady przywoływania ustaw i rozporządzeń) oraz interpunkcja.
  • Odmiana wyrazów kłopotliwych (m.in. odmiana nazwisk).
  • Składnia – związek zgody, związek rządu, zasady używania wyrazów funkcyjnych, szyk wyrazów w zdaniu, użycie imiesłowowych równoważników zdań.
  • Kompozycja zdania złożonego – głównie zasady porządkowania treści, skróty składniowe.
  • Skróty i skrótowce w zdaniu – skrótowce naruszające normę, różnica między skrótem a skrótowcem.
  • Dobór wyrazów i związków frazeologicznych – zgodność ze znaczeniem, zharmonizowanie z kontekstem, wieloznaczność, użycie synonimów, łączliwość.
  • Ekonomiczność treściowa (pleonazmy i tautologie), szablon językowy, wyrazy nadużywane.
  • Styl tekstów urzędowych – cechy stylu komunikatywnego a styl ciężki, struktury opisowe i rozwlekłe, nieuzasadniona podniosłość, nieuzasadniona potoczność.
  • Zasady prostego języka w korespondencji oficjalnej.
  • Redagowanie informacji pod kątem osób z niepełnosprawnościami.
  • Spójność i kompozycja tekstu.
  • Najnowsze polskie słownictwo (m. in. zapożyczenia, wyrazy modne).
  • Korespondencja oficjalna (maile, pisma urzędowe) – struktura, budowa i standaryzacja tekstu, zwroty grzecznościowe, formuły rozpoczynające i kończące.
  • Prawidłowe pod względem technicznym rozmieszczenie tekstu w piśmie urzędowym.
    Zasady netykiety.
  • Tytulatura – sposoby zwracania się w mowie i w piśmie do osób pełniących funkcje publiczne.

Rozkład godzinowy: 
pierwszy dzień: 10:00 – 16:00,
drugi dzień: 9:00 – 15:00

Szkolenie ma charakter warsztatowy. Zajęcia prowadzone są metodami aktywnymi: burza mózgów, ćwiczenia indywidualne i w grupach, analiza przypadku, dyskusje moderowane, krótkie prezentacje i testy diagnostyczne.

Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1790 zł + 23% VAT

Dla jednostek  finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów, dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Formularz zapisu na szkolenie:

"Przyjazny język urzędowy i skuteczna komunikacja w administracji publicznej" - 1790 zł/os


    Termin szkolenia
    Dane Firmy (do faktury)

    Chcę otrzymywać fakturę elektroniczną

    Osoba koordynująca

    Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

    Uczestnicy szkolenia
    Miejsca hotelowe
    Dla jednostek publicznych

    Uwagi

    * elementy obowiązkowe

    Zapoznałem się i akceptuję regulamin szkoleń oraz wyrażam zgodę wobec Effect Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie 01-904, ul. Jerzego Bajana 31D:

    na przetwarzanie danych zamieszczonych w niniejszym formularzu zgłoszeniowym w na potrzeby udziału w szkoleniu zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO) oraz na otrzymywanie od Effect Group Sp z o.o. drogą elektroniczną na wskazany powyżej adres elektroniczny zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030), informacji dotyczących tego szkolenia niezbędnych do realizacji.

    na otrzymywanie informacji o aktualnej ofercie szkoleń Effect Group, drogą elektroniczną na podany adres poczty elektronicznej zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030)

    na otrzymywanie faktur VAT droga elektroniczną na wskazany w formularzu adres e-mail.

    Jestem świadomy/ma prawa do poprawiania, zmieniania i aktualizowania swoich danych zgodnie z ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Powyższe nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody przed jej cofnięciem.