Szkolenie stanowi pewnego rodzaju niezbędnik metod i narzędzi menedżerskich do codziennej pracy z ludźmi. Zostało zaprojektowane dla osób, które przygotowują się do objęcia roli kierowniczej lub objęły ją niedawno, a także dla osób, które pełnią rolę kierowniczą, ale chcą się w niej wzmocnić i być bardziej efektywni jako szef.
Korzyści:
- poznanie zakresu roli kierowniczej i zadań stojących przed menedżerem
- poznanie sposobów budowania autorytetu i umacniania się wobec kolegów / podwładnych
- trening najbardziej potrzebnych na co dzień narzędzi pracy menedżera
- pozyskanie narzędzi do zlecania zadań, rozliczania i egzekwowania
- poszerzenie puli metod motywowania ludzi
- zdobycie umiejętności korygowania podwładnych i udzielania informacji zwrotnej
- poszerzenie metod budowania autorytetu, z których można czerpać siłę do wywierania wpływu na podwładnych
Adresatami szkolenia są pracownicy przewidziani do objęcia stanowisk kierowniczych, którzy w dotychczasowej karierze nie pełnili takich funkcji lub objęły ją niedawno.
Zajęcia odbywają się w grupach do 16 osób.
PROGRAM SZKOLENIA
Od pracownika do szefa:
- nowe zadania
- podział czasu na zadania własne i pracę kierowniczą
- rola lidera
- funkcje menedżerskie
- moje mocne strony w roli menedżerskiej
Budowanie własnego autorytetu:
- czym jest autorytet
- 6 źródeł władzy (autorytetu)
- konstruktywne i destruktywne wykorzystywanie źródeł władzy
- budowanie dobrych relacji z podwładnymi
- wczoraj kolega, dziś szef – jak układać relacje, jak reagować na prowokacje
- expose przed nowym zespołem
Style kierowania:
- mój styl kierowania
- jak dobierać styl do pracownika i do sytuacji
- kogo mam w moim zespole
Delegowanie i egzekwowanie realizacji zadań:
- rodzaje rozmów menedżerskich w procesie delegowania zadań i rozliczania pracowników
- cykl komunikacyjny w zarządzaniu
- wyznaczanie pracownikom celów
Informacja zwrotna:
- jak korygować niewłaściwe zachowania bez urażania pracownika
- kiedy i w jakiej formie udzielać informacji zwrotnej
- informacja zwrotna oparta na faktach
- oddzielanie faktów od emocji, opinii i uogólnień
- modele informacji zwrotnej
- jak chwalić, aby pracownik nie osiadł na laurach
Motywowanie pracowników:
- teoria Maslowa w praktyce
- dlaczego podwyżka działa na krótko i inne problemy – teoria Herzberga
- budzenie motywacji wewnętrznej – narzędzie Drive Pinka
- pula motywatorów pozafinansowych
- zasady motywowania finansowego
Pobudzanie zaangażowania pracowników:
- sposoby wywierania wpływu na pracownika – wady i zalety różnych metod
- pobudzanie pracownika do myślenia i samodzielności
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00