Transport morski jest szeroko wykorzystywany w handlu międzynarodowym. Nie zawsze handlowcy i spedytorzy znają przepisy regulujące ten rodzaj transportu oraz potrafią posłużyć się dokumentami takimi jak: konosament, morski list przewozowy czy kwit sternika. Handlowcy powinni ostrożniej dobierać warunki dostaw Incoterms 2010 przy dostawach droga morską np. zasadniczo dostawy na FOB (port nadania) nie powinny być stosowane do kontenerów – a są to najczęściej stosowane warunki do kontenerów. Powiemy jak być powinno. Cele szkolenia jest zapoznanie uczestników z zasadami transportu morskiego i dokumentacją związaną z tym rodzajem transportu.
Korzyści dla uczestników:
Uczestnicy będą umieli dobrać właściwe warunki dostaw Incoterms 2010 w przypadku handlu z wykorzystaniem drogi morskiej, zapoznają się z dokumentacją stosowaną w transporcie i spedycji morskiej, będą potrafili dochodzić roszczeń w przypadku ubytku, uszkodzenia lub utraty towaru w czasie dostawy droga morską.
Adresaci szkolenia:
Handlowcy importerzy/eksporterzy droga morską, logistycy, spedytorzy.
Program szkolenia:
- Żegluga liniowa – przewozy kontenerowe
- Stawka frachtowa
- Dodatki frachtowe (BAF, CAF), THC, demurrage, detention.
- Koszty portowe (THC) i lądowe przewozu kontenerów
- Konosament (wystawianie konosamentu, zwalnianie ładunku, konosament spedycyjny)
- Inne dokumenty używane w transporcie morskim (np.kwit sternika, morski list przewozowy, manifest ładunkowy itp.)
- Dochodzenie roszczeń i tryb składania reklamacji z tytułu uszkodzenia, ubytku, utraty ładunku lub opóźnienia w dostawie drogą morską
- Spedytorzy i przewoźnicy morscy: przegląd rynku czyli jak wybierać odpowiedzialnego usługodawcę
Rozkład godzinowy: 10:00 – 16:00