Dzięki elastycznej formule online, szybko i skutecznie pracodawca realizuje ustawowy obowiązek przeciwdziałania mobbingowi, zapewniając bezpieczne i przyjazne środowisko pracy.
Szkolenie pozwala uczestnikom dokładnie zrozumieć, jakie zachowania można zakwalifikować jako mobbing, a które nimi nie są.
Właściwa identyfikacja postaw i zachowań pracowników w zespole stanowi istotny element ograniczania ryzyka kadrowego, prawnego i finansowego w zarządzaniu organizacją.
Dzięki takiej wiedzy kierownicy oraz pracownicy są w stanie szybciej reagować i skuteczniej przeciwdziałać niewłaściwym sytuacjom w miejscu pracy.
Szkolenie prowadzone jest przez eksperta z ponad 20-letnim doświadczeniem, który z sukcesem przeprowadził blisko 500 szkoleń z tej tematyki.
Wiedza przekazywana jest w sposób jasny, zwarty i praktyczny, z wykorzystaniem konkretnych przykładów, co pozwala łatwo rozpoznać, zapobiegać i skutecznie reagować na wszelkie formy mobbingu i dyskryminacji.
Dbałość o zdrowe relacje w zespole i unikanie ryzyka związanego z niewłaściwymi zachowaniami stało się dzisiaj standardem zarządzania. To szkolenie to inwestycja w bezpieczeństwo procesu pracy, satysfakcję pracowników oraz stabilność organizacji.
Na szkolenie można zapisywać zarówno większe grupy zatrudnionych jak i pojedyncze osoby – na przykład w ramach procesu adaptacji zawodowej nowych pracowników.
Po szkoleniu przesyłamy certyfikaty firmy Effect Group potwierdzające uczestnictwo w szkoleniu. Zaświadczenie to jest ważnym dokumentem mającym znaczenie w kontekście ewentualnych wyzwań natury prawnej.
PROGRAM SZKOLENIA
MOBBING I DYSKRYMINACJA – WŁAŚCIWE ROZUMIENIE POJĘĆ:
- Wyjaśnienie definicji mobbingu.
- Planowane zmiany przepisów dotyczących mobbingu.
- Kluczowe elementy niezbędne dla występowania zjawiska mobbingu – zestawienie i omówienie.
- Nie wszystko jest mobbingiem! Rozliczanie i ocena pracowników a kwestie mobbingu.
- Problematyka przekraczania granic dopuszczalnej krytyki w środowisku pracy.
- Pojęcie dyskryminacji i molestowania – właściwe rozumienie – podstawowe różnice pomiędzy mobbingiem/dyskryminacją a molestowaniem.
KONSEKWENCJE MOBBINGU I DYSKRYMINACJI:
- Odpowiedzialność prawna pracodawców i pracowników.
- Konsekwencje mobbingu – omówienie.
- Jak w sposób właściwy zgłaszać mobbing, dyskryminację, molestowanie w miejscu pracy.
SKUTECZNE PRZECIWDZIAŁANIE – OBOWIĄZKI PRACODAWCÓW I PRACOWNIKÓW:
- Zestawienie dobrych praktyk przeciwdziałania mobbingowi.
- Obowiązki pracowników w tym obszarze.
STANDARDY POSTAW I ZACHOWAŃ W ŚRODOWISKU PRACY:
- Wymagania dotyczące postaw i zachowań pracowników – praktyczne omówienie.
- Obowiązek świadczenia pracy w regule należytej staranności.
- Zasada nienegocjowalności poleceń.
- Prawo do oceny i rozliczania pracowników.
- Krytyka i dyscyplinowanie jako prawo przełożonych.
- Przestrzeganie zasad współżycia społecznego – uwaga na mobbing poziomy!
- Wytyczne dotyczące skutecznej komunikacji antymobbingowej oraz antydyskryminacyjnej w pracy.
- Podsumowanie szkolenia.
Informacje organizacyjne:
09:45 – 10:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
10:00 – 14:00 Zajęcia