Dostępne terminy szkolenia

Lokalizacja Początek szkolenia Zakończenie szkolenia
Kraków 14-12-2017 15-12-2017
Warszawa 19-02-2018 20-02-2018
Wrocław 19-04-2018 20-04-2018
Kraków 21-05-2018 22-05-2018
Sopot 14-06-2018 15-06-2018
Poznań 17-09-2018 18-09-2018
Wrocław 18-10-2018 19-10-2018
Warszawa 19-11-2018 20-11-2018
Zakopane 10-12-2018 11-12-2018

Cel i program szkolenia

Zwiększanie efektywności procesu szkoleniowego wymaga stałego doskonalenia, uzupełnienia wiedzy i korzystania z najlepszych rozwiązań. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z praktycznymi aspektami przepisów prawnych w tym obszarze, a także usprawnienie działalności szkoleniowej w organizacji. Celem zajęć jest również pokazanie dobrych praktyk dotyczących procedur szkoleniowych oraz omówienie wzorów i przykładów dokumentów – umów, regulaminów, ankiet i raportów. Ważną częścią szkolenia jest wskazanie w jaki sposób organizacja może sprawdzić „jak pracują pieniądze” wydawane na budowanie kapitału ludzkiego w organizacji. Dzięki szczegółowo omówionemu audytowi jest możliwe zidentyfikowanie obszarów dobrze funkcjonujących, a także wytypowanie obszarów (lub ich elementów) do usprawnienia – tak, aby mógł powstać plan usprawnień oparty na racjonalnych przesłankach

Adresaci szkolenia:

Kierownicy i pracownicy działów kadr, działów personalnych, działów (zespołów) odpowiadających za szkolenia i rozwój pracowników. Menedżerowie nadzorujący w ramach swojej funkcji (personalnej lub innej) obszar szkoleń i rozwoju.

Program szkolenia:

FORMALNO – PRAWNE PODSTAWY SZKOLENIA ZATRUDNIONYCH

  • Podnoszenie kwalifikacji – definicja według przepisów kodeksu pracy.
  • Równe traktowanie – również w odniesieniu do szkoleń.
  • Zastosowanie art. 103 k.p. – skutki dla pracodawców i dla pracowników.
  • Obowiązki pracownika związane z podnoszeniem kwalifikacji zawodowych
  • Podnoszenie kwalifikacji zawodowych na innych zasadach i bez zgody pracodawcy
  • Podział i podstawy przyznawania indywidualnych świadczeń.
  • Urlop szkoleniowy – za co, w jakim wymiarze, kiedy i dla kogo
  • Studia podyplomowe i inne studia.
  • Pozostałe świadczenia dla pracowników.
  • Interpretacje i stanowiska dotyczące przepisów.

PROBLEMATYKA UMÓW PRACODAWCA-PRACOWNIK

  • Aktualne formy podnoszenia kwalifikacji zawodowych i wiedzy ogólnej pracowników.
  • Znaczenie umów szkoleniowych
  • Pojęcie skierowania, a szkolenie z inicjatywy pracodawcy.
  • Wzory/ przykłady umów pracodawca-pracownik (inicjatywa/zgoda pracodawcy).

KWESTIE FINANSOWE I PODATKOWE ZWIĄZANE ZE SZKOLENIAMI

  • Finansowanie szkoleń – zakres finansowania szkoleń pracowników, standardy.
  • Finansowanie części procesu szkoleniowego.
  • Zwrot kosztów poniesionych przez pracodawcę na podnoszenie kwalifikacji.
  • Skreślenie z listy studentów, a zobowiązanie pracownika do zwrotu kosztów szkolenia.
  • Granice roszczenia pracodawcy o zwrot kosztów szkolenia.
  • Opodatkowanie nauki pracowników podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
  • Ubezpieczenia społeczne.
  • Koszty podatkowe a finansowanie nauki pracowników.

OBOWIĄZEK SZKOLENIOWY I CZAS SZKOLENIA

  • Rodzaje szkoleń, a czas pracy.
  • Polecenie pracodawcy uczestnictwa w szkoleniu.
  • „Obowiązek” szkoleniowy – możliwości ze strony pracodawcy.
  • Szkolenia w dni wolne od pracy.
  • Dojazd pracownika na szkolenia.

NORMY WEWNĘTRZNE – PODSTAWA SYSTEMU SZKOLEŃ

  • Szkolenia w systemie wewnętrznych aktów prawnych organizacji.
  • Regulacje wewnętrzne dotyczące szkoleń i podnoszenia kwalifikacji.
  • Tworzenie, doskonalenie procedury szkoleniowej – 5 kroków
  • Regulaminy, procedury, zarządzenia dotyczące szkoleń… – wzory/przykłady dokumentów wraz z załącznikami.

SZKOLENIA OBLIGATORYJNE, NIEZBĘDNE, DODATKOWE – MOŻLIWOŚCI PRACODAWCY

  • Jakie szkolenia są obligatoryjne?
  • Szkolenia niezbędne w procesie pracy.
  • Szkolenia dodatkowe (fakultatywne).
  • Szkolenia tzw. “motywacyjne” – dobre i złe praktyki.
  • Szczegółowa procedura przygotowania planu szkoleń w zakładzie pracy.
  • Przykład planu szkoleń w organizacji.

SZKOLENIA WEWNĘTRZNE W SYSTEMIE PODNOSZENIA KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW

  • Racjonalizacja podejścia do szkoleń w organizacji.
  • System szkoleń wewnętrznych – zasady tworzenia systemu i dokumentacja.
  • Kaskadowanie wiedzy i umiejętności.
  • Przykłady w zakresie szkoleń wewnętrznych – rozwiązania systemowe wraz z dokumentami.

OCENA SZKOLEŃ – ZASADY I DOKUMENTACJA PROCESU

  • Ewaluacja szkoleń jako formalna podstawa decyzji kadrowych i organizacyjnych.
  • Poziomy w ocenie szkoleń.
  • Ocena wiedzy, postaw, umiejętności i ocena efektów szkolenia.
  • Ankiety, rozmowy, testy i inne narzędzia w praktyce firm.
  • Przykłady ankiet do oceny szkoleń.
  • Ocena skuteczności szkoleń w skali całej organizacji.
  • Ewaluacja szkoleń w praktyce – rekomendacje dla uczestników.
  • Przykład rocznego raportu podsumowującego obszar szkoleń w organizacji.

AUDYT JAKOŚCI I EFEKTYWNOŚCI SYSTEMU SZKOLEŃ W ORGANIZACJI. ELEMENTY OCENY W AUDYCIE I ZASADY JEGO PROWADZENIA

  • Cele i metodologia audytu systemu szkoleń.
  • Jakość systemu identyfikacji potrzeb szkoleniowych.
  • Jakość standardu realizacji projektów szkoleniowych.
  • Jakość działań związanych z oceną efektywności polityki szkoleniowej.
  • Kultura organizacyjna i czynniki wspierające podnoszenie efektywności polityki szkoleń.
  • Strategia/polityka szkoleń – ocena i weryfikacja.
  • Raport podsumowujący audyt – co powinien zawierać (przykład).

PODSUMOWANIE ZAJĘĆ – KONSULTACJE DLA UCZESTNIKÓW

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 16:00, drugi dzień: 9:00 – 15:30

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 590 zł + 23%VAT

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt

  • “Bardzo dziękuję za zorganizowanie szkolenia :Prawne aspekty procesu szkoleń w firmie w którym uczestniczyłam w terminie 20/21 marca w Krakowie.
    Jestem pod bardzo dużym wrażeniem trenera który moim zdaniem najlepiej jak można przekazał trudną prawniczą wiedzę w sposób zrozumiały i poparty przykładami, chętnie skorzystam z podobnych szkoleń prowadzonych przez p. Jarosława któremu proszę w moim imieniu podziękować.”

Grupa KĘTY

  • “Korzystając z okazji chciałabym wyrazić bardzo pozytywną opinię na temat trenera prowadzącego nasze szkolenie. Na przyszłość byłabym wdzięczna za informację o innych szkoleniach, na których trenerem będzie pan Jarosław.”

Exalo Drilling

Formularz zapisu na szkolenie:

"Prawne i organizacyjne aspekty procesu szkoleń. Ewaluacja i audyt systemu szkoleń" - 1590 zł/os


Termin szkolenia
Dane Firmy (do faktury)
Osoba koordynująca

Kopia zgłoszenia zostanie wysłana na podany w formularzu adres e-mail osoby koordynującej.

Uczestnicy szkolenia
Miejsca hotelowe
Dla jednostek publicznych

Uwagi

* elementy obowiązkowe

Zapoznałem się i akceptuję regulamin zgłoszenia.