Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Cel szkolenia

  • Poznanie, uzupełnienie lub rozszerzenie wiedzy związanej z tematem szkolenia,
  • Poznanie technik negocjacyjnych,
  • Zapoznanie się z narzędziem zwiększenia efektywności negocjacyjnej czyli kompleksowego profilu negocjatora,
  • Przedstawienie metody profesjonalnego przygotowania się do negocjacji.

 

PROGRAM SZKOLENIA

 

Przebieg, strategie i techniki negocjacyjne w fazach negocjacji:

  • wstępnej
  • negocjacji właściwych
  • zamykania negocjacji

Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – typy osobowości

  • Typy osobowości i ich charakterystyki z punktu widzenia ich wpływu na strukturę i przebieg negocjacji
  • Zwroty i wyrażenia charakterystyczne dla każdego z tych typów i ich szczegółowa analiza porównawcza
  • Punkty odniesienia i charakterystyczne reakcje w kontaktach z innymi osobami
  • Konstrukcje i konteksty wypowiedzi, przejawiające się preferowaniem określonego słownictwa, stosowanego w trakcie negocjacji przez poszczególne typy osobowości

Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – sposób komunikacji interpersonalnej

  • Podstawowe wymiary sposobów komunikacyjnych: słownictwo, intonacja, body language i przestrzeń osobista
  • Charakterystyczne zachowana i podejście do: ludzi, zadań, problemów i stresu
  • Silne strony i źródła problemów w komunikacji ze strony kupującego przy poszczególnych stylach
  • Autodiagnoza własnego stylu komunikacji i jego odniesienie, szczególnie w kierunku dostosowania zasobu leksykalnego, do partnerów stołu negocjacyjnego, reprezentujących inne style komunikacji w trakcie rzeczywistych sytuacji negocjacyjnych

Profilowanie partnera z drugiej strony stołu negocjacyjnego – styl negocjowania

  • Podstawowe wymiary stylów negocjowania
  • Założenia podstawowe i wyrażenia charakterystyczne dla każdego z nich
  • Rozpoznanie własnych preferencji odnośnie sposobu prowadzenia negocjacji i ich analiza w kontekście podobieństw i różnić występujących w stosunku do stylów prezentowanych przez innych negocjatorów
  • Wskazówki do prowadzenia negocjacji mające na celu podniesienie efektywności sposobu ich prowadzenia i narzędzia temu służące

Efektywne narzędzia komunikacji w negocjacjach zakupowych

  • Sztuka aktywnego słuchania
  • Techniki zadawanie pytań i ich funkcje w procesie negocjacji
  • Zastosowanie odzwierciedlenia i parafrazy
  • Rzeczowa komunikacja słowna i sposoby racjonalnej argumentacji
  • Przeciek werbalny i niewerbalny – interpretacja sygnałów czyli jak czytać „między wierszami”
  • Zawartość informacyjna „języka ciała” i narzędzia obserwacji niespójności w przekazie słownym i zachowaniach niewerbalnych negocjatora – ich konsekwencje podczas negocjacji
  • Oddziaływanie zasobem leksykalnym, składnią, emisją głosu, mową ciała na drugą stronę stołu negocjacyjnego

Narzędzia asertywnego polepszania swojej pozycji negocjacyjnej

  • Autodiagnoza własnego poziomu asertywności w trudnych sytuacjach negocjacyjnych i feedback w zakresie wskazania kierunków zmian lub obszarów rozwoju celem jego podniesienia na wyższy poziom
  • Prawa asertywności w negocjacjach w trudnych sytuacjach
  • Sytuacje oporu drugiej stołu negocjacyjnego, jak sztywność negocjacyjna i zasady przeciwdziałania im ze strony kupującego
  • Zasady przeciwdziałania próbom manipulacji lub blefu ze strony sprzedającego,
  • Zasady radzenie sobie z niezdecydowanymi, emocjonalnymi, nieprzygotowanymi chaotycznymi lub agresywnymi negocjatorami
  • Asertywne komunikaty: „ja”, „przecież” i asertywne odraczanie
  • Asertywne eksponowanie swoich oczekiwań
  • Asertywna reakcja na lekceważącą, napastliwą, agresywną postawę partnera negocjacyjnego
  • Zachowywanie dystansu emocjonalnego
  • Wzmocnienie inteligencji emocjonalnej poprzez: spostrzeganie, rozpoznawanie i rozumienie emocji, zarządzanie emocjami i ich świadome wykorzystanie podczas negocjacji, sposoby kontroli własnych emocji wpływanie na emocje drugiej strony,
  • Metody radzenia sobie z konfliktem i impasem

Procedura profesjonalnego przygotowania się do negocjacji zakupowych – właściwe przygotowanie gwarancją sukcesu

  • Zbieranie informacji o drugiej stronie i przewidywanie jej zachowań negocjacyjnych
  • Zdefiniowanie: obszaru negocjacji, powodu, celu ogólnego i celów pośrednich
  • Analiza stanu wyjściowego, kryteriów brzegowych i ustalenie obiektywnych kryteriów
  • Określenie mocnych i słabych punktów i wybór priorytetów, argumentów i obszarów możliwych ustępstw
  • Zdefiniowanie BATNA, dolnej linii, punktu oporu i aspiracji – arkusz przygotowawczy
  • Przyjęcie określonej strategii negocjacyjnej i dobór technik i argumentów
  • Stworzenie planu rozmowy
  • Opracowanie celów i alternatywnych scenariuszy działania w poszczególnych fazach negocjacji

 

Informacje organizacyjne:

Dzień I i II

08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień

09:00 – 14:00 Zajęcia

 

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

  • Mini wykłady i prezentacje wybranych zagadnień, omawiane przez trenera
  • Pytania uczestników do trenera odnośnie omawianych zagadnień
  • Dyskusje grupowe moderowane przez trenera
  • Wymiana doświadczeń i przykładów „dobrych praktyk” między uczestnikami szkolenia
  • Ćwiczenia z różnych form komunikacji
  • Testy: komunikacji, negocjacji i asertywności

Cena udziału w szkoleniu online wynosi 1050 zł + 23%VAT

Dla jednostek finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf, możliwość dalszej konsultacji z trenerem w formule telefonicznej lub mailowej wszystkich problemów (z obszarów omawianych na szkoleniu) z pracą zdalną w ciągu 14 dni od daty realizacji szkolenia.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu online jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia online i przesłanie potwierdzenia przelewu. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte:

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Negocjacje z dostawcami – online" - 1050 zł/os

    Szybki kontakt