Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Cele szkolenia:

  • Zrozumienie funkcji i zadań działu zakupów,
  • Poznanie struktury kosztów oraz ich wzajemnych zależności,
  • Identyfikacja możliwości redukcji kosztów,
  • Poznanie narzędzi i metod redukcji kosztów.

Korzyści dla uczestników:

  • Poznanie struktury kosztów występujących przy zakupach w firmach,
  • Opanowanie umiejętności identyfikacji możliwości redukcji kosztów,
  • Poznanie metod skutecznej redukcji kosztów,
  • Poznanie podstaw minimalizacji kosztów poprzez współpracę z dostawcami.

Adresaci szkolenia:

  • Managerowie wyższego i średniego szczebla,
  • Managerowie odpowiedzialnych za zakupy, logistykę, technologię, produkcję, finanse,
  • Koordynatorzy i specjaliści  z działów zakupów, logistyki i finansów.

 

PROGRAM SZKOLENIA

Organizacja firmy i jej wpływ na funkcjonowanie zakupów oraz ponoszone koszty:

  • Cele firmy a cele działu zakupów,
  • Rozproszenie vs. centralizacja,
  • Standardy vs. elastyczność.

Podstawowe pojęcia z dziedziny zakupów w firmach:

  • Składniki ceny,
  • Cena vs. koszty,
  • Rodzaje kosztów,

Wpływ rozwiązań logistycznych na koszty:

  • Wielkość zamówienia a poziom zapasów,
  • Warunki dostawy (INCOTERMS),
  • Koszty transportu,
  • Opakowania i inne zabezpieczenia w czasie transportu,
  • Warunki magazynowania (chłodnia, materiały niebezpieczne itp.),
  • Alternatywne metody organizacji magazynu (VMI, skład konsygnacyjny),
  • Niestandardowe wymagania oraz rozwiązania a ich koszt.

Czynniki finansowe wpływające na koszty:

  • Warunki płatności,
  • Terminy płatności,
  • Kredyt kupiecki i jego zabezpieczenie,
  • Podatki, cła oraz inne daniny i opłaty,
  • Waluty rozliczeniowe i kursy walut.

Metody redukcji kosztów:

  • Negocjacje,
  • Przetargi i akcje ofertowe,
  • Zamienniki i odpowiedniki,
  • Szczegółowa analiza struktury kosztów,
    • Produkty standardowe i masowe,
    • Produkty specjalistyczne, jednostkowe,
    • Produkty dedykowane, seryjne.
  • Zmiany technologiczne i konstrukcyjne,

Zapytania ofertowe:

  • Przygotowanie podstawowych danych i wymagań dotyczących przedmiotu oferty,
  • Określenie bazy potencjalnych dostawców,
  • Analiza ofert i wybór dostawcy (arkusz wyboru dostawcy).

Współpraca z dostawcami – podstawowe zagadnienia:

  • Polityka wobec dostawców,
  • Ogólne warunki zakupów a ogólne warunki sprzedaży,
  • Audyt i ocena dostawcy,
  • Zamówienia jednorazowe oraz seryjne,
  • Umowy inwestycyjne,
  • Umowy długoterminowe i ramowe,
  • Współpraca z dostawcami trudnymi – monopolista, narzucony przez klienta.

Podsumowanie szkolenia.

Pytania i odpowiedzi.

Rozkład godzinowy: pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 – 16:00

  • Moduły wykładów teoretycznych,
  • Ćwiczenia i analizy przypadków.

Cena udziału w szkoleniu wynosi: 1750 zł + 23% VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia online lub na e-mail.

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu, w którym odbywa się szkolenie.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Metody redukcji kosztów zakupów w firmie" - 1750 zł/os

    Szybki kontakt