Dostępne terminy szkolenia

Cel i program szkolenia

Cel szkolenia

  • Zrozumienie funkcji i zadań działu zakupów,
  • Poznanie struktury kosztów oraz ich wzajemnych zależności,
  • Identyfikacja możliwości redukcji kosztów,
  • Poznanie narzędzi i metod redukcji kosztów,
  • Zapoznanie się z korzyściami budowania długoterminowych relacji z dostawcami.

Korzyści dla uczestników

  • Poznanie struktury kosztów występujących przy zakupach w firmach
  • Opanowanie umiejętności identyfikacji możliwości redukcji kosztów
  • Poznanie metod skutecznej redukcji kosztów,
  • Poznanie podstaw minimalizacji kosztów poprzez współpracę z dostawcami.

Adresaci szkolenia on-line:

  • Managerowie wyższego i średniego szczebla,
  • Managerowie odpowiedzialnych za zakupy, logistykę, technologię, produkcję, finanse,
  • Koordynatorzy i specjaliści  z działów zakupów, logistyki i finansów

PROGRAM SZKOLENIA

 

Organizacja firmy i jej wpływ na funkcjonowanie zakupów oraz ponoszone koszty:

  • Cele firmy a cele działu zakupów.

Podstawowe pojęcia z dziedziny zakupów w firmach:

  • Składniki ceny,
  • Rodzaje kosztów i ich nośniki.

Wpływ rozwiązań logistycznych na koszty:

  • Wielkość zamówienia a poziom zapasów,
  • Warunki dostawy (INCOTERMS 2020),
  • Koszty transportu a koszty magazynowania,
  • Opakowania i inne zabezpieczenia w czasie transportu,
  • Warunki magazynowania (chłodnia, materiały niebezpieczne, skład konsygnacyjny itp.).

Czynniki finansowe wpływające na koszty:

  • Warunki płatności,
  • Terminy płatności,
  • Waluty rozliczeniowe i kursy walut.

Metody redukcji kosztów:

  • Analiza ABC dostawców, grup materiałowych oraz materiałów,
  • Przetargi i akcje ofertowe,
  • Zamienniki i odpowiedniki,
  • Szczegółowa analiza struktury kosztów,
  • Produkty standardowe i masowe,
  • Produkty specjalistyczne, jednostkowe,
  • Produkty dedykowane, seryjne.
  • Zmiany technologiczne i konstrukcyjne,

Zapytania ofertowe:

  • Przygotowanie podstawowych danych i wymagań dotyczących przedmiotu oferty,
  • Określenie bazy potencjalnych dostawców,
  • Analiza ofert i wybór dostawcy (arkusz wyboru dostawcy).

Współpraca z dostawcami – podstawowe zagadnienia:

  • Polityka wobec dostawców,
  • Budowanie bazy dostawców,
  • Audyt i ocena dostawcy,
  • Ogólne warunki zakupów a ogólne warunki sprzedaży,
  • Zamówienia jednorazowe oraz seryjne,
  • Umowy długoterminowe i ramowe.

Pytania i odpowiedzi.

Zajęcia interaktywne odbywają się w grupach do 8 osób.

 

Informacje organizacyjne:

Dzień I i II

08:45 – 09:00 Logowanie do platformy i sprawdzanie ustawień
09:00 – 14:00 Zajęcia

Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.

  • Moduły wykładów teoretycznych,
  • Ćwiczenia i analizy przypadków

Cena udziału 1 osoby w szkoleniu wynosi: 1250 zł + 23% VAT

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe w wersji pdf, dyplom w wersji pdf.

 Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail.

W przypadku osób prywatnych lub firm, które jeszcze z nami nie współpracowały warunkiem uczestnictwa  w szkoleniu jest dokonanie przedpłaty przed rozpoczęciem szkolenia i przesłanie potwierdzenia przelewu. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu przesyłamy link uprawniający do uczestnictwa w szkoleniu wraz z dodatkowymi informacjami technicznymi i organizacyjnymi.

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.

Nie widzisz terminu szkolenia? Napisz do nas!

"Metody redukcji kosztów zakupów w firmach – online" - 1250 zł/os

    Szybki kontakt