Jak pracować z ludźmi, by wzbudzać ich zaangażowanie? Jak rozmawiać z pracownikami w codziennych sytuacjach? A jak komunikować trudne sprawy i uwagi krytyczne? Jak eliminować zbędne koszty i tracenie czasu? To wyzwania każdego menedżera. W poukładaniu relacji z pracownikami pomagają praktyczne narzędzia rozmów coachingowych. Coaching w ostatnich latach stał się w Polsce bardzo popularny. Trudno znaleźć menedżera, który jeszcze o coachingu nie słyszał. Ale czy wiadomo, jak skutecznie korzystać z tych narzędzi? Mądre ich stosowanie może być pierwszym krokiem ku zmianie stylu zarządzania na coachingowy.
Cel szkolenia:
- Doskonalenie umiejętności coacha poznanych w trakcie warsztatu podstawowego
- przygotowanie do prowadzenia sesji coachingowych
- dostarczenie narzędzi coachingowych wspierających zmianę
- zwiększenie elastyczności roli menedżerskiej poprzez podejście coachingowe
Korzyści dla uczestników:
- poznają nowy styl zarządzania: coaching menedżerski oraz korzyści z jego stosowania,
- opanują zaawansowane umiejętności coacha i będą potrafili wykorzystać je w pracy menedżera,
- poznają narzędzia i techniki coachingowe przydatne w pracy menedżera z ludźmi, pomagające budować kompetencje i samodzielność podwładnych, wyznaczać kierunek, angażować i motywować, zmieniać zachowania i postawy
Adresaci szkolenia:
Szkolenie jest przeznaczone dla menedżerów, którzy chcą doskonalić techniki coachingowe oraz zastosować je w zarządzaniu.
PROGRAM SZKOLENIA
Organizacja przestrzeni coachingowej:
- Budowanie relacji coachingowej z pracownikiem, partnerem, a więc zdolność do tworzenia bezpiecznego, wspomagającego środowiska, które przyczynia się do obustronnego szacunku, zaufania i otwartości.
Komunikacja w coachingu:
- Bezpośrednia komunikacja interpersonalna – zdolność do efektywnej komunikacji podczas sesji coachingowej oraz do używania języka, który ma największy wpływa i trafia do pracownika, partnera.
- Zadawanie wpływowych pytań – zdolność do zadawania pytań, które odkrywają informacje niezbędne do uzyskania maksymalnego efektu dla pracownika, partnera i relacji coachingowej.
Inteligencja emocjonalna coacha:
- Zarządzanie emocjami swoimi i klienta, model 5 kompetencji inteligencji emocjonalnej wg Daniela Golemana.
Wartości i przekonania w coachingu:
- Motywatory wspierające osiąganie celów, budowania relacji, komunikacji, zarządzania sobą i własną pracą.
Praca z tożsamością pracownika:
- Budowanie wewnętrznej siły i decyzyjności w osiąganiu celów zawodowych i osobistych. Sponsorowanie ludzkiego potencjału.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:00,
drugi dzień: 9:00 – 16:00