Zasadniczym celem szkolenia jest rozpracowanie struktury organizacyjnej odpowiedzialnej za organizację procesów zaopatrzeniowo – dystrybucyjnych, współzależności i relacji między nimi oraz określenie stanu i dróg wdrożenia zasad logistyki, dla usprawnienia przepływu środków materiałowych i informacji w celu jak najlepszego zabezpieczenia potrzeb zgłaszanych przez klientów z jednoczesną optymalizacją kosztów tych procesów.
Korzyści dla uczestników
Realizacja szkolenia umożliwi kadrze pionu logistyki:
- określenie kompleksowych założeń logistyki w przedsiębiorstwie,
- kontrolę i koordynację działań logistycznych w przedsiębiorstwie,
- podejmowanie decyzji logistycznych,
- określenie powiązań pomiędzy poszczególnymi komórkami łańcucha logistycznego oraz dokonanie ich analizy,
- określenie wielkości zapasów, czasu zamawiania i organizację ich przepływu,
- kontrolę i koordynację działań w magazynach,
- ukształtowanie umiejętności menedżerskich,
- zaprojektowanie założeń do wdrożenia zmian logistycznych,
- analizę i ocenę wariantów rozwiązań w zakresie działań logistycznych.
Adresaci szkolenia
Szkolenie jest skierowane do pracowników wszystkich komórek łańcucha logistycznego tj. działów; zakupów, zaopatrzenia, planowania, gospodarki magazynowej, transportu, dystrybucji oraz gospodarki materiałowej jeśli taki funkcjonuje w przedsiębiorstwie.
PROGRAM SZKOLENIA
Elementy systemu logistycznego:
- cele i znaczenie logistyki na współczesnym rynku,
- podstawowe kompleksy systemu logistycznego,
- wymagania procesów logistycznych,
- infrastruktura procesów,
- struktura przepływu materiałów.
Strategiczna rola logistyki w skali mikro i makro:
- znaczenie organizacji logistyki dla konkurencyjności,
- integracja procesów produkcyjnych i logistycznych,
- potrzeby wdrożenia logistyki do przedsiębiorstwa,
- uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wdrożenia logistyki.
Struktura organizacyjna logistyki w przedsiębiorstwie:
- miejsce i rola logistyki w strukturze organizacyjnej przedsiębiorstwa,
- kompleksowy system organizacji logistyki przedsiębiorstwa,
- zintegrowane łańcuchy dostaw,
- jakość i niezawodność w łańcuchach dostaw.
Obsługa klienta jako czynnik konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku:
- charakterystyka potrzeb i wymagań klienta,
- standardy obsługi klienta,
- strategia obsługi klienta,
- elementy i ocena poziomu obsługi klienta,
- wykorzystanie mierników obsługi klienta w zarządzaniu.
Organizacja procesów zakupowych i zaopatrzeniowych:
- miejsce komórek zakupowych i zaopatrzeniowych w strukturze przedsiębiorstwa,
- zadania i priorytety działów zakupów i zaopatrzenia,
- kryteria wyboru dostawców,
- procedura wyboru dostawców,
- metody i zasady współpracy z dostawcami,
- trendy w realizacji procesów zakupowych i zaopatrzeniowych.
Zarządzanie zapasami i przepływami towarowymi w logistyce:
- prognozowanie popytu,
- funkcje i czynniki kształtowania zapasów,
- rodzaje popytu i jego wpływ na wielkość i strukturę zapasów,
- metody zarządzania zapasami,
- ekonomiczna wielkość zamówienia,
- strategie zarządzania zapasami.
Funkcjonowanie magazynów w przedsiębiorstwie:
- infrastruktura procesów magazynowania i manipulacji towarów,
- technizacja operacji magazynowych,
- projektowanie wielkości i zagospodarowania magazynów,
- trendy w realizacji procesów magazynowych.
Realizacja zadań transportowych na szczeblu przedsiębiorstwa:
- czynniki zewnętrzne i wewnętrzne realizacji zadań transportowych,
- warunki realizacji zadań transportowych – Incoterms 2010,
- outsourcing usług transportowych,
- analiza wielkości stawek transportu,
- kryteria i metody wyboru firm świadczących usługi transportowe,
- kierunki (trendy) w realizacji procesów transportowych.
Koszty logistyczne przedsiębiorstw:
- wyodrębnienie i podział kosztów logistycznych,
- potrzeby i możliwości optymalizacji poszczególnych grup kosztów,
- budżet kosztów logistycznych przedsiębiorstwa.
Mierniki wskaźniki oceny funkcjonowania systemu logistycznego:
- mierniki poziomów obsługi klienta,
- mierniki poziomu zapasów,
- mierniki oceny funkcjonowania gospodarki magazynowej,
- mierniki procesów transportowych,
- mierniki i wskaźniki kosztowe.
Problematyka wdrażania i usprawnień logistyki przedsiębiorstwa:
- ocena stanu istniejącego,
- planowanie wdrożenia systemu logistycznego,
- procedury wdrażania zmian.
Rozkład godzinowy:
pierwszy dzień: 10:00 – 17:30,
drugi dzień: 9:00 – 17:00,
trzeci dzień: 9:00 – 16:00