Celem warsztatów, bo tak należy nazwać to spotkanie online (70% czasu to ćwiczenia) jest rozwój wiedzy brygadzisty, mistrza w zakresie:
- wspierania, motywowania i budowania zespołu,
- wyboru najskuteczniejszej formy zarządzania podległym personelem,
- analizy przyczyn powstawania konfliktów wewnątrz zespołowych i określenie metod zapobiegania im,
- doskonalenia postawy asertywnej,
- skutecznych metod zarządzania czasem.
Jest to skondensowana pigułka wiedzy praktycznej, która pozwoli rozwinąć umiejętności uczestników w zakresie:
- rozpoznawania rzeczywistych intencji i motywacji podwładnych oraz partnerów dyskusji
i prowadzonych działań (bazowanie na faktach, nie własnych wyobrażeniach), - inspirowania pracowników do efektywnego działania,
- skutecznej argumentacji i wywierania pozytywnego wpływ na drodze werbalnej
i pozawerbalnej, co pozwala budować pozytywny wizerunek własny oraz reprezentowanej organizacji, - lepszego dostrzegania potrzeb zespołu i skuteczniejszego reagowania na konflikt w zespole
w oparciu o świadomą postawę asertywną w trudnych sytuacjach, - efektywnego delegowania uprawnień w oparciu o plan pracy.
Warsztaty skierowane są do kadry zarządzającej średniego i niższego szczebla w zakładach produkcyjnych.
Spotkanie będzie prowadzone przez praktyka z wieloletnim stażem w zakresie zarządzania produkcją.
PROGRAM SZKOLENIA
Przywództwo – osobowość lidera:
- Menadżer – pozytywy – negatywy
- Style zarządzania a moi pracownicy
- Budowanie wizerunku przywódcy
Budowanie relacji międzyludzkich:
- Zasady procesu komunikacji.
- Dobre i złe nawyki komunikacyjne.
- Najczęściej popełniane błędy podczas komunikacji.
- Budowanie pozytywnego wizerunku.
- Techniki wywierania wpływu.
- Świadomy i nieświadomy poziom komunikacji.
Budowanie i motywowanie zespołu:
- Motywy postępowania
- Motywowanie podwładnych (integracja zespołu)
- skuteczne przekazywanie poleceń
- kontrola
- pochwała vs. (motywująca) nagana
- Zarządzanie personelem – „miękkie” prawa zarządzania
Rozwijanie postawy asertywnej:
- Postawa asertywna (nastawienie do siebie, drugiego człowieka i życia).
- Zachowanie asertywne a zachowanie nieasertywne (bierne, agresywne, manipulacyjne).
- Czynniki hamujące asertywność
- Rozwijanie postawy asertywnej
- praca z „hamulcami” asertywności,
- budowanie i wzmacnianie pozytywnego obrazu siebie
Narzędzia wspierające rozwój kompetencji i zaangażowania pracowniczego:
- 5S
- System sugestii
- 5x Dlaczego?
- Praca w małych grupach
Rozkład godzinowy:
I i II dzień
08:45 – logowanie do platformy
9:00 – rozpoczęcie szkolenia
ok. 14:00 – zakończenie szkolenia
Po zapisaniu się na szkolenie wszystkie kwestie techniczne będą Państwu przesłane drogą mailową.