Kreatywność i twórcze myślenie odnosi się do każdej dziedziny zawodowej i każdego działu w firmie, bo jest to przede wszystkim poszukiwanie we wszelkich działaniach – adekwatnych, skuteczniejszych, szybszych rozwiązań. Uczestnicy szkolenia z kreatywności przekonują się, że każdy może ćwiczyć swój umysł w poszukiwaniu nowych ścieżek realizacji, w tworzeniu lepszych rozwiązań, skuteczniejszych działań. Szkolenie pomaga w szybszym podejmowaniu decyzji, w unikaniu pułapek myślowych, w znajdowaniu nowych odpowiedzi na stare problemy.
Szkolenie kreatywności i innowacyjności jest przydatne dla każdego. Zarówno dla osób przekonanych o własnej kreatywności, jak i tych, którzy sądzą, że nie mają tego talentu.
Na naszym szkoleniu z kreatywności skupimy się na poszerzaniu kompetencji. Oznacza to wgląd we własne postawy i przekonania, pogłębianie i inspirowanie do ciągłego poszerzania wiedzy oraz trenowanie znanych i nowych technik. Częstym ograniczeniem w rozwoju innowacyjności jest przekonanie, że kreatywność jest cechą wrodzoną i nie mamy wpływu na jej występowanie. Szkolenie z innowacyjności i kreatywności obali ten mit, dając uczestnikom inspirację, wiedzę, narzędzia i techniki do stałego poszerzania pomysłowości, a także efektywności.
Zapraszamy na szkolenie osoby zainteresowane rozwojem umiejętności twórczego oraz efektywnego definiowania i rozwiązywania problemów, a także poznaniem technik i narzędzi kreatywnego myślenia w różnorodnych celach i procesach. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak radzić sobie w nowy sposób ze starymi problemami oraz co możesz zrobić, by rozwiązać nowy problem, lub efektywniej wykorzystywać sytuacje stwarzające możliwości, to nasze szkolenie jest dla Ciebie. Mając poszerzony zasób narzędzi, motywacji oraz możliwości zmniejszasz poziom stresu pojawiającego się często wraz z nieplanowanymi trudnościami, a opanowany stres wyzwala większy potencjał do skorzystania z posiadanych kompetencji i wiedzy. Zainspirujemy Cię do częstszego pytania ,,jak to zrobić” zamiast ,,czy to możliwe”.
CELE SZKOLENIA:
Celem nadrzędnym szkolenia kreatywności jest podniesienie kompetencji u Uczestników. Podnoszenie kompetencji oznacza uświadamianie postaw, poszerzanie wiedzy oraz trenowanie umiejętności.
- Uświadomienie Uczestnikom wiedzy dotyczącej inteligencji kreatywnej
- Pokazanie Uczestnikom korzyści ze zmiany ograniczających przekonań
- Przekazanie narzędzi do samodzielnego rozwijania myślenia wielokierunkowego
- Wskazanie sposobów unikania pułapek myślowych i szablonowego działania
- Podniesienie efektywności i skuteczności działania – oszczędności czasu, energii, zasobów
- Umiejętność znajdowania skutecznych rozwiązań, adekwatnych do konkretnych wyzwań
- Zainspirowanie do myślenia, „jak to zrobić” zamiast, „czy to możliwe”
- Szybsze podejmowanie lepszych decyzji
- Wskazanie, jak dostrzegać szanse w problemach
- Poznanie zasad rządzących kreatywnością i przekucie ich w zachowania wspierające kreatywność
- Obniżenie poziomu stresu i generowanych trudności na rzecz optymalnych rozwiązań
PROGRAM SZKOLENIA
WSTĘP DO WARSZTATÓW:
- Wzajemne poznanie się Uczestników oraz Trenerki
- Określenie celu warsztatów i zdefiniowanie potrzeb Uczestników
- Sprecyzowanie zasad obowiązujących na warsztatach oraz metodologii pracy
MODUŁ I – KAŻDY JEST KREATYWNY CHOĆ NIE KAŻDY O TYM WIE – CZYLI KRÓTKI WSTĘP WYRÓWNUJĄCY POZIOM WIEDZY O KREATYWNOŚCI:
- Twórczość, kreatywność i innowacyjność – czym jest, skąd pochodzi
- Gdzie szukać źródeł naszej kreatywności i jak ją poszerzać
- Rozgrzewka twórcza – element niezbędny przed każdą sesją generowania pomysłów
- Wszyscy jesteśmy kreatywni choć nie każdy tego chce lub o tym wie – budowanie pozytywnej motywacji do poszukiwania nieszablonowych rozwiązań
- ,,Tak, ale” vs. ,,Tak, i” oraz ,,Czy się da” vs. ,,Jak to zrobić?”
MODUŁ II – KREATYWNOŚĆ JAKO SPOSÓB NA EFEKTYWNOŚĆ:
- Przeszkody w twórczym myśleniu, działaniu, ocenianiu problemów kontra twórcze sposoby na dostrzeganie trudności jako wyzwań.
- Etapy kreatywnych rozwiązań – żeby ,,nie wylać dziecka z kąpielą” warto wiedzieć co najpierw, a co później
- Definiowanie wyzwania – w jaki sposób formułować problem, aby zachęcał nasz mózg do generowania najlepszych rozwiązań – nauka praktycznych narzędzi do generowania pomysłów i idei
- Czy wiesz, czego naprawdę potrzebujesz – różnica między problemem a potrzebą i problemem a objawem
- Żeby mieć dobry pomysł, trzeba mieć dużo pomysłów (mieć z czego wybrać)
- Myśl rękami – kreatywność jest nie tylko w głowie
- Kreatywność jest bardzo głodna – jak generować i utrzymać wysoki poziom energii
- Poprawiaj, modyfikuj, zmieniaj – czasem ,,pierwsze koty za płoty” czyli wszystko ewoluuje
MODUŁ II – JAK ZWIĘKSZAĆ SKUTECZNOŚĆ KREATYWNYCH DZIAŁAŃ POPRZEZ WYBRANE NARZĘDZIA, SPOSOBY I TECHNIKI (wybór i trenowanie w zależności od realnych potrzeb Uczestników szkolenia)
Myślenie out of the box – praca koncepcyjna oraz ćwiczenia wybranych technik twórczego myślenia w realnych problemach Uczestników szkolenia:
- Skuteczne techniki do wykorzystania (np.: diagram Ishikawy, 6 kapeluszy, metoda Disney’a, jak-dlaczego, mapa przeszkód, łańcuch poziomów, lot ptaka, burza mózgów, fantazjowanie, cudzy punkt widzenia, metafora, SCAMPER, pytania kruszące lub inne)
MODUŁ III – ,,Koncert życzeń”:
Odpowiedzi na indywidualne potrzeby i pytania Uczestników
PODSUMOWANIE WARSZTATÓW:
- Ewaluacja szkolenia
- Konkretne, spisane postanowienia wraz z metodologią
- Wręczenie dyplomów
Rozkład godzinowy:
Dzień pierwszy: 10:00 – 17:00
Dzień drugi: 09:00 – 16:00