• Szkolenia administracja, Szkolenia interpersonalne

    Konflikty w zespole – przeciwdziałanie, wykrywanie symptomów oraz rozwiązywanie


    Terminy i miejsca szkoleń:

    Rozkład godzinowy:pierwszy dzień: 10:00 – 17:00, drugi dzień: 9:00 - 16:00
Cena szkolenia netto
1290 zł/os
Zapisz się
lub
Pobierz formularz

Cel i program szkolenia

Cele indywidualne i poznawcze
  • Uświadomienie uczestnikom wiedzy dotyczącej przyczyn konfliktów
  • Pokazanie uczestnikom korzyści z umiejętności zapobiegania konfliktom
  • Przekazanie narzędzi do rozwiązywania sporów
  • Nauczenie obniżenie poziomu stresu.
  • Proaktywność
  Cele dla organizacji – behawioralne i empiryczne
  • Kształtowanie u uczestników konstruktywnych dla firmy zachowań
  • Umiejętność zapobiegania konfliktom w środowisku pracy
  • Nauczenie pracowników znajdowania i likwidowania źródeł konfliktów
  • Wytworzenie konstruktywnej, miłej atmosfery w środowisku pracy
  • Wypracowanie praktycznych umiejętności rozwiązywania konfliktów
  • Wypracowanie motywacji do podnoszenia umiejętności mediacyjnych
  • Wdrożenie technik rozwiązywania konfliktów i mediacji
   

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy uporządkują wiadomości dotyczące:

  • Najczęstszych przyczyn i źródeł konfliktów
  • Technik rozpoznawania detektorów konfliktu
  • Zastosowania pozytywnych stron konfliktu

 

Uczestnicy naucza się:

  • Skutecznych metod rozwiązywania konfliktów
  • Technik mediacyjnych
  • Zwiększania wydajności przez kierunkowanie energii
  • Technik zapobiegania sporom

 



Adresaci szkolenia:

  • pracowników i zespołów o wysokim poziomie konfliktowości
  • przełożonych, zarządzających zespołem
  • pracowników różnych działów współpracujących ze sobą
  • pracowników zespołów mediacyjnych, działów personalnych
  • zespołów zróżnicowanych pod względem stażu pracy, wieku, kompetencji
  • pracowników kontaktujących się z klientem
  • osób nastawionych na rozwój własnych kompetencji i umiejętności


Program szkolenia:

 

Konflikt – podstawowe pojęcia

 

  • Rodzaje konfliktów – sposoby rozróżniania
  • Fazy rozwoju konfliktów – faza konfliktu wymaga różnych narzędzi
  • „Koło” konfliktu – specyfika konfliktu

 

Konflikt w organizacji

 

  • Przyczyny i źródła – które z przyczyn dominują w moim zespole
  • Detektory konfliktu – jak wykrywać konflikty, po czym rozpoznawać
  • Eskalatory konfliktu – osoby, sytuacje i działania które eskalują zamiast rozwiazywać
  • Typowe działania podejmowane w sytuacji konfliktu – moje nawykowe działania podejmowane w konflikcie, czy są słuszne
  • Pozytywne i negatywne strony konfliktu – każdy kijma dwa końce, co nas uczy i rozwija

 

Rozwiązywanie konfliktów

 

  • Techniki rozwiązywania sporów
  • Techniki mediacyjne i negocjacyjne
  • Techniki zapobiegania konfliktom

 

Podsumowanie szkolenia.



Metody szkoleniowe

 

Szkolenie prowadzone jest metodą treningu umiejętności, metodą interakcyjną z wykorzystaniem elementów psychologii procesu.

Szkolenie rozpoczyna się tzw. Kontraktem, ustalającym zasady współpracy i zachowania na zajęciach, uczestnicy otrzymują skrypt z treścią merytoryczną szkolenia. Szkolenie podzielone jest na moduły, dotyczące pojedynczych zagadnień. Każdy moduł zawiera niezbędną, minimalną ilość teorii oraz praktykę (w formie warsztatów, gier i ćwiczeń) dla całej grupy uczestników, podgrup i indywidualnych. Zastosowanie technik interakcyjnych i interaktywnych stwarza optymalne warunki dla rozwinięcia w uczestnikach zaangażowania, pozwala na szybkie przyswojenie niezbędnych informacji i umiejętności. Każdy z uczestników praktycznie ćwiczy nowe techniki w warunkach symulujących środowisko pracy. Uczestnicy stymulowani i aktywizowani są do samodzielnej pracy, do wytworzenia wewnętrznej motywacji, do samodzielnego szukania rozwiązań na każdym z poziomów a także wdrażania w życiu przetestowanych na szkoleniu metod.

Formy przekazu informacji i utrwalania zdobytych umiejętności:

  • Przystępne, interaktywne przekazanie treści merytorycznych
  • Opis i wyjaśnienie konkretnej techniki czy metody
  • Praktyczne trenowanie poznanych technik
  • Wspólna analiza przypadków i symulacje rzeczywistych sytuacji i zdarzeń zawodowych z zastosowaniem nowych wzorców zachowań
  • Tematyczne gry i zajęcia grupowe wspomagane przez trenera
  • Zadania indywidualne wspomagane przez trenera


Informacje organizacyjne

Cena udziału w szkoleniu wynosi 1 290 zł + 23%VAT

 

Dla jednostek budżetowych finansujących udział w szkoleniu w minimum 70% lub w całości ze środków publicznych stawka podatku VAT = zw.

 

Cena szkolenia: dotyczy udziału 1 osoby i zawiera: udział w zajęciach, komplet materiałów , dyplom ukończenia, możliwość indywidualnych konsultacji podczas szkolenia, przerwy kawowe oraz obiad.

 

Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest: przesłanie do nas formularza zgłoszenia na e-mail lub fax. Nie wymagamy przedpłat, płatność realizowana jest po szkoleniu.

 

Rezerwacja noclegów: pomagamy przy rezerwacji noclegów na preferencyjnych warunkach w hotelu w którym odbywa się szkolenie.

 

Szkolenia zamknięte

Jeśli są Państwo zainteresowani realizacją szkolenia wewnętrznego z przedstawionego tematu prosimy o kontakt.



Formularz zapisu na szkolenie:

Konflikty w zespole – przeciwdziałanie, wykrywanie symptomów oraz rozwiązywanie

Cena netto:1290 zł/os

Wybierz termin

Dane firmy

Nazwa firmy

NIP*

Ulica*

Numer*

Miasto*

Kod Pocztowy*

Osoba koordynująca

Imię*

Nazwisko*

Stanowisko

E-mail*

Telefon*

Uczestnicy szkolenia

Imię

Nazwisko

E-mail

Stanowisko

Miejsca hotelowe

Jeżeli są Państwo zainteresowani rezerwacją miejsc hotelowych za pośrednictwem naszej firmy prosimy podać liczbę dni oraz rodzaj pokoju.

Liczba pokoi:

Rodzaj pokoju:

Termin od do

Dla jednostek publicznych

Warunkiem zwolnienia z VAT jest zaznaczenie poniższego oświadczenia:
Oświadczamy, że udział w szkoleniu finansowany jest ze środków publicznych co najmniej w 70%

Uwagi

* Pola wymagane

Zapoznałem się z regulaminem zgłoszenia.

                  
Wszelkie prawa zastrzeżone Effect Group ©